Înfiinţarea unei structuri economice integrate, prin comasarea agenţilor economici din industria aeronautică şi privatizarea acesteia, reprezintă una dintre cele mai importante propuneri ale reprezentanţilor industriei aeronautice la consultările din acest an, de la sediul Ministerul Economiei, în vederea elaborării Strategiei de Reindustrializare a României, informează Ministerul Economiei.
***
De asemenea, a fost discutata stabilirea unei strategii nationale privind privatizarea agentilor economici din sectorul industriei aviatice, care nu au fost inca privatizati. Repreezentantii industriei au cerut si intocmirea unui program national pe zece ani in vederea achizitionarii de elicoptere si avioane de catre institutiile bugetare din Romania.
Extras, pe sărite, de pe Money.ro
http://www.defensenews.com/article/20130523/DEFREG01/305230016/Polish-Defense-Holding-Replaces-Bumar-Group
Romarm varianta zburatoare, tot un drac…
Ce ar fii ca Armata Romana sa-si reinnoiasca parcul de elicoptere cu niste Puma (evident produse la Ghimbav) modernizate? Si daca tot vorbim de productie romaneasca – cat de greu e sa dezvolti un avion de antrenament (turboprop) care sa inlocuiasca IAR-52?
Mie-mi suna a cooperare cu ungurii/bulgarii pt aceste produse, ca vorba aia – si ei au nevoie de elicoptere sa inlocuiasca Mi-8 plus niste avioane de antrenament pt unguri ca bulgarii au deja PC-9.
Cat despre un jet trainer nu vad prea mare scofala sa pui un turbofan, si ceva modificari pe ici pe colo la IAR-99. Cu un acord guvernamental intre cele trei state (care folosesc L-39) pt dezvoltare si productia unui avion de antrenament cu avionica specifica fiecarui stat (RO: avionica SH F-16, HU: Gripen si BU: sa se hotareasca intre cele doua :))) ). Si uite asa dai de munca industriei romanesti pana mai castiga cate un contract cu Airbus/Boeing/Embraer/Bombardier pt saibe si alte nimicuri.
Ca de privatizat industria aero cu contracte sigure pe urmatorii 10 ani vreau si eu… I-au profitul si dupa 10 ani daca nu mai sunt comenzi vand la fier vechi si “dezvoltatorilor imobiliari”
Cat sa coste un urmas al IAR-52? 100.000-200.000 euro?
Dar un urmas al IAR-99? 5-6 mil euro? cat costa 2 aparate pe an? 10 mil – o nimica toata.
Daca dorim sa avem export (Africa sau America latina)- toti cumparatorii se uita la nr de comenzii sigure plus capacitatea de productie.
Strategia de Reindustrializare a Romaniei.
Dupa ce au pus Romania pe butuci bucatind industria si vanzand-o la fier vechi… i-a gasit acum reindustrializarea. Reindustrializarea cui?
Nu de reindustrializare tip furnal si vagonet avem nevoie,ci una bazata pe materia cenusie.Dar refacerea economica a Romaniei a inceput.Aici este sansa Romaniei-agricultura si industria conexa in primul rand.http://www.zf.ro/zf-24/romania-a-ajuns-pentru-prima-data-pe-locul-intai-la-productia-de-floarea-soarelui-in-ue-11375683
De banii care au fost cheltuiti pe Spartane se putea achizitiona ceva si din industria nationala. Nu zic ca nu trebuiau inlocuite An-urile dar chiar era nevoie de 7? Nu ajungeau 4-5? A auzit cineva de programe de offset? sau nu stiu eu?
Si o structura administrativa mai mare va avea mai mult succes?Ma indoiesc.Trebuie creatie domnilor in primul rand.In Polonia sunt o multime de firme private care creaza,testeaza si vand:
http://www.marganski.com.pl/eng/html/A-ENG/aircrafts/em11orka_e/em11_description.htm
http://aamroczek.wordpress.com/2012/09/27/jeszcze-dwa-zdjecia-nowego-polskiego-samolotu-af-129/
@albert
Absolut de acord cu ceea ce spui, nici nu se poate altfel.., insa va trebui sa explici asta multor oameni care te vor considera lipsit de patriotism si agent al vreunor interese straine..
Wizz Air
ZBORURI DIRECT MILANO
Plecare
Ora locala
Sosire
Ora locala
Zile
Perioada
Craiova
19:05
Milano (Bergamo)
20:10
1…5..
13 mai 2013 – 25 octombrie 2013
Craiova
19:20
Milano (Bergamo)
20:25
1…5..
28 octombrie 2013 – 30 martie 2014
Milano (Bergamo)
15:35
Craiova
18:35
1…5..
13 mai 2013 – 25 octombrie 2013
Milano (Bergamo)
15:50
Craiova
18:50
1…5..
28 octombrie 2013 – 30 martie 2014
Wizz Air
ZBORURI DIRECT LONDRA
Plecare
Ora locala
Sosire
Ora locala
Zile
Perioada
Craiova
19:45
Londra (Luton)
21:00
.2.4.6.
29 octombrie 2013 – 30 martie 2014
Londra (Luton)
14:10
Craiova
19:15
.2.4.6.
29 octombrie 2013 – 30 martie 2014