În ultimul număr al Revistei Marina Română au fost reamintite sumar câteva dintre planurile de reorganizare și modernizare ale Forțelor Navale în special și Armatei Române în general.
Conform editorialului Prioritățile Anului 2015 pentru Forțele Navale semnat de locțiitorul Șefului SMFN, în anul curent se vor continua:
– procesul de realizare a unei noi structuri de forțe prin reorganizarea flotei și a tuturor divizioanelor de nave, fără a se preciza clar ce anume va presupune acest lucru.
– activitățile de operaționalizare a Grupului Maritim de Operații Speciale(SOMTG)
– realizarea unei capabilități integrate pentru operații amfibii la nivel tactic prin punerea în aplicare a Concepţiei de transformare a Batalionului 307 Infanterie Marină pentru realizarea capabilităţilor specifice forţelor de desant amfibiu.
În ceea ce privește modernizarea dotării Marinei Militare.
– va fi continuat procesul de modernizare a elicopterelor navale și de achiziție echipamente pentru forțele speciale și EOD
– modernizarea fregatelor T22 va rămâne obiectivul principal
– urmat de programul de reparații a navelor aflate în dotare
– inițierea procesului de dotare cu 4 corvete multirol
– ridicarea capacităților operaționale pentru navele de minare/deminare, Navei Școală si de Suport Logistic pentru Fregate Constanța (NSSL 281), și a navelor purtătoare de rachete.
– revitalizarea submarinului Delfinul va fi avută în vedere, dacă fondurile vor permite.
De asemenea într-un interviu al Locțiitorul pentru resurse al Șefului SMG, se amintește de finalizarea cu succes a programului de dotare cu avioane Spartan, de continuarea programului de dotare cu avioane F-16, de intenția de dotare cu transportoare blindate 8×8, mașini blindate/neblindate 4×4, sisteme de comandă-control și că se speră ca în viitorul apropiat să fie demarate programele strategice de dotare cu corvete multirol și nave vânătoare de mine.
Planul multianual de refacere a capacității operaționale a Armatei României va trebui extins până în anul 2027 plecând de la alocarea a 2% din PIB începând cu 2017, potrivit declarațiilor din același interviu.
Revista Marina Militară informează și despre prezența unui delegat al Forțelor Navale Române la conferința Surface Warships 2015, ce a avut loc la Genova, partea română prezentând importanța modernizării celor 2 Fregate T22 iar organizatorii conferinței au menționat România ca un potențial client pentru 4 corvete multirol ce ar urma să înlocuiască cele 4 nave din clasele Tetal I și II.
– David Victor –
Iar modernizam fregatele ?!
Anul asta cu siguranta vom avea ceva AA pe ele…
Criza din Ucraina si contextul intern al Romaniai in care a picat observ ca are un efect straniu asupra Armatei Romane.
Desi ar fi trebuit sa fie un exceptional factor motivant pt reformarea si modernizarea armatei, in urma presiunilor din exterior(singurele care pot misca ceva), ajunge in mod paradoxal sa fie un factor blocant.
Armata Romana vine dupa o perioada de 10 ani de blocaj al planului initial de modernizare/reorganizare, perioada in care Statul Roman a devenit incapabil sa ii mai ofere aia 2% din PIB cu care sa se modernizeze.
Structura de forte pe care Romania o are astazi si pe care inca spera sa si-o modernizeze conform strategiilor de la inceputul anilor 2000 are nevoie in primul rand de un buget de 2% din PIB si cred ca din PIB-urile din prognoza asta.
http://cnp.ro/user/repository/prognoza_pe_termen_lung_2020_dec.pdf
Astazi cand lumea nu se mai vede asa cum se vedea in anii 2000, normala ar fi fost o regandire totala a tintelor pe care armata le urmareste.
Dar pt ca in razboiul asta mai mult sau mai putin purtat prin interpusi intre rusi si americani(care nu se va transforma intr-un razboi deschis NATO vs Rusia), foarte importanta este „prezenta scenica” a riveranilor prin declaratii sforaitoare, aplicatii, parazi, operatiuni showing the flag, sicane prin aer samd.
Dpdv politico-propagandistic nu poti ca tu Armata Romana cu criza la granita sa iti declari „insolventa” si sa iti desfintezi 80% din Fortele Navale, 60% din Fortele Aeriene si 30% Fortele Terestre ca sa mai poti salva ce se mai poate salva ca sar americanii 5 metri in sus cand aud ce vrei sa faci.
Asa incat o sa ramanem in continuare blocati in proiecte care erau valabile acum 10 ani si care astazi risca sa faca mai mult rau decat bine, gen cumparat de corvete sau reactivat Delfinul.
Victor,lumea este mult mai complexa decat ni se pare noua:
http://www.stripes.com/news/europe/us-and-russian-servicemen-march-together-in-belarus-on-v-day-1.345242
Si daca sar americanii ce se intampla?Iar americanii purtatori de uniforma nu sunt tampiti,sa nu fie constienti de capacitatea reala de lupta.
Legat de Marina,daca fac si in practica treaba cu BIM si fortele speciale e a buna .Restul is oricum daca si cu parca.Iar achizitia de corvete e pe hartie,deci nu e momentan o risipa prea mare.
In rest,8/10 din flota ar fi mai utila la REMAT.250 de euro pe tona de fier vechi pot cumpara cateva MANPAD si RATD.Ca daca apuca sa ajunga pe fundul marii,nici macar atat nu mai valoreaza.
La tehnica auto, eu stiam ca durata de viata a tehnicii este 15-25 ani in vremuri de pace,indiferenr de nr. km parcursi.. Exista undeva si scris ca 85 % din tot ce reprezinta tehnica armatei trebuie casata.
Să echipeze regele și regine și va fi bine. Păcat că nu al lăsat Sea Wolf și sonarul remorcat… Sonarul din bulb cred că a rămas.
Oricum, numai să nu dați în discuții pe tema reșapării Tetal… vor fi retrase una după alta și bine va fi, echipajele probabil la pensie.
Pai daca se tin astia de cuvant cu bugetele lor s-ar putea ca in 2025 sa avem 4 corvete multirole care pot sa inlocuiasca cu success tetalurile, tarantulele si marasestiul. Pana una alta ziceau ceva de dragoare/puitoare de mine – daca ar veni ceva bani parca vad programul in derulare prin 2020….
Parcă șeful SMFN zicea, citat de Janes zicea că după modernizarea ultimei fregate Tip 22 – adică cel mai probabil după modernizarea Reginei – Mărășeștiul va fi casat. Și înlocuit cu o „fregată ușoară sau corvetă grea” – să înțeleg că următoarea clasă de corvete multirol vor înlocui și Mărășeștiul. Sau înlocuitoarea Mărășestiului va fi o nouă clasă de fregate ușoare / corvete grele. Având în vedere tendințele orice navă cu deplasamentul între 2500 -4500 de tone e o fregată ușoară sau o corvetă grea…