Va imaginati deja ca atunci cand scriu “omirol” ma gandesc (multumita gaselnitei nemaigasite a departamentului de marketing de la Dassault) la Rafale (preferatul lui Iulian).
Asa…
Luna asta Rafale a atins doua puncte importante in procesul de dezvoltare/cariera sa. Mai exact:
- Primul exemplar de serie echipat cu radar cu scanare electronica activa (AESA) RBE-2, livrat catre beneficiar.
- Primele teste cu racheta aer-aer cu raza lunga de actiune Meteor, produsa de MBDA
In perioada 4-10 octombrie exemplarul Rafale B301, apartinand centrului de incercari de la Cazaux, al DGA-ului (Direction Générale de l’Armement) a efectuat doua teste cu Meteor-ul. Teste incununate de succes.
Pe data de 22 decembrie 2010 DGA a semnat cu concernul MBDA un contract pentru achizitia a 200 de rachete Meteor. O saptamana mai tarziu contractul de integrare a sistemului Meteor pe rafale, era atribuit partenerilor industriali.
Text si foto via Dassault
– Griffon 236 –
Navighează în portal:
Resboiu Master; Armata Română; Forţe Speciale; Space; Revista Resboiu; Forumul Resboiu;
Inca o data Rafale ia fata lui “frate-sau” Typhoon – sa nu se mire EADS-ul ca pierde in vitor mai multe contracte.
Rafale poate si aer-sol si aer-aer in acest moment mai bine decat Typhoon.
Pana va avea Typhoon-ul antena aia AESA cu baleiere mecanica mai dureaza un timp…asa ca au prim planul!
Nu m-as mira ca in 2-5 ani Rafle sa primeasca toate doatrile de pe F 35 si sa le sufle clientii Lockheed Martin.
Lui Rafale i-ar trebui un motor mai fortos.
Motorul de Rafale care sa il duca la Mach 1.2 fara postcombustie este deja in teste si va intra pe avioanele de serie in urmatorii 2 ani, practic in acel moment gap-ul cu Eurofighter se inchide si la acel capitol.
Motorul Snecma M 88 mai are avantajul unei reprize foarte bune de la nominal la fortajul maxim ceea ce iarasi nu este de neglijat.
“They enable the Rafale to supercruise at speeds of up to Mach 1.4 while carrying a loadout of six MBDA MICA air-to-air missiles” – deci probabil ca urmatoarea generatie de Snecma M 88 o sa fie mai mult decat suficienta.
Pe Rafale il doare la tub. Este probabil ultimul cel mai bun avion european vizibil radar.
Dar trebuie ca sa recunosti ca tubul ala nu e estetic ever si e urat cu spume – despre tubul de alimentare in aer vorbesc….si nu are cum sa fie stealth.
E pacat la ce aerodinamica are Rafale sa aiba tzeapa aia in bot!
http://www.dassault-aviation.com/fileadmin/user_upload/redacteur/AUTRES_DOCS/Fox_three/Fox_Three_nr_8.pdf
pagina 14 vorbeste despre Snecma de 9000 Kgf.