“74”, Puma L de la Otopeni comandata chiar de către şeful peste Baza 90 Aeriană, general de flotilă Cristinel Ion, a dat o tură pe post de sondă meteo apoi a revenit ca elicopter portdrapel după ce a efectuat zbor la punct fix pe la Casa Presei.
Haideţi să-l vedeţi aşa cum l-am văzut şi noi, de la sol ori de pe Arcul de Triumf:
Redacţia Resboiu vă invită să vizionaţi albumul complet dedicat Pumei portdrapel, aici.
Va prezint cea mai buna veste de 10 ani incoace. Avem un succesor al Soimului:
http://www.realitatea.net/reporterii-realitatii-soimul-romanesc-in-picaj_1334713.html
El se numeste IAR-DT/New Generation. Adica Demonstrator Tehnologic si va fi gata in 5 ani… A murit Regele, traiasca Regele! 🙂
In 5 ani scoate Boeing alaturi de SAAB un prototip complet nou care va concura cu T 50 Golden Eagle si M 346 si noi inca credem ca o sa reusim sa vandem un derivat la Soimului?! Timeframe-ul acesta ne arata ca suntem desprinsi de realitate.
Inca o veste superba….de data asta din Adevarul:
“La solicitarea Societăţii Civile, reprezentanţi din toate partidele politice se vor întâlni Marţi, ora 10.30, în Parlamentul României pentru a discuta un posibil Calendar al Reunirii celor două state româneşti. Problema nu se mai pune în termeni de dacă, ci când şi cum. Au fost invitaţi la eveniment membri ai reprezentanţilor diplomatice ai principalilor aliaţi occidentali, deoarece se ia în discuţie o măsură rapidă de securizare a graniţelor Europei.’
Dar mai bine va las pe voi sa cititi! 🙂
http://adevarul.ro/cultura/istorie/s-au-creat-premizele-reunirii-mai-favorabile-decat-1918-1_52a2f0eac7b855ff5684af45/index.html
@resboiu ma mir cum de ati ignorat stirea de care a vorbit Cezar… sau poate e duminica? 😀
Ne mai odihnim si noi. 🙂
Corect! Asteptam ziua de maine atunci… :D!
Bai fratilor, asta chiar nu e stire de comentat? O noua varianta de IAR 99 Soim va lasa muti? La fel stirea cu parlamentul care se reuneste in prezenta diplomatilor straini pentru crearea unui calendar al reunirii cu Basarabia? Ceva colinde sunt mai pe placul vostru in zile astea!?
Cezar, subiectul e deja tratat… Pentru referinte, Primul numar al revistei Resboiu, pagina 10 😉
Adica: https://www.resboiu.ro/publicatii/Resboiu%20Nr.1.pdf
de ce ar trebui sa ne entuziasmam, pt o chestie la care au lucrat 30.000 oameni si care s-a “vandut” in propria curte in 20 exemplare? Daca auzeam ca se exporta macar 5 bucati ma bucuram. In rest articolul din pacate e plin de aceeasi paranoia patriotarda cu “strainii” care au furat ideile romanesti, samd. Nu exista piata la ora actuala pt. avioane cu caracteristicile lui IAR-99 si putinul care este, mai ales prin tarile africane este luat de JL-8 chinezesc. Pe langa tehnologia ceva mai noua aparatul chinezilor beneficiaza si de back-ingul guvernului chinez, incomparabil cu ceea ce poate oferi guvernul Romaniei chiar si daca ar sta in cap.
99 era bun de vândut în anii 90. Zboară bine, la cât de prost motorizat e, dar atât.
Acu e greu – a se vedea cazul cehilor – incomparabil mai potent și util decât șoimul utecist românesc, dară loc pe piață nu-i. Și super-derivatul(39+++++++++++++++++++++++++) L-159 e mai modern, capabil și susținut incomparabil mai bine.
O las așa să nu iasă lumea cu furcile și topoarele.
Ceea ce ar fi trebuit sa capteze atentia in respectivul filmulete e cu totul si cu totul altceva…
Sunt cateva cadre in reportajul ala de 38 de minute care ar trebui sa ne puna pe ganduri…
iar ghimbav, mai are ceva de facut ? cine stie
in afara de inchiriat sectia la eurocopter
ca am gasit un articol mai vechi cu fercala de la sif transilvania, care zicea ca el nu vede fabrica aia bine, ma rog a trecut ceva de atunci, si inca sunt pe plus
uite ca mi-a raspuns zf
http://www.zf.ro/burse-fonduri-mutuale/gigantul-eads-se-extinde-pe-ramasitele-iar-ghimbav-11751213
Paul,
Am mai dzis despre aceasta, anume că fabrica și societatea are viitor, că spre deosebire de alte componente industriale, în general, respectiv indstria de apărare, în particular.
Nu e teribil de abil condusă. Poate mult mai mult. Mă refer, explicit, la porcăria de contract cu Eurocopter… dar și așa, este un activ viabil. Eu unul nu mă grăbesc cu lichidarea participației până nu primesc prețul corespunzător.
De M. Fercală oare are sens să zic cât de capabil e? Să-mi fie cu iertare, dar administrarea lui e lichidare, iar până în 2009 era o mare neperformantă – banii din active investiți în cai verzi. El vede ce și cum vede, dar poți să deduci facil că nu e vizionar prea de încredere.
Sunt destul de realist, cred:
IAR-ului i s-a furat cotă și afaceri, o mizerie, ca urmare a asocierii. Pe de altă parte, mă cam îndoiesc că altfel făcea mare minune – o parte bună, dar rămășiță – spre deosebire de Aerostar, de exemplu. Alți oameni, alt SIF, poveste mai frumoasă.
da ceva concret au de lucru ? macar niste rk la pumele lui roaf
sau de unde le mai veneau inainte de la te miri ce operatori de puma
sau ca aerostar care face verine hidraulice si te miri ce repere de airbus, bravo lor ca s-au orientat cu astea
iar are ceva ?
Zic eu că are, de undeva trebuie să provină veniturile care acoperă cheltuielile de firmă de stat „brici” la eficientizarea lor… și rămâne pentru ceilalți „idioți” – acționarii.
Înainte să mă vâr în afacere am studiat bine și a fost greu să găsesc risc mare, care să nu fie bine compensat de preț/posibilități și vulnerabilități limitate.
Deci au comenzi, au făcut trei baucate Puma N scumpe (după umila mea opinie) și mai fac. Urmează modificările și modernizările, care se fac la IAR (porcii au luat volumul de bussiness extern – clienții englezi, francezi și dominioane).
Îți dai seama că banii nu le vin din chirii, decât în pondere nesemnificativă.
De aceea susțineam că se poate încă schimba mizeria de contract și m-aș avânta chiar eu în față să dau cu pantoful în masă – dar nu am susținere sufiecientă.
Dacă nu iese treaba asta, aștept prețuri corecte și am ieșit.
Eu la așa ceva mă gândeam când am propus „dincolo” ideea preluării unui pachet cât de cât semnificativ și de acolo la muncă. Dar înafară de „ce sens are, nu merge bre, să ne facă guvernu și sinistru” nu am observat. De aceea mă enervează criticile obtuze, caracteristic societății care este… când soluția nu o vezi, iar când ți-o arată altul o refuzi pe nimic.
Am încheiat oful!
un pilot meserias:
http://www.youtube.com/watch?v=08K_aEajzNA