România este pregătită pentru semnarea contractului cu compania franceză Naval Group pentru achiziția de corvete multirol, contract în valoare de 1.2 miliarde de Euro, imediat ce litigiile judiciare legate de acest contract vor fi finalizate.
“There is a dispute, in fact not one, there have been several lawsuits that have been initiated by a competitor against the contract award decision taken by the tender commission. As soon as these litigations are over in court, from our point of view, we are ready to sign the contract. For us, it is essential to sign and fulfill this contract. The construction of the four corvettes is critical in Romania’s strategic device at the Black Sea.”
Așa grăit-a la Paris, Ludovic Orban, primul ministrul al României.
Iulian Iamandi
Asta ii din ciclul sa declar si eu ceva sa dea bine ca oricum nu ma implica la nimic aceasta declaratie….
Dupa semnarea contractului in cate luni os a se poata scoate prima nava? Daca este pe modelul Egiptean 28 de luni parca…atunci ne-am scos 2024 o sa fie anul primei corvete in Fortele Navale Romane – mai un pic si aflam ca trebuie sa luam alti sesnzori ca aia contractati initial nu mai exista…sau daca exista nu sunt la zi.
Ma intreb daca cineva lucreaza la detaliile contractului intre timp sau abia dupa ce se judeca ultimul act in Justitia Romana?
Vazand citatul complet pare ca Orban le zice ca guvernul ar vrea, dar nu poate sa semneze pentru ca sunt litigii pe rol.
Daca ce se rezolva litigiile, anul viitor sau in 2022, intr-un mod in care permite armatei sa semneze contractul, vom vedea ca nu vor sa semneze francezii… pentru ca nu le convine sa faca corvetele in Romania iar daca MApN insista cu treaba asta nu vor semna.
Iar MApN va insista pentru productia in tara, altfel licitatia poate fi contestata din nou si cerute daune de catre ceilalti competitori dar si de firme care nu au intrat in competitie din cauza acestei prevederi.
Si ne intoarcem de unde am plecat.
Cel mai bine ar fi ca Orban sa ia taurul de coarne si sa ia o decizie.
Pana la urma, daca chiar ne grabim sa avem corvete, ar putea ca guvernul sa anuleze chiar el HG-ul ala contestat si pe motiv de urgenta operationala sa ii cheme Ciuca pe Damen Galati si pe SN Constanta si sa le imparta comanda – 2 SIgma, 2 Gowind, insa cu sisteme configurate sa aiba comonalitate aproape totala si cat mai putin frantuzesti – cu armament american – NSM, SeaRam.
Toata lumea ar fi fericita – Galatiul/ Mangalia, Constanta, marina, francezii, olandezii, americanii, NATO – iar executia se va face mult mai rapid. In timpul asta trebuie lucrate si fregatele.
Uiti de Fincantieri :))) o sa spuna si aia ca nu au felia lor de contract.
Sincer nu mi se pare naspa nici sa avem RAM + MICA VL cu optiune pentru NG oricum este mai bine decat MICA VL -16 si gata.
Sper că C-RAM.
De ce C-RAM? Eu sper in RAM mi se pare mult mai buna pentru Marea Neagra si rachetele care misuna prin zona.
Scuze, de atunci și până acum am uitat ce doream să zic :)))
M-am ramolit.
Vard nu poate sa faca o nava cap-coada de calibrul asta la Braila sau Tulcea din ce retin eu – pot sa faca corpuri de ex.
Pot insa sa colaboreze cu Constanta, ca nici aia nu pot singuri, iar francezii nu vor aduce utilaje si toate alea, poate ceva specialisti cand vine vorba de saturarea platformelor – necesari de altfel pentru ca noi nu prea avem.
Indiferent, Gowind, Sigma sau corvete produse de Fincantieri, numai sa fie comandate si construite odata. Taraganeala costa mai mult si nu este realistic de loc sa negociezi la nesfarsit un vas de 2500 tone cu capabilitate de 3000-5000 tone (you get what you pay for).
Mare dreptate ai. Daca te uiti pe tentativele anterioare de achizitii cam toate se terminau asa – cineva castiga licitatia, apoi se gasea mereu cate o firma sa conteste rezultatul. Asta daca nu cumva era guvernul care isi schimba ideile si anula totul. Cam asa am ajuns ca dupa vreo 10 ani de dezbateri si proiecte sa avem in loc de nave doar vorbe.