Dassault Rafale M s-a clasat pe primul loc în evaluările din finalul competiției în care Marina Indiei a efectuat un proces de selecție al avionului multirol ambarcat, competiție în urma căreia urmează o comandă pentru douăzeci și șase de aeronave.
Învinsul finalei a fost Boeing F/A-18 Super Hornet.
Evaluările au evidențiat că Rafale M este mai potrivit pentru îndeplinirea cerințelor și criteriilor operaționale ale Marinei Indiei, comparativ cu Super Hornet.
Achiziția a douăzeci și șase de avioane multirol ambarcabile de la un producător străin este o soluție interimară până când India se va dota cu un avion ambarcabil bimotor dezvoltat de către industria internă.
Cu ceva timp în urmă, Marina Indiei a optat pentru o versiune îmbunătățită a monomotorului indigen LCA adaptat pentru a opera de la bordul portavioanelor, dar între timp au abandonat această decizie.
În această toamnă India a recepționat cel de-al doilea portavion, INS Vikrant (R11), alături de INS Vikramaditya (R33). Vikrant va deveni complet operațional pentru luptă la mijlocul anului următor, după ce avioanele rusești MiG-29K/KUB vor completa zborurile de test pe acest portavion.
Vikrant este înarmat cu sistemul de rachete navă-aer israelian de ultimă generație Barak-8.
În prezent India operează treizeci și nouă de avioane MiG-29K/KUB, însă disponibilitatea operațională a acestor avioane este problematică.
Încă nu se cunoaște data la care ministerul indian al Apărării va decide achiziția de Rafale M și când va aproba Cabinetul Comitetului de Securitate acest contract.
Iulian Iamandi
Pai incepe sa dea sens. Daca anterior cumparasera Rafale, e clar ca Rafale M e o varianta mai buna decat F18 (cel putin din punctul de vedere al modernizatii).
SHul nu putea fi competitiv cu Rafale M decat daca venea alaturi de Growler (pe care doar australienii il mai au in inzestrare).
Sa vedem daca decoleaza sau deraiaza pasaroiul francez ca pana acum a decolat doar de pe CVNuri cu EMALS.