VV-2, noul elicopter ucrainian de mare viteza construit de catre compania Softex Aero a efectuat primul zbor.
VV-2 este un elicopter cu doua locuri destinat misiunilor de atac, pentru constructia caruia s-a adoptat solutia amplasarii echipajului in tandem precum la elicopterele Apache si Tiger.
Conform Softerx Aero, pilotul ocupa locul din spate in timp ce operatorul sistemelor de armament este pozitionat in partea din fata a elicopterului.
Cu o greutate maxima la decolare de numai 1100 kilograme, VV-2 se incadreaza la o categorie de greutate diferita de elicopterele mentionate mai sus.
Intre caracteristicile tehnice comunicate, aflam ca lungimea fuselajului este de 8 metri, diametrul rotorului este de 8,5 metri, iar inaltimea elicopterului este de 2,2 metri.
Rotorul principal si cel anticuplu sunt construite cu materiale compozite.
Motorul este fabricat de catre compania ceha PBS Velka Bites.
In aceasta configuratie, elicopterul VV-2 poate atinge o viteza maxima de croaziera de 240 kilometri pe ora si o rata ascensionala de 9 metri pe secunda.
Raza operationala este de 500 de kilometri, iar plafonul maxim este de 4000 de metri.
Sursa: Defence Blog
Eh… Si acum e partea cea mai misto: conform Softex Aero, este luata in considerare si realizarea unei variante fara echipaj. Drona va putea efectua misiun ISR si/sau de lupta.
Brava la ei!
In ultimile cateva zile, avem stiri in serie cu posibile achizitii de elicoptere de catre tara noastra. De ceva timp, adica de cand cu miscarile agresive ale Rusiei, apar stiri legate de intentiile Romaniei de a-si intari fortele armate.
Din pacate, nu imi vin in minte stiri cu investitii in cercetare si dezvoltare pe domeniul apararii. Sunt, nu? Dar ma lasa pe mine memoria, la batranete….
Iulian Iamandi
Hai bre , ca e din alt film !! Parca e Airfox-ul nostru , dar dupa 30 de ani ??? Se putea ceva mai bine …
Elicopterul asta e tabla… il face sita orice arma de calibru mic. Si nici viteza nu e mare…. Sunt curios cine e nebunul care se duce la mansa lui in mijlocul actiunii…
Pai, asa sunt si ale noastre. Tabla.
Foarte trist, ca sunt si elicoptere grele, mai putin fasnete, iar la viteza lor… nu stiu ce sanse ai sa scapi…
Ce viteza vrei la ce putere are motorul ala? O masina mai sportiva il depaseste ca putere…
Mie îmi amintește de prototipurile Cobrei din anii 60… Fără răutate spun. Nu e clar ce pun ca suită de armament, dispunerea blindajului și a modulelor electrocasnicelor.
Până una alta parcă tot o Cobră ar fi mai de folos.
Cat de robust arata :)))
ca si studiu 1:2 sau 1:3 ar fi ok… iar variant asta pentru agrement…