Ieri s-a întâmplat prima livrare a unui avion de vânătoare european dotat cu radar AESA.
Evident… vorbim vorba desre Rafale! 🙂
Mda, C137, primul Rafale de serie echipat cu radarul AESA tip RBE-2AA, care are FSO şi DDM-NG noi-nouţe, a fost dat pe mâna DGA.
Avionul va trece printr-o perioadă de testare şi experimente timp de 18 luni, înainte de a intra în serviciul operaţional.
Sursa: Rafale News
Ca şi comentariu răutăcios, adresez celor care nu apreciază această pasere un simplu: sâc! 🙂
+ O adăugire ulterioară, de pe site-ul Thales:
The RBE2 AESA brings the Rafale a number of key operational benefits:
- extended range capabilities supporting low-observable target detection and full use of new weapon systems such as the Meteor air-to-air missile;
- higher reliability for reduced maintenance and lower through-life support costs;
- greater waveform agility for SAR (Synthetic Aperture Radar) imaging and improved resistance to jamming.
– Resboiu –
Navighează în portal:
Resboiu Master; Armata Română; Forţe Speciale; Space; Revista Resboiu; Forumul Resboiu;
Numele RB2-AA era cel al radarului a càrui studiu a fost comandat în 2004
Radarul livrat si comandat în 60 de exemplare se numeste RB2-AESA
O pozà mai detaliatà a Rafale-ului cu pricina, chiar în fata uzinei:
http://2.bp.blogspot.com/-gf-R1NxL6ss/UGsekmk8eYI/AAAAAAAADlY/ZCJJYSgzgok/s1600/AF_MG_2125-1.jpg
Asi adàuga cà Typhoon-ul are prevàzut un radar AESA operational abia prin 2015.
RB2-AESA mai are particularitatea de a permite zborul automatic prin urmàrirea terenului si prezintà pilotului o cartografie înaltà rezolutie pentru identificare, recalare si desmnare a tintelor terestre si navale.
Captoarele “Transmitter Receiver Module” (TRM) (în jur de 1000) sunt redundante si, dupà pretentiile lui Thales, “pot functiona 10 ani fàrà mentenentà”.
Eratà, am mâncat un “E”
RBE2-AESA
sonda aia de realimentare e hororisima
parca a facut-o dorel la ciubuc si a sudat-o acolo
ii strica toate liniile alea frumoase (scuze resboiule ca esti mare fan, da aia se potriveste fix ca nuca-n perete sau ca sonda de realimentare fixa in rafale)
Dupà Dassault, priza de realimentatare nu pune probleme nici aerodinamice, nici de discretie radar.
Au preferat solutia aceasta pentru a evita un mecanism dereglabil si pentru a làsa mai mult loc pentru alte echipamente (Mirage-le si Rafale-le au un “nas” foarte subtire).
Estetic, e altceva.
Fiindcà este firul de actualitate cu Dassault.
Azi dimineatà, un Mirage 2000-5 de la baza francezà Luxeuil pilotat de un pilot TAIWANEZ la antrenament în Franta, s-a pràbusit aproape de bazà. Pilotul a decedat.