Tancul georgian, despre care văzusem ceva desene prin luna Aprilie, am aflat mai nou că va fi dezvoltat cu ajutorul americanilor. Firmele General Electric şi General Dynamics îi vor ajuta pe georgieni cu mare bucurie, dar mai ales cu foarte mult interes.
Astfel, cade totuşi afirmaţia georgienilor că tancul va fi sută la sută georgian.
Dar, apropos de interesele celor doi giganţi industriali americani: prototipul va fi prezentat internaţional şi este planificat deja exportul acestui tanc în ţări membre NATO şi prietene ale alianţei, plus Irak şi Pakistan.
Tancul va dispune de mitraliere comandate din interior, care vor putea executa şi foc antiaerian, iar protecţia va fi asigurată prin blindaj laminat şi compozit.
Şi uite aşa… parcă îl văd şi pe la noi prin bătătură!
La o adica, de ce nu ar fi ok si pentru armata noastra?Sper insa sa poata face cu succes noului tanc rusesc, Armata.
Asteptam mai multe detalii despre acest tanc realizat de americani.
🙂
Profilul fata al turelei pare bun si primitor de lovituri dar corpul cam patrat… Asteptam stiri cu viitoare caracteristici tehnice. Poate prindem si ceva imagini…
Fantastic :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Cand l-am vazut era sa cad de pe scaun :)))))
Alte detalii sunt disponibile ?
Masa;motor;tun calibru?
Cred ca astea sunt primele imagini ale viitorului tanc romanesc :)))
Georgienii in mod sigur nu or sa aiba capacitatea economico-industriala de a duce in spate un astfel de proiect,nu ca noi am avea.
Nustiu daca vanzarea catre Georgia ar face proiectul asta viabil economic,asa incat este obligatorie bagarea pe gatul cator mai multe tari posibile.
Romania este o astfel de tara predispusa la inghititul de echipamente militare produse de giganti militaro-industriali in special americani.
Industrie locala de aparare pusa pe butuci,lipsa vointei politice pentru initierea de proiecte locale,lipsa de foduri,tehnologii,suportul altor industrii,inclinatia politicului local de asi cumpara tot felul de indulgente prin astfel de contracte si pana la urma consensul de la nivelul politicului local pentru sustinerea parteneriatului pe securitate Romania-SUA,care inseamna Scut Antiracheta,sustinerea mentinerii trupelor din Afganistan,F-16,conectarea Armatei Romane la cea Americana ca unitati de auxiliari,am tot batut apa in piua cu blue-water,air-lift,AGS bla bla.
Desigur mai ramane sa se si ajunga la un consens de finantarea a armatei cea ce..din pacate este foarte dificil din pct de vedere economic si politic(alte prioritati,hranit oligarhia,alte structuri din sistemul national de aparare au prioritate etc),nustiu poate ca un buget de 1,5-1,8% din PIB s-au putea acorda dupa 2013-2014 incolo cea ce ar putea permite demarera cu incetinitorul a mai multor astfel de programe.
Una peste alta..nu ne-ar sta rau de loc cu asa ceva in batatura,cred ca nu intamplator TR-85M1 a fost suspendat in 2010 dupa dotarea numai unui batalion din cele doua planificate :)))
pai daca e Genaral Electric….inseamna ca va avea tot o turbina cu gaz?adica vor dezvolta cei de la General Electric un motor pe banii georgienilor?(nu stiu sa aiba vreo varianta pt tancuri) si daca da, nu exista nimeni care sa-i fugareasca pe americani pe motiv ca le distrug industria de aparare 🙂 si ei nu-si vand tara?cu siguranta georgienii aveau un proiect de tanc propriu (cel mai bun dintre toate tancurile posibile) iar venirea americanilor e un semn ca industria de aparare georgiana isi da sufletul.
bineinteles e o ironie care are alti destinatari si nu prietenii care posteaza pe acest portal 🙂
Nu mi se pare din poze decat un derivat al T 72-ului cu o altfel de turela, tunul are o teava de lungime imensa…..in grafice banuiesc ca se intentioneaza folosirea lui cu precadere in rolul antitanc.
In momentul in care altii (noi) nu mai facem nici modernizarea a ceea ce avem altii se apuca de tancuri…..si mai prevad si piete de desfacere pentru ele – FAIN!
Stai bre ca este un tanc american,este tot atat de georgian pe cat de romanesc este noul TBT-Iveco :)))
Nu e chiar asa de mare tunul
zicea cineva si aici pe forum cum ar fi daca s-ar monta rheinmetall 120 de 55 de calibre pe tr85 –
t72 are lungimea cutiei de 6.95 – cam asa ar arata, desi pare disproportionat de mare un tun de 120×55 pe tanc
Eu zic sa mai asteptam putin, un an sau doi, pana se inchid ultimele uzine romanesti din domeniul militar…
Apoi putem cumpara linistiti, cu “caramida” sau valiza pe masa si comisioanele de rigoare, tot ce ne pofteste inima, asa cum s-au obisnuit “elitele” noastre politice si “manajariale” prin excursiile de cumparaturi pe care le fac la Roma, Monaco, Andora sau tari “iexotice”.
In curand si Romania va fi cea mai “iexotica” tara din uniunea europeana, sa avem si noi un brand de tara, ce naiba!
Pai daca ramin portocalii transformatii in verzi nu e de mirare……Cu Chiorete la cirma si Booocu secund orice e posibil.
Challenger?
Cred ca da,se aseamana in multe privinte cu Challenger,probabil ca se are in vedere crearea unui tanc plecanduse de la design-ul lui Challenger dupa modelul proiectului Iordanian Al-Hussein.
Avand in vedere greutatea de 60 de tone care ar rezulta din proiectul asta este posibil sa nu fie tocmai cel mai potrivit tanc pt nevoile MApN,cel putin dupa cerintele lor,unde mai pui ca o sa fie si destul de scump si din nou nu stiu daca vor da de bani,dupa 2018-2019 incolo o sa trebuiasca cumparate o gramada de scumpeturi,F-35,corvete,elicoptere atac,IAR-XT,sisteme SHORAD de unde spatiu fiscal si pentru dracovenia asta.
TR 85M1 complet echipat in configuratia de lupta are 54 de tone, asa ca nu este asa de stringenta cerinta operationala, eu as merge linistit cu ce si-au luat majoritatea europenilor Leopard 2 A6/A5, Challenger 2 sau Leclerc.
Daca te uiti la nordicii au cam ales Leopard 2 la fel si Austria si Elvetia.
Este un tac bun si viabil care are avantajul unei constructii robuste si unei diagnosticari rapide.
Bre, da si asa vdrug., ( din senin ) americanii vor sa faca tancuri in Georgia??? 🙂
Pai daca la noi nu se poate…
Georgia a facut reforme radicale, si la o populatie de doar 4 milioane isi permite investitii in industria militara pe care Romania nu si le permite sau nu vrea sa si le permita!
da in rendere la un tanc si un apc in care trebuie sa intri cu completul chimic pus si baloane umflate sa treaca un rau
asta la un buget de vreo 20 la suta din pib
si mie-mi plac jucariile militare,dar vreau sa merg si pe sosea asfaltata nu sa schimb pivotii la luna
la ei chestia cu rusia a atarna greu in memorie
nu prea se aplica la noi
Da probabil ca inca au cosmaruri, dar eu zic ca gresesc fiindca niciodata nu o sa poat decat sa dea de furca rusilor si nu sa le puna probleme serioase….Pana la urma daca reusesc sa il exporte este ok…
Cel mai mult la ei ar conta sa aiba o aviatie de vanatoare si o aparare antiaeriana buna de aici se porneste reconstructia unei armate, apoi se trece la armele antitanc si apoi la blindate si tancuri.
Principiul este simplu abia in conditiile in care ai aviatie puternica poti sa te gandesti la tancuri fiindca altfel o sa fi doar o tinta la sol.
logic gindit.
Ma indoiesc ca georgienii isi vor putea permite financiar, in urmatorii 20-30 de ani, sa detina o aviatie de vanatoare care sa faca fata cu succes celei rusesti.Mai degraba ar trebui sa puna marele accent pe modernizarea si dezvoltarea capabilitatilor de radiolocatie, antiaeriana, transmisiuni, antitanc, si o instruire cat mai buna a trupelor de infanterie.In defensiva, cand stai foarte bine la ce am enumerat eu, mai ales la tine acasa, avand relieful Georgiei, eu zic ca poti sa il opresti si sa il sangerezi foarte bine pe ursul rusesc,si sa il determini sa se opreasca din actiunea sa, asa cum au facut cecenii in anul 1994.
Corect!
La noi chestiile cu Rusia de la 1812, 1881, 1907, 1917/1918, 1940, 1945, 1989, 1992 s-au sters complet din memorie.
Intr-adevar, s-ar putea sa avem nevoie de o reimprospatare a memoriei… Poate asta ne va ajuta:
http://rgnpress.ro/rgn_12/categorii/analize-interviuri/5795-petru-bogatu-ne-ateapt-o-confruntare-mortal-cu-rusia-.html#Scene_1
Comentariul era pentru Niko… sa nu fie confuzii.
am mai scris eu,mai asa din topor cu geopolitica si confruntarrile astea si ne-am mai jucat imaginand ofensive,defensive si contraofensive
dar serios vorbind
un conflict in granitele ….punctez aici…recunoscute ca fiind romania(stat unitar,inviolabil…),ptr oricat ne-am da cu presupusul pe aici, inseamna un conflict nato…ue cu rusia,respectivul agresor
trebuie sa fie miza foarte mare ca rusia sa riste asa ceva
consecintele ar fi total imprevizibile
georgia e doar un partener al ue si nato,important din prisma controlarii unor resurse ,cai acces
dupa aia la nivel militar ,nu incape comparatie,..cu toata situatia proasta in care este acum armata romana
sa nu transformam totusi intr-o paranoie totul
situatia nu s-ar scimba nici cu 24 mig 29 sniper ,nici cu 72eurofighter tinute la sol
concluzie
imagineaza-ti situatia asa
prin 90 cand treceau parasutistii rusi pe deasupra romaniei,romania in afara nato dar avand sa spunem gripen…ar fi avut cineva curajul sa dea
ordinul ,nu sa-i doboare,ci sa-i oblige sa aterizeze prin manevre?
acum romania in nato ,facand politie aeriana ,cu spatiul aerian controlat de comandamentul nato(in fine nu intru in detalii ca e controlat de ai nostri ,ca e integrat..)…cu mig 21,in aceeasi situatie ,ce crezi ca se intampla?
In conditia A nimic, in conditia B nimic! 🙂 Astea se vor tot intampla fiindca avem politicienii pe care ii avem si nici militarii nu o sa faca nimic de capul lor.
normal,numai ca in conditia b ,ursul stie ca,… calca pe teritoriul unchiului sam si nu mai e asa usor
Ce sa se intample?
Ii vom intoarce din zbor, cu acordul expres al ministrului MAPN si de externe, si poate si al presedintelui, cum a mai fost cazul cu Kosovo. Doar sa mai avem cu ce avioane sa facem asta…
Daca ne apropiem mai mult de R. Moldova (si asta e inevitabil), sa vedeti ce sicane vor fi pe linia Nistrului si la Marea Neagra! Zborurile de lunile trecute sunt deja un inceput in aceasta directie. Ei vor incerca un scenariu cum e acum in Cipru (sau cum a fost in Georgia), cu sicanari, ca sa ne scoata pe noi la inaintare si sa nu fie valabila carta NATO, sau sa fie limitata, deoarece noi am fi considerati agresori. Totul insotit de o campanie mediatica fara precedent impotriva Romaniei, cu posibile luari de pozitie, amenintatoare, contra Romaniei chiar la nivelul unor capitale din Europa Occidentala sau chiar vecine (stim noi care), membre NATO, si cu imagini trucate care infatiseaza trupe romane agresoare. Acest lucru ar paraliza initiative de sprijin NATO, cu exceptia unui sprijin limitat dinspre Polonia, Turcia si poate SUA.
Acesta ar fi pt. mine printre putinele scenarii posibile, in care Rusia va risca daca va aparea vreodata ocazia, pe fundalul unei noi crize a gazelor, a unor framantari in Ucraina, sau conflicte diplomatice Romania-Ucraina-Transnistria-R.Moldova-Rusia.
Daca, spre exmplu, vor incepe arestari, deportari sau expulzari ale populatiei romanesti din Transnistria, oare ce vom face? Si daca astea sunt dublate de provocari pe modelul din Osetia si Abhazia, cu tiruri de artilerie, mortiere si arme usoare in zona de securitate dinspre R.Moldova, vom sta sa ne uitam? Parca avem ceva prevazut la capitolul asta in doctrina de securitate a Romaniei…
Daca ne-am apropia macar de modelul polonez de dotare a armatei, tot ar fi un mic factor de descurajare al unor asemenea initiative. Si la granita cu Polonia, mai fac din cand in cand rusii cu belarusii exercitii militare de simulare a unor atacuri spre Polonia… insa doar atat.
Si daca adaugam ca toate astea se intampla in paralel cu o acutizare a crizei sau chiar un conflict armat care sa implice Iranul, Siria, Israel, Turcia, Grecia, armada NATO si cateva tari arabe, cu tensiuni in Caucazul de Sud si amenintari din partea Chinei?
Ar fi scenariul perfect…
atunci cauta statia de metrou cea mai adanca si fa-ti un adapost pe acolo
dar stai linistit ca nu e world in conflict
Pai daca cu Iranul finalitatea e aproape sigura, si rusii ar putea profita de debandada, daca tot pierd anumite zone de influenta sa-si consolideze altele.
Nici nu m-ar mira daca n-ar avea acordul tacit al altor puteri, vezi discutia recenta “scapata” cu un microfon uitat deschis, dintre Obama si Medvedev.
Si intr-adevar, scenariul meu e simplist, rusii au un intreg “aparat” care sa gandeasca fazele astea mult mai subtil si mai cu efect.
sa revitalizezi o industrie ,inseamna sa o revitalizezi…
nu sa secatuiesti statul de resurse,de dragul ca-mi place cum da in poza o arma
daca un tavor cantareste 3,26 si e mai scurt nu inseamna ca sayeret-ulii bate pe toti,poate antrenamentul are ceva de spus
cum nici un sig 551 nu e asa aratos,hi tech si ramane o arma buna
cum nici sua nu are generalizat ptr trupe un model universal de arma bull pup
un steyr aug nu are bataie ptr a fi folosit in camp deschis
deci ,pe mine ma intereseaza sa pastrez o industrie ce fabrica diferite arme de foc ,vehicule blindate,dar din perspectiva de a fi viabile economic ,nu de a baga bani cum se bagau inainte in cfr
crezi ca un saur 3 fabricat la noi ,am face mai mult de cutia blindata ,rotile si cateva subansamble?
sau ca nu vindem moreniul,cum nu am vandut semanatoarea,aro,tractorul,iar-ul la timp?
eu prefer un moreni care sa pastreze ce face bine,la fel umb,la fel mizil
si armata sa aiba de unde alege,cel mai bine…nu am pe piata ce vreau ?,le cer sa le faca,…nu sa traiasca din comenzile armatei
voiam sa spun ca nu ma intereseaza sa am agentii economici inproprietatea statului ,ci sa-i am viabili economic…si cand le cer ceva,sa-l faca
in alta ordine de idei tbt-ul trebiua sa fie amfibiu si in acelasi timp sa reziste la exploziii conform stannag…n
in urma cu ceva timp s-a spus ca s-au facut teste cu carcasa la explozii
stim ca au fost satisfactorii?
ei spun ca da ,dar daca rezultatele preliminare nu erau asa incurajatoare
ideea uni joint venture ,colaborare,preluare nu e asa rea …depinzand tot timpul de rezultat,sa fie isteti si sa stie sa negocieze
moreniul fara sa se uneasca cu umb,mizil sau sa diversifice productia,eventual cooperare straina ,nu are cum sa supravietuiasca
cum crezi tu ca 3000 anngajati pe an sa fabrice 600 tbt-uri ptr armata pe parcurs de 6 ani
dacia are 12000 de angajati,…face 350000 masini pe an,pastrand diferentele
Amfibiu? Am inteles eu gresit cumva… parca tin minte ca nu se dorea ca TBT sa fie amfibiu.
nu se dorea sa fie amfibiu?
eu parca citisem ca cerinta era sa fie si rezistent stanag n
si amfibiu in acelasi timp
daca nu e asa,cerinta nu e asa greu de indeplinit
“Pai daca la noi nu se poate…”
ha,ha,ha. Bravo, amice!!!
pai, bre… cine ( si unde in blogosfera) cerea celor de la Iveco sa plece, acuzandu-i ca urmaresc preluarea UA Moreni? si….cine preluase si sutinea intocmai ideea? aud??? Marius Z. cumva? cum salvez industria de armament?pai breeee, Marius bre, in locul vostru as face rani in coate si genunchi tarandu-ma sa-i conving sa-mi sustina proiectul…in loc sa scriu la NATO,UE…lui Dalai Lama, etc 🙂 chiar nu aveti idee de loc (cei care se plang ca nu li se raspunde la interpelari) de ce aveti “ignore”? va dau o sugestie si e de bine intr-un fel : sunteti cititi . realizati analize profesioniste, daca se poate, nu-i mai injurati ca au si oamenii astia limite si apoi..tot ce e posibil
Unde am cerut eu sa plece Iveco?! In ce material?
Eu am spus doar “mare grija la contractul Iveco”, ca trecutul apropiat ar trebui sa ne spuna cate ceva despre tepele si contractele specifice romanesti!
Cum e cu afacerea TAB-urilor Saur 1 pentru irakieni?
Uite, citat, primul comentariu al meu: ” Eu nu sunt neaparat pentru alungarea celor de la Iveco, pentru ca AV-ul lor mi se pare interesant, insa este important sa-l facem in coproductie daca nu suntem in stare sa ne terminam de unii singuri TBT-ul. Dar in nici un caz sa nu fie vorba de achizitia completa a UA Moreni de catre Iveco, la sub-pret.
Sper sa nu fie o situatie creata voit, de a nu mai da finantare pentru completarea prototipului TBT, pentr a ingropa proiectul si a deschide usa pentru Iveco! ”
La al 2-lea comentariu am publicat ce au scris cei de la sindicate, pentru ca mi se pare suspect ca tocmai sindicatul sa fie ingrijorat de termenul de livrare si nu managementul! Tu ai mai auzit de asa ceva? Ti se pare normal?
Deci cum e MCM?! Sau pentru faptul ca mi se mai publica articole pe “celalalt site” ma confunzi cu George?!
Daca te intereseaza, chiar am cautat o adresa de contact a Iveco, mai putin generala si specifica domeniului militar, ca sa-i interpelez pe subiectul asta, sa ne luminam si noi cat se poate! Multumit?
Cat despre interpelari, poate vrei sa le citesti pe ale mele, care au fost publicate! Unde am injurat, atacat pe “sarmanii” de la MAPN si dat cu parul?!
Mai astept putin sa se aseze apele dupa comunicatele alea de dupa BSDA, care mie unul imi par supraoptimiste… Si poate apar si niste informatii mai detaliate in urmatoarele saptamani despre ce este de fapt chestia asta cu Iveco.
Cat despre partea cu “sunteti cititi. realizati analize profesioniste”, o accept doar pe prima, in sensul ca mai citesc si eu cand pot. Profesionist in domeniul asta nu sunt, specializarea mea e alta… Domeniul militar e doar hobby pentru mine.
Iti multumesc oricum pentru aprecieri.
pricepusi ce ti-a fost mai comod…
“…sunteti cititi”-adica de catre cei de la care asteptati raspuns. Nu ma refeream la cat de mult ai citit tu 🙂 .ceea ce am vrut sa spun e ca nu veti avea vreo relatie cu MAPN. deocamdata. depinde de voi. bre,majoritatea suntem amatori. nu cere nimeni sa fie tratat altfel.mie imi place conditia de amator si simplu pasionat.problema voastra ce scrieti dar va pleca lumea…
atat!ele ar fi multe dar nu vreau sa monopolizam discutia si chiar daca ma mananca deshtili ma opresc ca aici nu e otv nici cancan. BRE!
Pai ce-am scris?
Vise despre variante de multirol si de avion trainer produse in Romania, despre tancuri romanesti, despre artilerie si programul ATROM, despre strategia de inzestrare, despre romanii transnistreni preluand dintr-un articol al d-lui Dolha, despre demografie, despre satul romanesc si despre relatia romano-ucraineano-poloneza, facand o sinteza din 2-3 articole. Ah, si sesizarile pentru Polish Air Force si cele pentru MAPN. Am uitat ceva?
Din punctul meu de vedere, stilul si optica celor 2 site-uri sunt diferite. Probabil de asta v-ati scindat la un moment dat? Nu stiu.
Dar cred ca ambele site-uri au o “paine” de mancat si nu e nevoie sa se calce nimeni pe bataturi!
Corect?
Si tot n-ai raspuns la faza cu denigrarea de catre mine a Iveco.
Eu, pe domeniul tehnic, cu italienii am avut cea mai nefericita cooperare. Si era vorba de transfer de tehnologie telecom si lucrul pe proiect comun cu mai multe echipe. Ti-o spun comparativ cu germani, francezi, americani, portughezi, arabi si chinezi, cu care am mai lucrat… Sper ca Iveco sa nu intre la cazul asta.
Cat despre citit, ti-am zis – “pe apucate”, deci e corect.
Care a fost principala cauza a cooperarii nefericite cu italienii?Ca acestia nu sunt parolisti?Promit multe si fac putin?
Cam de toate: lipsa de planificare, acord pe o problema apoi procedau diferit, dadeau vina tot timpul pe noi, desi ei se dezaliniau de la ce convenisem, etc. Insa erau unii buni tehnic.
dar proiectul a fost un cosmar.
Cel mai mult i-am apreciat pe nemti si americani.
Om bun!intelegi romaneste? 😮
cand am zis “sunteti cititi” ma refeream la faptul ca intra si citesc unii din acei oameni care sunt ba injurati,ba facuti incompetenti s.a.m.d
citesc, isi fac o parere si pun o “eticheta” la ceea ce citesc, asupra calitatii articolelor,comentariilor…fac o analiza personala a continutului si se stie cu cine au de-a face.
🙂 bre, pt ultima oara iti spun nu am facut referire la cat de mult citesti.
Chiar nu intelegi o gluma referitor la citit?
Te-am intrebat unde ai vazut la mine limbajul de care vorbesti? Si care e treaba cu calitatea a ceea ce scriu?
Ce fac altii e treaba lor, inclusiv George! De-aia te-am intrebat daca nu ma confunzi cu George. Daca ai treaba cu el, discutati la o bere, ca am inteles ca va cunoasteti. Eu ma inteleg bine cu el si el publica ce reusesc sa scriu…
Asta e tot. Nu detin eu celalalt site.
ha,ha,ha! esti haios
ma faci sa tot scriu pe langa subiect si se supara Resboiu pe noi.pai:
1. “…cine ( si unde in blogosfera) cerea celor de la Iveco sa plece, acuzandu-i ca urmaresc preluarea UA Moreni?” – nu la tine ma refer 🙂
“…si….cine preluase si sutinea intocmai ideea?” – la tine ma refer.adica cineva a lansat o stire “bomba” (nu ma intereseaza in ce scop, nu-i treaba mea)iar tu ai acceptat-o si ai comentat-o ca si cum ar fi reala.pe principiul “unu arunca o piatra si 10 sar s-o aduca” sau zvonac-raspandac(mai exista si alt termen). Ai spus referitor la colaborarea americano-georgiana “Pai daca la noi nu se poate”.si asta dupa ce a fost atacat parteneriatul Romarm-Iveco iar tu acceptasei deja ca ar fi ceva posibil si continuai sa faci valuri despre “pericolul Iveco” nerealizand ca proiectul TBT e in pericol si putem pierde sansa acestui parteneriat si astfel pierdem sansa sa avem un produs competitiv. Ti se pare deplasat ca sindicatele sa faca “politica” TBT-ului?Bre, Marius faci fara sa vrei anumite jocuri pe care nu stiu daca le intelegi dar cu siguranta nu tu ai de castigat. PUNCT
2.ma cunosc cu George la fel de bine cum ma cunosc cu tine sau cu Resboiu…adica virtual.nu sunt din Bucuresti si nu am mai fost pe acolo din 2008. asa ti-a spus? ca ne cunoastem? ha,ha
3.calitatea articolelor- ei,aici e mult de spus dar mai bine ma opresc.un amanunt totusi: bre, faci copy-paste pana si propriilor mesaje.de aici partea cealalta si invers
Fac copy/paste la comentariile care sunt pentru aceeasi tema. Sau ai vrea sa am pareri diferite pe 2 site-uri diferite? Si crezi ca sunt somer, sa stau toata ziua sa ma gandesc cum sa scriu comentarii diferite la aceeasi problema?
Pe George nu-l cunosc personal si nici n-am intrebat special de tine. Cu el am discutat fix pe marginea articolelor.
Cand am zis ” la noi nu se poate” ma refeream exact la situatia actuala, din ultimii 5-6 ani. Ce s-a mai produs la noi de atunci, in afara de radare? De fapt, dupa 2003-2004 nu s-a mai produs mai nimic in industria noastra de aparare. Au mai fost doar niste modernizari.
Cat despre Moreni, circul era deja declansat in 2010, cand UTI au fost acuzati in mai multe randuri ca incerca sa omoare prototipul si sa-i aduca pe cei de la Renault Trucks sau de la Mowag.
si culmea, desi UTI a declarat oficial ca sustine ca proiectul sa fie integral romanesc, au fost demisi de la Moreni responsabilii tehnici care sustineau ca UTI doar va parazita proiectul.
Si ca un facut, dupa 3 ani se propune ca Iveco sa produca TBT-ul… de catre cine?
Eu nu am alte surse decat presa si incerc sa filtrez ce pot, fiind constient ca nu e totul 100% asa cum e prezentat. Nu sunt nici pro-sindicate, insa aici imi pare ca vad mai sanatos situatia decat conducerea. Iar faptul ca nu si-au primit banii de 2 luni o fi minciuna? Cum sa termine prototipul daca nu au nici un ban?
Comentariile lui Moise Guran la “ora de business” iti par stiri bomba?
Da, sa ne oprim aici…
Marius Z. ,
Hai sa vedem ultimul articol.Mai corect era sa spui ca e o sinteza din acele site-uri si in plus ca multumesti totodata colegilor de forum ( in special de aici) ca te-au luminat si te-au ajutat sa dezvolti un anumit subiect.Deoarece unii isi regasesc comentariile prin astfel de articole. cum ar fi faptul ca SAAB poate oferi spre folosinta avioane in uz pana ne vin cele noi. eu imi aduc aminte ca informatia a fost oferita pe acest blog dar exista pare-mi-se un interviu.daca imi dai link cu interviul te iert 🙂 sau cum m-am simtit sa vad ca dupa ce am scris despre un eventual ajutor american in Columbia pt contractul de 1 miliard $ mai ales ca Panetta a vizitat zona si apoi sa vad in articol mentionat acest lucru?cine s-a sesizat la faptul ca am postat despre contract? poate nu tu… si atunci imi cer scuze.
atata timp cat traduci din analize,articole straine e super ok. cand te implici personal strici totul.cum ar fi faptul ca pt Polnia offsetul ar fi insemnat 50-60.000 locuri de munca iar in Romania ar crea peste 60.000.aici deja e analiza marca Marius Zgureanu.pai scoatem cifre din burta doar ca sa parem interesanti,bre?Polonii au o analiza aproximativa realizata de specialisti in economie…in cazul tau de unde cifra de peste 60.000?sau in articolul cu tancul romanesc unde prezinti prezinti posibile colaborari cu toti dar absolut toti producatorii ca nu intelege omul in final ce tanc ne propune autorul.bineinteles aceasta salata asortata cu date tehnice.nu stiu…ai vrut sa arati ca nu se vrea a face nimic iar uite eu ,Marius Z. am solutiile? deci, intrebare: care e tancul potrivit Romaniei si de ce?sau daca il faci in tara care iti sunt partenerii si de ce?tehnic.
mai pomenesc de nevoia (observata de Marius Z.) de a dota marina militara cu portavioane?dar de simplitatea cu care schimbi motorul unui MIG-29 cu altul de aiurea cu alte dimensiuni,caracteristici tehnice cand si Neamtu-Tiganu spune ca un avion se proiecteaza in jurul unui motor sau daca ai macar date despre motor.va mai fi la fel mig-ul cu un motor mai mic ,mai usor?il potrivesti fara a reproiecta/ modifica partea din spate,fara a incepe sa faci artificii tehnice,compromisuri. nu se modifica centrul de greutate?faci toate astea fara teste si o multime de bani cheltuiti? va zbura?dar pt tine e usor , rai sunt inginerii si cadrele militare din Armata Romana ca nu vor.niste incompetenti
MCM, voi fi scurt:
1. Pentru ideea cu Saab in uz, imi pare logica, deoarece se ofera si in leasing, si chiar nu mai sunt sigur unde am citit-o printre zecile de articole si sutele de comentarii. Daca insisti ca e a ta, pot sa-i cer lui George sa te mentioneze la punctul respectiv, in articol, cu conditia sa-ti dai numeleadevarat, asa cum fac eu. Am si interviul pe undeva dar e week-end si prefer sa fac altceva cat e vremea frumoasa afara.
2. Diferenta intre 50.000 si 60.000 de locuri de munca poate fi data de costurile mai reduse de investitie in Romania decat in Polonia. am dat-o ca ordin de marime -vezi “probabil ca la o suma echivalenta a investitiilor”
3. La tancuri, am aratat ca variantele sunt foarte multe, doar sa fie vointa sa mearga intr-o directie
4. Faza cu Columbia – nu mi-e prea clar la ce te referi exact
5. Chestia cu schimbatul motoarelor pe MIG29 ai luat-o personal. Am dat exemple de schimbare a motoarelor si am spus doar ca ar trebui studiata varianta, nu ca sigur e fezabil. Daca s-ar fi reusit, ar fi rezolvat principala problema de intretinere a avionului. Nu stii daca merge si cat costa pana nu faci studiul, nu? Tu stii?
Asa cum am mai spus, si cum am scris, nu pretind ca eu pot sa ofer solutii in domeniul asta, pentru ca nu e domeniul meu profesional, ci importanta este atitudinea de a cauta solutii ingenioase. Atat. Si am publicat ideile pentru ca poate cateva dintre ele vor fi utile cuiva candva. Daca tu crezi ca o fac sa ma laud, gresesti. Dar ma rog, e parerea ta.
Tot ce am scris, mai mult sau mai putin “din burta” este pentru a vedea ca exista o varietate mare de optiuni pe care Romania poate sa le faca. Asta nu inseamna ca toate sunt aplicabile. Si sper ca textele sa fie tratate ca atare si nu ca materiale profesionale.
“Din punctul meu de vedere, stilul si optica celor 2 site-uri sunt diferite. Probabil de asta v-ati scindat la un moment dat? Nu stiu.”
Scindare? E mult spus si am sa iti explic de ce nu a fost scindare. Doi dintre baietii care comentau pe Resboiu au decis sa isi faca un blog separat si dedicat armatei romane. Scindare ar fi fost daca o partea a redactiei isi facea alta jucarie.
Intelegerea a fost ca ei sa se ocupe strict de subiectul din numele site-ului, adica de Rumanian Military, iar noi sa ramanem pe partea internationala si sa ne dezvoltam conform planurilor mele: portal cu mai multe subdomenii si forum, revista, carti.
Cum George stia planurile, si-a dat cuvantul de onoare ca nu vor fi interfente, nu va folosi informatiile si planurile mele de dezvoltare in viitorul Rumania Military.
Daca ai dubii fata de corectitudinea celor spuse mai sus, esti liber sa il intrebi si pe George, dar si pe Raptor, Victor, Alex Neagu, Marius.
Dupa aceasta intelegere, au aparut conflictele. Mie nu mi-a convenit ca George ii contacta pe o parte dintre cititori pentru a le propune sa scrie pe Rumania Military (corect, din punctul meu de vedere, ar fi fost sa isi castige cititorii si colaboratorii asa cum am facut-o si noi, nu prin metode din astea de “lucrat pe la spate”), apoi s-a lasat cu acuze la adresa mea cum ca nu este democratie si ca impun chestii (democratie nu are cum sa fie, pentru ca Resboiu nu s-a creat prin vot liber ci a fost gandit si pornit de catre mine, apoi au aparut cititorii, comentatorii si redactorii)(cu impunerea treaba e cam asa: Resboiu merge pe calea gandita de mine, dar imi place ca si restul echipei sa se implice cu idei, opinii, critici)(intreaba-i pe ceilalti membri ai redactiei de cate ori am “impus” scrierea unui anumit subiect…), s-a continuat cu atitudine de superioritate si lucru la imagine & chestii legate de nepriceperea mea – ex., ww m-a facut “baietas” (simpatica treaba, sa i-o spui unui tip de 34 de ani pe care il mai si stii ca e al dracu foc) si m-a trimis sa ma documentez cand i-am spus ca Lt-38 nu era tancheta (sunteti liberi sa descoperiti adevarul) plus alte observatii ale mele legate de corectitudinea informatiilor care apareau la ei (ex. articolul cu IAR-80, etc.), dupa care expresiile folosite de mine au fost preluate si de George, dar treaba asta o cunosc si o recunosc toti cei care ne citesc.
Si, sa nu uit, Marius Z., pozele prelucrate de noi au inceput sa fie folosite pe Rumania Military iar cand am atras atentia cu link-uri si demonstratii ati tacut malc. Si zic “ati” pentru ca pozele prelucrate de noi au aparut si in doua din articolele tale.
Dupa care, m-a lasat rece ce mai face si ce mai va face Rumania Military. Este treaba lor.
Acum zambesc relaxat. Na, ce ar trebui sa fac? Chiar comunic cu George si sper sa ne treaca reciproc.
Bun. Marius Z, acum stii. Cam asa sta treaba asta urata.
Putea fi altfel si puteam sa ne vedem ca inainte la o bere si la discutii intinse pe ore multe, sa radem, sa facem misto, sa fie normalitatea intre niste oameni maturi si normali. N-ai idee cat de misto era cand si George era cu noi, pentru ca grupul nostru vesel avea un tip vesel in plus.
In plus, sa stii si sa stiti ca George e un om bun, foarte sufletist, un prieten care stie sa iti fie prieten atunci cand ai nevoie de unul.
Cand ajungi prin Bucuresti, suna-ne. Are sa iti placa.
P.S.: – Evident, am sa fac urat din nou daca vor copia macar vreo idee de la noi.
Multumesc pentru explicatii! Si pentru invitatie ! 🙂
Pentru poze – am 1-2 Gb de poze adunati pe hardisk acasa in ultimii 3 ani… acum sa ma picuri cu ceara daca mai stiu care de unde am luat-o.
eu nu am fost fan al pozelor in articole, si se vede in primele articole ca n-au poze deloc. Apoi am vazut ca se poarta, si am adaugat, ca sa fie mai usor digerabil textul.
Am inteles ca de ceva timp e treaba asta, ca daca pui poza trebuie sa pui sursa. daca observi, la ultimele articole am inceput sa pun, insa am pus si cateva poze dintre cele stocate pe disc pentru ca pentru mine erau cele mai reprezentative.
De cateva saptamani, m-am hotarat sa iau aproape numai de pe wiki, ca mi-e mai simplu.
Com’on. Imaginile sunt randari de challenger 2 cu unele imprecizii (modificari?) Iar forma turelei imi aminteste de unele modele de export ale Vickers din anii 80 dar nu vreau sa caut astfel de lucruri pentru ca…
Logica si aspectele de natura practica ne spun ca sansele de a produce un MBT nou in Georgia sunt zero. In cazul in care se va dori de catre americani inarmarea Georgiei cu tancuri, se va face exact asta (prin donati/achizitii de m1, t-72, merkava, whatever vechi dar care se pot introduce in serviciu imediat)
Despre viitorul armei tancuri in Romania …
Desenele arata bine, dar de la conceptie si pana la fabricatie e cale lunga .
Nu inteleg de ce nu se asocieaza cu turcii, sa se doteze cu noul tanc turcesc .