Shifting sands - The final resting place of the Kittyhawk P-40 has been discovered in the Sahara 70 years after it crashed there
*pentru un pic de original & atmosfera britanică, am păstrat textul de sub poze în limba engleză.
La sute de mile depărtate de civilizaţie, după şaptezeci de ani, a fost găsită epava unui avion de vânătoare P-40 Kittyhawk cu care Flight Segeant Dennis Copping a aterizat forţat în deşert.
Heading home - The RAF Museum at Hendon, north London, has been made aware of the discovery and plans are underway to recover the aircraft for exhibition in the future
În Iunie 1942 Dennis Copping efectua un zbor de la baza unde opera unitatea sa către o altă bază aeriană pentru a i se repara avionul. De atunci, nu s-a mai ştiut nimic despre acest zbor.
Time capsule - Aside from the damage it sustained during impact, the aircraft appears to have been almost perfectly preserved in the sands of the Sahara
Precum o capsulă a timpului, fantomatica epavă şi rămăşiţele din jur au păstrat aproape intact trecutul.
At the controls - The plane's cockpit, but there are fears over what will be left of it after locals began stripping parts and instruments for souvenirs and scrap
Descoperirea a fost făcută întâmplător de către un petrolist, ăn Deşertul Vestic din Egipt, într-un punct aflat la circa 200 de mile de cea mai apropiată localitate.
Second World War weaponry - The machine gun on the wing of the crashed plane. It appears the pilot got into trouble and brought it down in the middle of the desert
În avion au fost găsite mitralierele şi benzile cu cartuşe.
Well-preserved - The Kittyhawk's magazine of bullets were also found in the wreckage. The radio and batteries were discovered out of the plane
Păcat că nu găsim şi un IAR-80/81…
Sursa: DailyMail
Supe tare!
Cat despre IAR 80/81, mai bine ii intrebam pe rusi si pe pretinii lor!
Iar 80/81 era mai bun decat asta, dar noi am pierdut razboiul .
IAR-80/81 mai bun decat P-40? Ai comparat vitezele? Dar armamentul? Dar puterea motorului? Dar cantitatea de bombe?
Sunt cateva aspecte care pun la indoiala afirmatia ta.
Pai IAR 80 se suia la 9500 de m si astepta ca P-40 sa vina dupa el pana se dezintegra, avand in vedere ca P-40 avea un plafon maxim de 8 800 m. 😛
Sunt sigur ca IAR 80/81 era mai bun daca ar fi fost fabricat in 13 738 exemplare, nu in 347 exemplare ca al nostru .
IAR-80/81 a fost fabricat in mai mult de patru sute de exemplare.
Cat despre plafonul maxim… nu aspectul asta stabileste care este mai bun dintre cele doua avioane.
Tu tii cu ursul ?
Oricum IAR80/81 a fost un avion foarte bun pentru vremea lui si facea fata cu succes, chiar daca la inceput nu avea o putere de foc asa mare ca P-40 sau alte avioane similare .
Problema aviatiei romanesti a fost intodeauna numarul insuficient de exemplare .
Nu tin bre cu ursul, uite pe tema asta se mai supara lumea. E realism si atat.
Da’ nu prea s-a acoperit de glorie P40 prin Africa…
Hans Joachim Marseille a doborat odata 6 P40 dintr-o formatie de 16, in doar cateva minute.
Tot el a doborat 17 avioane doborate intr-o zi (1 sept 42) in Africa de Nord (din care 8 in 10 minute).
Pai de aia sunt eu de parere ca IAR80/81 era mai bun decat P40, cu toate ca nu au tras nicio “tranta” impreuna .
Eu unul, nu m-as grabi sa afirm asta si as cerceta. Imi scapa acum, ca sunt cu Nemo la bere in Hanul lui Manuc, dar ma gandesc la lend lease si daca pilotii nostri au doborat Spitfire… exista si probabilitatea sa fi infruntat si P-40.