Base Aérea N.º 5 a gazduit in perioada 27-31 Ianuarie o noua vizita a unei delegatii romanesti.
Delegatia de zece persoane, i-a inclus printre altii pe Generalul Maior Laurian Anastasof, seful SMFA si pe Generalul Maior Catalin Moraru, din partea Departamentului pentru Armamente. Vizita s-a desfasurat in cadrul 1 st Program Management Review – achizitia din Portugaia a 12 aeronave multirol F-16A MLU de catre Fortele Aeriene Romane – agenda cuprinzand un program intensiv de intalniri si prezentari ale facilitatilor de la baza Monte Real, aceasta fiind considerate ca etalon pentru modernizarea Bazei Aeriene Fetesti.
Asa cum se cunoaste deja, Romania a achizitionat din Portugalia pe langa cele 12 multiroluri F-16 A/B si un pachet de servicii care include antrenamentul si specializarea personalului tehnic si navigant si support logistic initial in tara, dupa livrarea avioanelor, incepand cu 2016.
In cadrul aceluiasi contract Fortele Aeriene Portugheze vor asigura reconditionarea motoarelor si aducerea avioanelor la standardul MLU tape 5.2.
Nimic nou pana aici numai ca, conform unei prezentari sustinute de Locotenent Colonelul Pedro Salvada pentru delegatia romana pe data de 30 Ianuarie, cele 12 F-16 vor fi aduse la Standardul MLU M5.2R, standard ce pare a fi o varianta customizata pentru Fortele Aeriene Romane.
Evident, momentan nu exista informatii suplimentare referitoare la acest standard.
Text si foto via:
Fotele Aeriene Portugheze
– Marius Constantin –
Ce imi place ca principalele informatii legate de Armata Romana le primim din afara tarii…
R probabil ca vine de la programul “Rabla” 🙂
Glumesc si sper sincer ca F-16 sa fie cat mai bine echipat.
sa nu primim o noua teapa cu tandardul MLU M5.2R, standard ce pare a fi o ”varianta customizata pentru Fortele Aeriene Romane”,in sensul de a fi mai jos decat standardul MLU tape 5.2.
Tare is curios ce inseamna R-ul ala din MLU TAPE 5.2R…
Ultima stire de azi dimineata, president Basescu face o vizita in Turcia, unde printre altele viziteaza complexul industrial de productie aero-spatiale si centrul de instructie ptr pilotii de F16.O iesi ceva dinn asta? Vom vedea!
Alex@ parca furam vorbiti 😉
de la turci nu se poate cere o oferta de F16sh,ca au o gramada,peste 240 si cred ca se gandesc sa faca loc la noul F35 peste cativa ani.deci ar pune botul,zic.acum daca deja sa platit in avans pt. f16 sh,banii pt. urmatoarele escadrile vor fi cu mult mai putini decat cei 628mil. euro dati pe primele 12.in mod normal alte avioane similare celor portugheze si modernizate la acelasi standard cred ca nu vor trebui sa treaca de 15 mil. euro per aparat.gresesc?zic asta pt. ca odata ce vom avea un rand de piloti si tehnicieni trecuti pe f16,ceilalti vor invata de la ei si aici vad economia.cu 150-180 mil. euro vom cumpara urmatoarea escadrila(12 aparate)ceea ce e o suma acceptabila pt. niste aparate(banuiesc) cu inca macar 50% viata in ele. ps. ne-au adaugat cele 12 f16 in lista pe wikipedia varianta engleza http://en.wikipedia.org/wiki/Romanian_Air_Force da bine 😉
Si uite asa cu 628 de milioane de euro + 180 de milioane inca o transa ajungem la pretul apropiat de oferta SAAB din 2010 cu 24 de Gripen noi cu 1 miliard….
acolo se dadea si offset 100% cu care offset se putea achizitiona armament care la randul sau primea offset asa ca sa ne dam seama de ce am luat o decizie gresita…URA, URA, URA!
exact!insa trebuia sa manance si gura lor ceva,nu?plang dupa astea 628 mil. euro, insa ma bucur cand ma gandesc ca urmatoarele 12-24 aparate pot intra foarte repede in dotare, necostand o suma fantastica.urmatorul pas peste 9-12 ani as trece la o escadrila de generatia 5.
hai bre – o tot tii cu Gripenu`
n-auzi ca ai nostri conducatori o trag cu f-35u`? si ca sa-ti dea americanii f-35u` trebuie sa fi zburat cel putin f-16….
Ca sa concluzionam – F-16 era modelul ales. Ce se putea jongla era natura lor – adica 1st, 2nd, ….. 99th hand.
Se mai putea jongla si la partea de avionica. De pe APG-66 pe APG-81….. e cam ca de la Birca la Paris. Barem un SABR + IRST + JHCMS + kit-uri JDAM pe toate bombele din inventar si macar cate 6 AMRAAM C-7 per avion. La WVR mere si cu Magic+Python pana om lua F-35. Da unde nu-i cap … vai de c..
GRIPENURILE ERAU LA 1 MILD. FARA ARMAMENT FARA INSTRUCTIE PILOTI SI MECANICI FARA SDV-URI FARA MODERNIZARE AEROPORTURI
Ia da o geana pe net ca e destul de mare si o sa vezi despre cati tehnicieni si cati piloti era vorba.
Eu pot sa iti dau link-uri dar nu o sa o fac mura in gura.
Deci nu era armament dar era instructie pentru piloti si tehnicieni.
In plus flota era clar la acelasi standard si nu cum se prea poate la F 16 sa ne trezim cu 2 versiuni “un pic diferite”.
http://www.evz.ro/detalii/stiri/gripen-torpileaza-oferta-f-16-jas-39-noi-la-acelasi-pret-meritati-o-forta-aeriana-fiabil.html
„Vorbim de un pachet complet, care include antrenamentul piloţilor, tehnicieni, piese de schimb. De asemenea, oferim transfer tehnologic, prin aşa numitul Gripen User Group, un forum prin care ţările care operează avioanele noastre pot participa direct la programul de îmbunătăţire a componentei avionice. Gripen oferă şi offset de 100%”, a completat oficialul suedez. Ca totul să fie rotund, “Gripen a prevăzut şi un plan de achitare a plăţilor pe 15 ani, cu posibilitatea neefectuării niciunei plăţi în primii doi ani de la achiziţie”.
Citiţi mai mult: Gripen torpilează oferta F16: JAS 39 noi, acelaşi preţ. „Meritați avioane fiabile, nu jucători de ping-pong” > EVZ.ro http://www.evz.ro/detalii/stiri/gripen-torpileaza-oferta-f-16-jas-39-noi-la-acelasi-pret-meritati-o-forta-aeriana-fiabil.html#ixzz2sceW5iMC
EVZ.ro
deci nu te lasa dezinformat! Si nu dezinforma!
Las-o baltă cu propaganda ieftină (! știu ce vb.) de boșură, Marius. Susții bălării, referitor la Grifonu obsesiv.
Am mărturisit rezervele mele în ceea ce privește armamentul „afișat” în contract (cel desecretizat), dar în rest cred că s-a discutat ce și cum legat de oferta suedeză, nu are sens să insist.
Nu înțeleg de ce, nefiin co-interesat, angajat sau plătit să susții aberația (știu că nu e cazul), nu vezi pădurea de copac.
Pai hai da-mi tu documente mai concludente ca eu sunt civil si citesc si postez doar ceea ce gasec sau imi dau hint-uri militarii…
Si da… nu sunt platit de SAAB si nici nu am legaturi cu ei insa imi vad interesele mele de cetatean roman – cetatean care este constient ca orice loc de munca intr-o industrie privata conteaza inclusiv in cea aeronautica sau automotive sau energetica.
Ceea ce voi cei care aveti legatura cu politicul nu prea intelegeti sau nu verti este ca Romania poate fi infranta fara a ajunge sa lupte pe calea economica.
Apropos te-ai gandit ce s-ar intampla daca un invadator ar ataca Romania si civilii nu ar sprijini Armata Romana si Jandarmeria considerand ca nu este treaba lor? Te-ai gandit in cat timp se duc dracului efectivele profesioniste fara un sprijin consistent al populatiei Romaniei?
Așa este, suntem în mare acord aici – amenințarea la adresa noastră nu este atât de factură militară clasică, cât de natură economică înrobitoare. Fără dezvoltarea civilului și socialului, culturalului și educativului – prin forțe proprii aș zice eu, vom pierde.
Ai dreptate în tot ce scrii. Eu am adoptat vocal aceeași poziție, curezultatul că am fost penalizat și eliminat din sistemul politic porcesc. Mă strădui cum pot să îmi execrcit mica influență în scopul pe care îl descrii tu (și mulți alții).
Nu țin partea politicului, a puterii ori opoziției, în ciuda aparențelor. Lumea consideră că sunt de dincolo de gard, când în realitate sunt pe gard… tare incomodă poziție, îți poți imagina.
Am uitat să scriu că de aceea, fix de aceea, am făcut obsesie pentru refacerea economică. Acum marșez pe cartea investițiilor și a alocării lor ca modalitate de a susține influența politică. Mai exact, în lipsa influenței politice… fac ce pot. Cred că mulți vedem cam aceleași lucruri și vizăm cam același obiectiv, doar că până nu ajung la aceleași concluzii potentații siniștrii miniștri, mari și mici (baronei) feudali din toată țara, nu se va mișca nimic. Am toată încrederea că eforturile unora și situația dură va impulsiona treaba.
Până atunci e lupta muților cu surzii și spectacol porcesc trist.
Oferta celor de la Saab nu cuprindea si armamentul si poate ca nici logistica. Probabil ca 24 de F16 sh ar fi 360 de milioane, in timp ce 24 de Gripen noi ar fi fost 1 mld. Deci nu e tocmai fair sa comparam astfel cele doua oferte. Din pacate nu avem offset sau nu stim noi nimic de el…probabil ca se va face un offset, dar in buzunarul nu stim cui…
http://adevarul.ro/news/eveniment/aeronavele-gripen-super-oferta-armament-1_50acd4d37c42d5a6638a66e0/index.html
era vorba despre AVIOANE, nu despre Gripen; cel putin asa am inteles eu
@KeSanh, chiar trebuie sa trolluim sau n-am inteles eu bine gluma?
De unde aparusi mancatia-s ochii tai!?
Deci e tape 5.2 si nu 6.3 cum bateau unii campii pe nusce forumuri. R-ul ala ar putea insemna ca pentru Romania s-a asigurat integrarea rachetelor Magic 2 si Python 3 cu sistemul de tragere al avionului.
asa ar fi si normal,cu integrarea lor
Asa gandesc si eu. Vor fi cumparate doar 48 de sidewinder si 30 amraam parca. Evident ca fara python 3 si magic 2 nu emiti pretentii decat pentru defilare la parada. Oricum 12 avioane sunt foarte, foarte putine. Nu inteleg cum s-a ajuns la numarul asta. 3 vor fi biloc si mai ramai cu 9 de lupta. Penibil
Cine ti/a spus ca cele biloc nu lupta la fel de bine ca doar nu sutn avioane de antrenament….uita/te la capabilitati si vei realiya ca dimpotriva pot fi folosite in misiuni chiar mai complexe!
de luat sau luat,gata,atata vreme cat sa platit anul trecut prima transa de 100mil. euro iar anul asta vor plati inca 200mil. euro(deci jumate din total).sunt 12,putine,insa deaici incolo incepi sa cresti numarul de aparate foarte usor.piata e plina de f16sh.si 4 aparate pe an daca bugetezi,adica 60mil. euro, in 3 ani mai faci de-o escadrila.eu unul as grabi etapele cata vreme asa cum spuneam,jumatate vor fi platite deja anul acesta.bugetul mapn e in urcare,de ratele la spartan si ce mai aveam scapam tot anul acesta asa ca prevad miscari interesante pe partea cu achizitiile ,nu ca-n perioada 2009-2012.mie clar ca se vor misca lucrurile,defapt am ajuns si prea jos cu capacitatile de aparare,loc din care(cum sa zic?!) e greu sa scazi si mai mult 🙂 si mai cred ca un bun ministru al mapn ar fructifica mai bine relatiile cu americanii.mai ceri 1-2 hercules,A-10,niste f16 sh la care sa platesti doar modernizarea.
Daca vrei A 10 cred ca le primesti maine si asa vor sa le retraga….ce te faci insa cu infrastructura si consumul? Asta-i intrebarea.
Si intrebarea suprema este cu ce le vei asigura protectia aeriana?
Căcam așa, Marius-ule!
Altfel sîntem fani de A-10… cât de multe și cât de însoțite de perdea AA, ceva F-15 și-o facem lată.
Trebuia cumpărat un avion nou. Faptul că MiG 21 a zburat aproape 50 de ani arată valoarea unui avion nou, chiar şi rusesc. Aşa plătim bani mulţi pe avioane pe care alţii le aruncă la fier vechi. Aşa fac marile puteri bani pentru cercetare. S.U.A. nu are nici un sentiment geopolitic faţă de România. Aceste aparate vor zbura un timp, apoi vor trebui din nou înlocuite. Dotarea F 16 cu echipament electronic şi rachete este modestă. Ne trebuie cel puţin 2 escadrile care să fie capabile de poliţie aeriană şi atac la sol.
La noi e vorba de dezinteres national poi daca polonia se inarmeaza si eau in serios amenintarile care sint la granita tarii lor romania ce face ca nu vad niciun un program serios de inzestrare , nici macar o modernizare a echipamentelor existente nu vad .De 2 ani se chinuie sa ma modernizeze fregatele si incapabilu de dusa vorbeste de un program amplu de modernizare dar de ce nu e impresionat nici un comentator de pe blog de programul lui amplu de 2 lei de ce nu se incepe o reproiectarea a avionului i a r e 93 in varianta supersonica ar putea inlocui batrinele miguri vreo 80 de bukati am avea o forta aeriana si 2 sau 3 exadrile de f16 ar fi ok ei au 12 avioane i a r e 99 soim care la fel zac nemodernizate de fapt politicienii nostri seau dat seama ca nu reprezint interesele romaniei de mult