Primul Rafale de serie ce va fi livrat cu radar RBE-2 AESA efectuează testele finale la Merignac, Dassault.
Avionul este aşteptat la CEAM (Centrul de Evaluare Tehnică al Forţelor Aeriene Franceze) la finalul lunii Septembrie pentru o perioadă de probe întinsă pe 18 luni.
Proaspătul Rafale este de asemenea echipat cu noua avertizorul IIR de nouă generaţie DDM-NG şi probabil cu OSF-IT.
Sursa: Rafale News
– Resboiu –
———————————————————
Link-uri utile:
Revista Resboiu; Forumul Resboiu; Pagina de gardă a portalului; Ramura dedicată Armatei Române; Ramura dedicată spaţiului; Ramura dedicată dronelor.
Sunt tare curios daca RBE-2 AESA este mai bun si mai performant decat Raven-ul de pe Gripen NG aka E/F. Francezii sunt inaintea europenilor in acest domeniu si acest lucru se simte in contractul castigat cu India dar peste 4-5 ani cum o fi situatia?
Rafale este oricum un avion impresionant cu un potential de crestere urias si F 35-ul o sa aiba in el si Typhoon rivali de temut.
Ora de zbor mai scumpa a F 35-ului + faptul ca are o viteza maxima de doar 1.6 Mach oficiala si nu este capabil de supercroaziera il fac sa aiba de furca cu concurentii europeni.
Din ce am vazut io RBE-2E este mai bun decat NORA pentru ca este mai mare, este pus pe un avion mai puternic, deci cu acces la resurse de energie mai bune (dar si mai scump, cu banii de un Rafale iti iei 2 Gripen..), dar NORA are smecheria aia care ii permite sa baleieze antena radarului si astfel are un unghi de cautare mai mare.
Din ce se gaseste pe net, si este posibil sa fie eronat..
Raza de actiune este mai mare pentru RBE-2E intre 10 si 30% decat NORA.
RBE2 are o antena mai mare respectiv 700mm fata de 630mm NORA, care il avantajeaza in chestiunea asta.
Numarul de celule din cate vad ar fi cam de 1200 pt RBE si de 1000 pt NORA( RBE 2 este un radar mai mare decat NORA).
Conul de cautare este de 70 grade pt RBE si 110 grade pt NORA.
Numarul de tinte pe care le pot cauta, nustiu care sunt, dar aici probabil ca cifrele ar trebui sa se invarta intre 50-100(radarele americane AESA aici se invartii; APG-77;81;80/RACR/SDRP).
Din pacate radarelor astora le lipsesc cateva capabilitati de razboi electronic pe care APG-81 le are, dar oricum cu ala este alta poveste, F-35 va deveni lansator de rachete, asta avion de lupta in toata firea undeva intre 2016-2020.