Pe adresa celor naţiuni care formează nucleul programului Eurofighter, Germania, Italia, Spania şi Marea Britanie a fost trimisă o Request for Proposal (RFP), emisă de către NETMA (Agenţia NATO de Management pentru Eurofighter şi Tornado), pentru dezvoltarea unui Radar cu Scanare Electronică Activă (E-Scan).
CEO-ul Eurofighter, Enzo Casolini, a declarat:
“The timescale is to answer the RFP by October this year and to have an agreement with the nations by the end of the year. The target is to have a contract by the middle of next year and to have an E-Scan entering into service by 2015.”
În ziua deschiderii Farnborough Air Show, premierul britanic David Cameron a spus:
“The four partner nations have agreed to take the next step towards exploiting the growth potential of Typhoon. That potential is huge and the integration of the Meteor missile, an AESA radar, enhancements to the defensive weapons would all boost the world-beating capabilites of this fantastic aircraft. This progreess is good for industry, export customers and the RAF.”
Arabia Saudită operează deja avioane Typhoon, acest aparat fiind luat în considerare şi de către UAE şi Oman.
Sursa: Arabian Aerospace
Cel mai probabil, Eurofighterii trec pe pinionul de viteză motivaţi de modernizările aduse lui Rafale, inclusiv radar AESA, dar şi cele ce ţin de JAS-39 Gripen.
– Resboiu –
———————————————————
Link-uri utile:
Revista Resboiu; Forumul Resboiu; Pagina de gardă a portalului; Ramura dedicată Armatei Române; Ramura dedicată spaţiului; Ramura dedicată dronelor.
N-ar trebui sa dureze foarte mult punerea la punct a radarului, avand in vedere ca SELEX e deja in stadiu foarte avansat cu Raven-ul (care are la baza CAPTOR-ul de pe EF)…
In momentul in care SAAB si Typhoon o sa aiba radare AESA de tip nou si Rafale o sa trebuiasca sa isi schimbe radarul deoarece atat Raven-ul cat si E-Scan sunt radare AESA care au avantajul baleierii mecanice in lateral marind plaja la 200 de grade.
Radarul de pe Rafale cred ca va urma sistemul constructiv al Raven-ului cu IFF-ul separat din ratiuni de spatiu un pic mai redus in nasul aparatului.
Pana una alta Rafale intre eurocanarduri conduce cursa in anul 2012!
2012 este intr-adevar anul Rafale. Dupa un 2011 la fel, cand si-a demonstrat calitatile deasupra Libiei.
Rafale este un avion reusit, chiar daca la unii le displac produsele franceze.
Rafale nou cu numàrul de serie C137 a fost deja livrat cu radar AESA, pentru teste si doctrinà de întrebuintare la centrul specializat al armatei aerului.
Cu începere da la transa 4 (2013) toate seriile (C, M, B) vor fi dotate cu acest radar.
Rafale are AESA dar de prima generatie la acest moment, Gripen E/F are integrat Raven-ul AESA de generatia a 2-a si Typhoon va avea E-Scan-ul radare care pot sa acopere o suprafata mult mai mare de detectie in partile avionului.
Rafale sigur va face urmatoarea miscare in urmatorii ani.
Problema e cà radarul pentru Gripen, Raven ES-05 AESA nu este încà operational, iar cel al Typhoon-ului , Captor-M montat pe platou pentru detectie lateralà este prevàzut pentru 2020.
Unul din elementele determinante ale târgului cu India a fost operationalitatea imediatà a radarului AESA, garantatà numai de Dassault.
Francezilor le iese treaba asta. In urma cu ceva timp citeam ca vor retine unul dintre exemplare – nu tin minte numarul – pentru teste prelungite cu AESA si abia dupa se va trece la noile livrari, dar cu AESA montat.
Typhoon mai trebuie sa mai creasca si asta l-a facut sa piarda contracte .