Forțele Aeriene Egiptene, prin tradiție un operator cu arsenal pestriț est-vest, are probleme cu lipsa pieselor de schimb necesare avioanelor și elicopterelor achiziționate din Rusia. Mai exact pentru avioanele de vânătoare MiG-29M2 și elicopterele Mil Mi-17.
Lanțul logistic rusesc a fost afectat, desigur, de sancțiuni și factori interni încă de la debutul războiului ruso-ucrainean.
Impactul acestor lipsuri a făcut ca Egiptul să înceapă discuții cu India pentru piesele de schimb necesare.
Hindustan Aeronautics Limited (HAL) produce motoare tip Klimov RD-33 Serie-3 pentru avioanele MiG-29UPG ale flotei indiene și majoritatea pieselor pentru aceste avioane.
Cele douăzeci și patru de avioane multirol Suhoi Su-35 comandate inițial de către egipteni vor fi vândute Iranului…
În cadrul unor teste între avioanele Rafale și Su-35, radarul de pe avionul rusesc s-a defectat în mod repetat.
Mai rău decât atât, complexul de război electornic Spectra de pe Rafale a bruiat radarul de pe Su-35 cu succes, orbindu-l, Suhoiul pierzând în luptele simulate în fața avionului de producție franțuzească. Deci… la BVR simulat, Rafale și-a demonstrat superiotatea.
Și și mai rău decât atât, când primele șase Suhoi Su-35 erau gata de livrare către Egipt, Statele Unite ale Americii a amenințat Cairo cu sancționi împotriva forțelor armate.
Americanii sunt pe cale să furnizeze Egiptului avioane F-15 Eagle, cel mai probabil în ultima versiune, precum cele livrate către Arabia Saudită, Qatarului sau US Air Force. Adică F-15SA, F-15Q sau F-15EX.
De asemenea, cele două sute douăzeci de avioane F-16 ale Forțelor Aeriene Egiptene vor fi modernizate cu americanii.
Așa că, balanța a înclinat cu înțelepciune către SUA.
Egiptul este aproape de a finaliza un contract cu Italia pentru achiziția a douăzeci și patru de avioane Eurofighter Typhoon, parte a unei înțelegeri mai mari care include nave de luptă, douăzeci și patru de avioane de antrenament M346 Master și un satelit militar.
Koreean Aerospace Industries (KAI) a ofertat Egiptul pentru avioane reactive de antrenament avansat FA-/T-50 Golden Eagle și producția comună, Cairo urmărind înlocuirea bătrânei flote de Alpha Jet. Pentru acest plan, egiptenii ar avea nevoie de circa o sută de avioane.
KAI ar putea înlocui avioanele de antrenament EMB-312 ale Egiptului cu KA-1 Woongbi, un avion de antrenament care dispune de tehnologii moderne.
Și japonezii au fost vizați de către Cairo, Egiptul dorind să achiziționeze avioane de transport tip Kawasaki C-2 produse de către Kawasaki Heavy Industries (KHI).
Egiptul a comandat încă treizeci de avioane Rafale noi care vor suplimenta cele douăzeci și trei de astfel de avioane aflate în dotarea curentă a forțelor aeriene proprii.
Suntem invidioși?
Iulian Iamandi
Leave A Comment