Patru companii particulare sunt interesate de cumpărarea a opt avioane L-159 nefolosite, de la armata cehă.
O comisie specială a Ministerului Apărării va analiza şi evalua în secret ofertele, săptămâna viitoare. Şansele cele mai mari se pare că le-ar avea fabricantul ceh Aero Vodochody.
Avioanele L-159 sunt stocate în hangarele armatei.
“We would like to use the aircraft for foreign clients and for training,”
A declarat Tereza Kryspinova, purtător de cuvânt al Aero Vodochody, firma care a construit avioanele.
Un alt ofertant este THT Ostrava CZ, care ar dori să cumpere toate cele opt avioane, a declarat Michal Kamas, preşedinte al consiliului THT Ostrava.
Compania a semnat o scrisoane de intenţie pentru viitoarea vânzare de avioane cu un client străin, a mai precizat Kamas.
De avioanele L-159 sunt interesaţi şi producătorii de armament STV Group, care de asemenea ar cumpăra toate cele opt avioane.
CZ Hermex este cel de-al patrulea ofertant.
Statul ceh ar putea obţine circa 250 milioane de coroane în urma vânzării acestor avioane.
Sursa: Prague Monitor
Mă… abţin. 😉
– Iulian Iamandi –
Deci…
Din 72 fabricate, 24 sunt in uz la fortele aeriene, 5 facute barter cu spaniolii de la CASA/EADS pentru un C-295, restul sunt stocate. Doua facute tsandari in accidenturi. 24 in curs de reconditionare/reechipare/modernizare pentru Irakistan, si 8 scoase la produs, solicitate de diverse firme… Mai raman 9 bucati. Oare astea vor fi scoase la produs, sau canibalizate pentru piese de schimb?
A!
Si…de ce te abtii bre?
O sa pun aici post-ul meu din alta parte: am avut ocazia sa stau 10 zile pe langa baza aeriana ceha de la Caslav. Mai flacai, stiti cat de mult zboara baietasii aia? si nu stiu cum se face dar zburau exact cand era vremea mai proasta, pe vreme buna au zburat doar de revelion. DA,a se citi cu atentie,au zburat si de revelion. e si dupa cum va spuneam, din 10 zile au zburat in cel putin 6.
Se pare ca asta inseamna Gripen, cost redus de operare. Alaturi de paserile de origine suedeza zburau si ALCA-urile de productie ceha, toate dupa 2000 si ceva facute. si ele la fel de des. Acum cehii vor sa dea inapoi Gripenele uzate si sa inchirieze altele. ce sa zic,stiu sa se orienteze. Oricum, a picat si la ei alt ALCA in noiembrie 2012, chiar aproape de Caslav. Deci nu doar paserile cu resursa depasita cad…
PAi asta le doresc si eu pilotilor romani ca sa zboare cat mai mult pentru ca diferentele intre 2-3 aparate de generatia a 34-a sunt minore dar un pilot bine antrenat si pregatit o sa faca fata pe aceeasi platforma mult mai bine decat unul cu 30 d eore de zbor.