Restrictii ridicate pentru elicopterele Super Puma in Marea Britanie si Norvegia
Restricțiile vor fi ridicate pentru elicopterele Super Puma H225LP și AS332L2
Autoritățile de control britanice și norvegiene își anunță intenția de a elimina restricțiile care împiedică operatorii să utilizeze modelele de elicoptere menționate
Decizia suvine în urma finalizării unor investigații extinse, teste și modificări aduse elicopterului, precum și în ceea ce privește întreținerea acestuia
Zborurile nu vor fi reluate imediat
Elicopterul primise deja aprobarea de zbor din partea Agenției Europene de Siguranță a Aviației în luna octombrie din 2016.
Airbus H225LP
Autoritățile aviatice britanice și norvegiene au stabilit astăzi planul ridicării restricțiilor de exploatare a elicopterelor H225LP și AS332L2. Restricțiile au fost impuse în urma accidentului soldat cu victime al unui H225 lângă Turoy, Norvegia, în luna aprilie 2016. Cele două tipuri de elicoptere, cunoscute popular sub denumirea de Super Puma, au fost restricționate în ceea ce privește utilizarea comercială de către operatorii din Marea Britanie și Norvegia.
Atât Autoritatea Aviației Civile (AAC) din Regatul Unit, cât și Autoritatea Aviației Civile din Norvegia au rămas în strânsă legătură cu Autoritatea Europeană de Siguranță a Aviației (AESA), cu operatori din Regatul Unit și din Norvegia, și împreună cu producătorul Airbus Helicopters au stabilit modificările și au îmbunătățit măsurile de siguranță pentru acest aparat În ciuda faptului că elicopterului i-au fost înlăturate restricțiile de către EASA în octombrie 2016, acestea au rămas în vigoare în Regatul Unit și în Norvegia până în momentul în care aceste îmbunătățiri vor fi fost efectuate.
Schimbările și modificările aduse elicopterului și procedurilor de întreținere a acestuia de către Airbus Helicopters includ: • Schimbarea designului prin îndepărtarea componentelor susceptibile de deteriorare prematură.• Înlocuirea timpurie a componentelor• Schimbarea designului în vederea introducerii unei metode îmbunătățite de verificare în cadrul inspecției de întreținere, pentru a detecta orice deteriorare încă din stadiu incipient.• Inspecții mai dese• Reducerea pragurilor pentru respingerea componentelor pe baza semnelor precoce de deteriorare.
Potrivit AAC din Marea Britanie, elicopterele nu vor începe să zboare imediat. Înaintea oricărui tip de zbor, va trebui efectuat un set de verificări, modificări și inspecții. De asemenea, decizia de reintroducere în serviciu a elicoperelor va reveni operatorilor și clienților. Pentru a relua operațiunile, operatorii individuali vor trebui să furnizeze analize complete de siguranță pentru a se asigura că au luat toate măsurile necesare (proceduri, procese, echipamente și instruire) în vigoare pentru a reveni în serviciu.
Explicând decizia, John McColl, directorul de navigabilitate al CAA din Regatul Unit, a declarat: “Aceasta nu este o decizie pe care am luat-o cu ușurință. Aceasta a fost luată numai după primirea unor informații detaliate de la anchetatorii norvegieni și numai după ce am fost mulțumiți de modificările ulterioare introduse de Airbus Helicopters în urma evaluării și analizei detaliate.
Siguranța celor care călătoresc offshore cu elicopterele este o prioritate atât pentru autoritățile aviatice britanice, cât și pentru cele norvegiene. Nu am fi luat această decizie dacă nu am fi fost convinși că modificările aduse elicopterelor și procedurilor de întreținere a acestora au restabilit standardele de navigabilitate necesare.
Continuăm să colaborăm cu operatorii de elicoptere, cu industriile offshore, cu autoritățile de reglementare internaționale, cu sindicatele și cu reprezentanții piloților pentru a îmbunătăți în continuare standardele de siguranță offshore, toate aceste părți fiind implicare activ în discuțiile în desfășurare.”
Despre Airbus
Airbus este lider mondial în aeronautică și servicii în domeniul spațial. În 2016 a generat venituri de 67 miliarde de euro și a avut aproximativ 134.000 de angajați. Airbus oferă cea mai complexă gamă de avioane de pasageri, cu capacități între 100 – 600 de locuri. Airbus este de asemenea lider european în domeniile avioanelor cargo, de luptă, transport și misiuni de salvare precum și numărul 1 în Europa și numărul 2 mondial în industria spațială. În domeniul elicopterelor, Airbus oferă cele mai eficiente soluții civile și militare din lume.
Leave A Comment