L-159 ALCA foto 2

30 aprilie este data la care expira RFI deschis de polonezi, acestia fiind (din nou) in cautare de avioane de antrenament, 16 la numar, livrabile in perioada 2015-2017. Spre deosebire de “prima transa”, croita parca in jurul T-50 si M-346, de data asta polonezii au scos din caietul de sarcini prezenta obligatorie a sistemului fly-by-wire, drept pentru care cehii de la Aero Vodochody sunt decisi sa participe la licitatie.

Polonezii vor sa inlocuiasca batranele TS-11 Iskra cu un avion (ma rog…16) care sa asigure trecerea pe F-urile 16 Bk52 Plus din ograda proprie si care, in plus, ar mai trebui sa asigure si simulari ale lansarilor de armanent aer-aer si aer-sol.

Conform caietului de sarcini, pe langa cele 16 aeronave, furnizorul ar trebui sa puna la dispozitia beneficiarului antrenament, sprijin logistic, un simulator complet de misiune. De asemenea ar mai trebui comunicat si pretul pe ora de zbor (pentru 200-250 ore/an/avion) pentru o perioada de exploatare de 30 de ani si de asemena pretul estimat al lucrarilor de mentenanta si al pieselor de schimb pe aceeasi perioada de 30 de ani.

 

PS:

La licitatia asta am putea participa si noi; unica problema ar fi, ca spre deosebire de cehi, care au deja sitemul complet (avioanele fiind in conservare), Avioane Craiova si INCAS s-ar duce, pentru inceput doar cu proiectul IAR-XT…

 

Sursa:
ceskapozice