Taman când ziceam că s-au liniştit apele cu achiziţia de avioane multirolsecond hand pentru Forţele Aeriene Române, ministrul Dobriţoiu ne serveşte două calde:
I.
“Realităţile economice şi realităţile pieţei la ora actuală ce oferă posibilitatea unei achiziţii de 12 aparate în serviciu în situaţia în care decizia politică rămâne ferm orientată pentru aparatul de generaţia a V-a.
[…]
II.
“De ce F-16 şi nu alt aparat? Pentru că reducem foarte mult costurile pentru achiziţia infrastructurii pentru avionul de generaţia a V-a. Aparatul F-16, având acelaşi producător foloseşte aceeaşi muniţie, aceeaşi infrastructură de aerodrom, generatoare, scări. Gripen-ul… sunt produse unicat. Dacă România ar fi făcut tranziţie prin Gripen, să treacă spre generaţia a V-a, atunci infrastructura Gripen-ului trebuia dată deoparte şi trebuia să cumpărăm altă infrastructură de aerodrom (n.r. pentru achiziţia avioanelor de generaţia a V-a, aparatul de tip F-35)”, a explicat Corneliu Dobriţoiu într-o emisiune B1 Tv.
Vă aştept pe Armata Română pentru comentarii.
– Resboiu –
Link-uri utile:
Revista Resboiu; Forumul Resboiu; Pagina de gardă a portalului; Ramura dedicată Armatei Române; Ramura dedicată spaţiului; Ramura dedicată dronelor.
“During the briefing, Burbage explained that the 20-strong JSF fleet’s recent grounding was a precautionary measure following the failure of an Integrated Power Pack (IPP) – a large APU-like component which provides starting power for the main engine and doubles to provide bleed air to cool the aircraft’s systems – on one of the flight test articles at Edwards AFB, AF-4.”
Adicà generatorul lui F-16 o sà si-l bage undeva, urmat de scàri dacà mai are loc!
Filmuletul de jos aratà demarajul uni F-16. Fàrà generator si pilotul se urcà pe o scarà vizibil nepotrività pentru F-35 (înàltime si unghi).
N-ai pus link cu filmuletul… 🙂
scuze
http://www.youtube.com/watch?v=cu-xbG3XkRY
nu spun ca nu sunt de acord cu tine
totusi cand se opereaza avioanele la sol sunt legate de un generator
de asta m-am luat si de apu-ul lui gripen
alea sunt ptr situatii de lupta cand nu ai generator,ca sa le poti opera si din alta parte(de ex de pe autostrazi)
dar in mod normal cand trebuie sa ai “aparatele de bord” deschise ,operatii de mentenanta nu vei porni motorul sau folosi apu ptr ca le suprasoliciti
De acord!
Am gàsit un document despre MASS (Modular Aircraft Support System), în PDF
http://www.google.fr/url?sa=t&rct=j&q=price%20of%20a%20generator%20of%20f-16&source=web&cd=26&ved=0CD4QFjAFOBQ&url=http%3A%2F%2Fwww.dtic.mil%2Fdtic%2Ftr%2Ffulltext%2Fu2%2Fa364771.pdf&ei=WBlgUOusCuKt0QXcu4H4CA&usg=AFQjCNG2K1mRWI-izypkgVC5zHnRXt3qlQ
Pagina 31 aratà cà F-16 si F-35 au necesitàti electrice diferite, si cà acest modul este si pentru F-15 si F-18 (constructor diferit – Boeing).
Pagina 75 dà costul generatoarelor AGE (Diesel) la 39.000 $ (foarte scump raportat la 600 milioane 🙂 )
Dovada ca este un habarnist voit si un idiot util pentru altii din afara tarii USA si Lockheed Martin sa tot ai clienti din astia!
Cum dracu sa nu se supere CE pe un astfel de bou!
Sigur o sa mearga totul ca cesul ce se achizitioneaza acum pentru F 16 la F 35 peste 20-30 de ani, nu-i asa!
Pai pana atunci ruginesc naiba si scarile :).. Daca vor.. pot sa le donez una din lemn.. o folosea bunicul sa urce in hambar.. 😛
Articolul complet poate fi citit pe ramura portalului nostru dedicată Armatei Române, cu un click aici.
Vă aştept pe Armata Română pentru comentarii.
– Resboiu –
Asa scrisesem in promo si va rog inca o data sa lasati comentariile voastre sub articolul intreg nu sub promo.
Dobritoiu asta este prost sau rau intentionat ai oferta gata facuta 24 de avioane cu 1 miliard de euro, de la SAAB si Richard Smith spunea ca este valabila ce ii tot balmajesti tu cu 2 miliarde sau 3,5 pentru 48?
Da sunt de-acord nu au armament dar cine spune ca in urmatorii 2 ani ai nevoie de prea mult armament?
Ai 24 de avioane teoretic iti ajung in jur de 64 de AIM 120 AMRAAM + 100 de AIM 9 X sau IRIS-T sau ASRAAM si aste le cumperi treptat in timp ce iti expira resursa de zbor pentru Matra MAgic 2 -uri si Python 3-uri sau cumperi Python 5 si Derby ai si de unde alege. Toata achizitia de armament aer-aer nu depaseste 200 de milioane si se face esalonat in cativa ani.
Cheia afacerii este imprumutul interguvernamntal, intre timp lucreaza si offset-ul care nu o aduce 100% venituri la buget dar aduce sa spunem investii in tara care pun in miscare economia locala, intre timp ai 50% venituri la buget din investitie si ajung ca avioanele noi sa te coste in 5 ani la fel ca si second-handurile din Portugalia – aici mai ia in calcul ca din diferenta de ore de zbor la 24 de aparate intr-un an cumperi un lot de rachete. 7000 dolari F 16 Block 50/52 undeva la 9500 de dolari la F 16 MLU/OCU – 4700 dolari la Gripen C/D = 4800 dolari pentru fiecare ora de zbor facuta cu Gripen si nu cu F 16 OCU/MLU.
4800 x 24 de avioane x 3 piloti pe avion x 60 ore de zbor pe an =20736000 de dolari adica undeva la 40 de AIM 9X, pe an! relizati doar din economia legata de ora de zbor.
Punem comentarii si aici pentru ca poate nu o sa fie nevoie ca sa scriem despre F 16 second-hand in Fortele Aeiene Romane!
Gata 🙁
O reuniune a Consiliului Suprem de Apărare a Ţării a fost convocată pentru joi, 27 septembrie, pentru a se discuta achiziţia de către MApN a avioanelor multirol, iar pe ordinea de zi ar putea fi inclus şi subiectul privatizării Oltchim, au declarat, luni, pentru MEDIAFAX surse oficiale.
inseamna ca se iau rablele alea portugheze 🙁
Cu siguranta da.Sunt extrem de sigur ca se va intampla, din pacate, asa.