Asa cum previzionam in cateva articole stravechi, depe Resboiul cel Batran, Mercado Comun del Sur prin deciziile comune va avea impact dincolo de interesele economice. Astfel, zilele trecute, MERCOSUR reprezentat de Brazilia, Argentina si Uruguay, tarile vizate pentru escale, au decis sa inchida porturile pentru navele aflate in drum catre Insulele Malvine/Falkland, a anuntat presedintele uruguaian.
Presedintii statelor membre MERCOSUR au cazut de acord asupra acestei decizii in cadrul unui summit si au stabilit ca, daca totusi o nava va fi primita intr-unul din porturi, sa nu fie acceptata intr-un port urmator, a clarificat presedintele Uruguayului, Jose Mujica.
Presedintele Argentinei, Cristina Kirchner, care a preluat conducerea blocului economic sud-american de la Mujica, a multumit presedintilor celorlalte tari membre pentru suportul acordat fata de Buenos Aires in privinta disputei cu Marea Britanie asupra arhipelagului Malvine/Falkland, problema soldata in anul 1982 cu o confruntare armata intre Argentina si Anglia.
De unde pana unde, totusi aceasta decizie? Pai, pe la jumatatea lunii Septembrie compania britanica Rockhopper Exploration a anuntat ca spera sa demareze extractia de petrol in regiunea arhipelagului in cauza la inceputul anului 2016 si sa atinga o productie maxima de 120 000 barili pe zi pana in 2018.
Anuntunl ingrijorator a fortat Marea Britanie sa convoace pe ambasadorul Uruguayului pentru discutii.
Sursa: Defence Talk
Daaa, mare pierdere ca tarile din America de Sud nu mai primesc in port nave sub pavilion britanic..Din cate stiu eu Am de S are cele mai mici preturi la carburant..deci nu-i va afecta deloc
Pentru Argentina pierderea petrolului din Malvine reprezinta o grea lovitura .