C-130 Hercules - Flotila 90 Transport  - Parada de 1 Decembrie 2012

C-130 Hercules – Flotila 90 Transport – Parada de 1 Decembrie 2012

A doua formație este compusă din trei aeronave de transport din dotarea Flotilei 90 Transport Aerian – o aeronavă C-130 Hercules și două aeronave C-27J Spartan. Formația este condusă de căpitan-comandorul Marian Dinescu.

Prezente mai ales în misiuni de transport de materiale şi trupe în şi din teatrele de operaţii unde România îşi îndeplineşte obligaţiile asumate faţă de Alianţa Nord-Atlantică, avioanele C-130 sunt solide şi eficace, capabile să execute misiuni complexe în condiţii meteorologice şi de mediu grele.

Forţele Aeriene Române dispun de 4 aeronave C-130, achiziţionarea lor fiind încheiată în 2004 cu fonduri nerambursabile, asigurate integral de Guvernul SUA.

Aeronavele au parcurs o serie de operaţiuni de mentenanţă şi modernizare a sistemelor de comunicaţii şi navigaţie. Modernizarea adusă parametrilor de fiabilitate a platformei  şi avionicii permit executarea cu succes a misiunilor cu respectarea strictă a cerinţelor din teatrele de operaţii şi a normelor în vigoare pentru navigaţia pe rute aeriene internaţionale.

Transportul aerian strategic este cel care a făcut, pentru Armata României, diferenţa, fiind dovada faptului că putem să ne susţinem, prin forţe proprii, trupele în teatrele de operaţii.

Începând cu 2002, aeronavele au efectuat peste 740 de misiuni de transport în teatrele de operaţii, însumând în jur de 12.000 ore de zbor şi transportând peste 33.000 de militari şi aproape 6400 tone echipament şi materiale.

Recent intrat în exploatarea Forţelor Aeriene Române, avionul de transport C27 SPARTAN va înlocui treptat avioanele AN-26.

C 27 SPARTAN este un avion de transport scurt-mediu curier modern, care răspunde cerinţelor operaţionale formulate de Forţele Aeriene Române, având capacitate manevrieră şi tactică superioară. Este destinat să execute misiuni tactice, în operaţii de menţinere a păcii şi umanitare, asigurând transportul aerian direct în teatru, ziua şi noaptea, în condiţii meteorologice grele.

Îndeplineşte cele mai stricte criterii de flexibilitate, fiind capabil să transporte forţe, echipamente şi materiale, vehicule şi artilerie uşoare, elicoptere uşoare şi să asigure desantarea/debarcarea forţelor pentru operaţii speciale, materialelor şi echipamentelor.

Poate opera perioade lungi de timp fără sprijin direct de la baza de dislocare în condiţii de relief şi climatice severe.

Dispune de o capabilitate încorporată de mânuire a încărcăturilor, tren de aterizare cu poziţie variabilă, propulsor auxiliar intern şi capabilitate de tracţiune de rezervă chiar şi pentru piste moi, ceea ce îi permite zborul la distanţă şi aterizarea pe piste neamenajate şi fără facilităţi de sprijin.

Are caracteristici de supravieţuire proprii, datorită propulsiei puternice şi designului aerodinamic care oferă calităţi de pilotare excelente. Mai mult, toleranţa prin construcţie la avarii, redundanţa sistemului, separaţia fizică din construcţie, izolarea şi blindarea componentelor importante fac din Spartan un avion robust.

*Fragment din comperajul Paradei, transmis de către Biroul de Presă al Ministerului Apărării Naţionale.

 

– Iulian Iamandi –