Ministrul Apărării, Mircea Duşa, a anunţat, marţi, că au fost încheiate discuţiile cu autorităţile portugheze privind achiziţia avioanelor F-16, iar în şedinţa de miercuri a Guvernului va fi spus aprobării proiectul de lege privind această achiziţie, după ce au fost obţinute toate avizele necesare.
“Am încheiat discuţiile cu portughezii, am avansat foarte mult. Urmează ca mâine (n.r. – miercuri), în şedinţa de Guvern, să supun aprobării proiectul de lege privind realizarea acestei achiziţii. Am obţinut toate avizele, şi de la CSAT, şi de la comisiile reunite de la Parlament şi memorandum-ul a fost aprobat. Pentru că este o investiţie foarte serioasă şi o capabilitate de importanţă deosebită, chiar dacă legea nu solicită acest lucru, eu voi solicita aprobarea Parlamentului şi aprobarea prin lege a acestei achiziţii, care va fi foarte transparentă. Voi pune la dispoziţie toate actele, începând de la preţuri, la graficele de livrare, la înarmarea acestor avioane pentru cele trei misiuni pe care trebuie să le realizeze aviaţia de vânătoare, dar şi pentru Poliţia aeriană, astfel încât până în 2017, când expiră resursa de zbor la MIG-uri, să aveam această capabilitate militară realizată”, a spus Mircea Duşa.
“Ele vor fi avioane vechi, dar modernizate, cu motoare noi, cu avionică nouă, cu sisteme electronice noi, cu armamentul cel mai modern şi de ultimă generaţie şi primele avioane vor fi livrate începând cu anul 2015. Este vorba despre 12 avioane. Iniţial era vorba de nouă, eu cred că şi la preţ la ce s-a estimat anul trecut, pentru nouă avioane, ne-am încadrat la preţ pentru 12″
Preluare partiala de pe Aviatia Magazin
DIN CE ZICE DL. MINISTRU INTELEG CA DOAR CELULA MAI RAMANE. AR FI INTERESANT DE STIUT CAT MAI ESTE RESURSA LA CELULA.
daca sunt alea trecute prin falcon up din cate am citit au destula
aproape ca la unul nou
http://www.aviatiamagazin.com/headline/oferta-gripen-pentru-croatia/ – tot stau si ma intreb daca nu merita mai bine o cumparatura de 8 Gripen-uri chiar si cu pretul asta daca se facea offset 100% in economia romaneasca….
12 avioane cu disponibilitatea de misiune de 70% -75% estimat in cel mai bun caz sau 8 avioane cu disponibilitatea de misiune de 80%-85%?
uite aveau portughezii si blanik-uri la echivalentul scolii de la boboc a lor
din astea nu or fi fost in exces ? sa punem de o “politzie aeriana” cu ele
http://www.emfa.pt/www/conteudos/galeria/aeronaves/l23/l23-4_2119.jpg
si n-ai nici grija aia cu 4000 de euro un plin de kerosen 🙁