Cu şapte ani înainte de termenul programat pentru marele succes, Ministerul Rus al Apărării a anunţat că se va lăsa cu o întârziere de doi ani în programul lor de avion al generaţiei a cincea.
Până acum se preconiza că PAK-FA va fi ceriticat pentru Forţele Aeriene Indiene în 2017, dar şi indienii au anunţat o amânare pentru 2019, moment după care se va trece la producţia de serie.
Pe lângă întârziere, indienii au dezvăluit şi faptul că programul PAK-FA va depăşi semnificativ bugetul de 6 miliarde de dolari precizând că anumite sisteme de avionică vor costa mai mult decât s-a aproximat.
Dincolo de veştile mai puţin plăcute, indienii au dat-o pe poezie spunând că există şi o latură pozitivă, pentru că programul PAK-FA le va fi de folos pentru inestimabila experienţă în testarea şi certificarea unui avion de luptă greu, mai mare şi mai complex dec’t LCA Tejas-ul băştinaş.
Vax. Şi? Oricum se alegeau cu aşa ceva şi fără întârzieri şi depăşiri de buget alocat.
Şi restul ar continua pe aceeaşi cărare propagandistico-vrăjelească, aşadar ne oprim aici aşa cum v-am obişnuit că procedăm cu aburelile. Suntem băieţi mari şi nu înghiţim din astea.
Deci, esenţialul e trist. Se lasă cu întârzieri.
Banii nu sunt problemă pentru dumnealor, că doar nu se zvârcole să înlocuiască nişte puţine zeci de LanceR-e cu alte puţine zeci de F-16 precum ştim noi cine.
Păi nu?
In primul rand noi nu inlocuim MIG 21 LanceR cu nimic inca….si dupa o sa spunem ca nu avem piloti de supersonice…..LOL
Despre Su T50 PAK-FA eram sigur ce 2015 este nerealist, si ca si 2017 este optimist pentru intrerea preseriei.
Intre timp rusii si indienii o sa primeasca “ajutor” via Franta pentru sistemele de avionica si arhitectura hardvare- infuzia de gene “Rafale”.
F 35 are si el intarzieri asa ca va mai trece mult pana cele 2 programe vor fi gata…..
Sau varianta B cum americanii nu termina in nemernicia lor odata cu proiectul F 35 rusii si indienii nu au de la cine fura – ca asa e in tenis!
Marius, tare frica imi este ca ai dreptate cand afirmi ca rusii si indienii se vor inspira cat mai mult din tehnologia franceza, atat de mult hulita de multi comentatori, atat pe acest blog, cat si pe altele.
Daca politicienii nostrii ar da dovada de patriotism si intelepciune, ar opta pentru cea mai buna oferta care o avem in acest moment, Gripen NG, care nu ne impiedica sa avem o relatie foarte stransa cu SUA.
Pai motoarele Klimov RD-33 au fost modernizate cu ajutorul Snecma, ca de aia au facut parteneriatul cu ei si au cumparat Mistrale plus alte investitii facilitate firmelor franceze .
Probabil ca din vauza acestor intarzieri, rusii vor cumpara 90 aparate SU35, cand daca totul ar merge asa cum trebuie, nu ar fi logic sa faca acest lucru, mergandu-se doar pe dotarea aviatiei ruse cu PAK FA T50.
Nu are legaura una cu alta pur si simplu ca sa ai o flta credibila la teritoriul Rusiei 48 de Su 35 BM sunt putine, pun pariu ca se va ajunge la 100 de bacati, Su T 50 PAK FA este mai scump de operat intreinut si nu are rost ca sa il folosesti la politie aeriana sau la misiuni internationale de no flight zone etc.
Pentru misiuni de politie aeriana chiar si Su35 este prea mult.La acest rol s-ar preta mai bine un aparat mai usor, in genul lui…MIG35.