Potrivit site-ului Embraer, Embraer Defense & Security și partenerul său Sierra Nevada Corporation (SNC) au primit un contract de livrare a avioanelor de atac A-29 Super Tucano pentru înzestrarea Forțelor Aeriene Nigeriene..
“SNC is proud to work with our partner, Embraer Defense & Security, to build A-29s in support of the Nigerian Air Force in addressing their on-going training and security needs,” a declarat Taco Gilbert, vicepreședintele senior al ISR, Aviation and Security (IAS) la SNC.
“A-29 a dovedit de ce este capabil în luptă și este proiectat și construit pentru misiunile specifice Nigeriei. Este soluția cea mai fiabilă și mai rentabilă pentru pregătirea de bază și avansată în domeniul zborului și al antrenamentului de luptă, operațiuni de asistență aeriană apropiată, ISR (Intelligence, Surveillance, Reconnaissance), contrainsurgență și scenarii de război neregulate “, a mai adăugat Taco Gilbert.
Avionul oferă, de asemenea, o fiabilitate excepțională și o precizie foarte bună în livrarea armamentului, ceea ce îl face extrem de eficient în rolul de atac ușor.
“A-29 Super Tucano este un avion special conceput pentru misiuni de tip CAS (close air support) și pregătire avansată, lucru dovedit în mai multe zone de conflict din întreaga lume”, a declarat Jackson Schneider, președinte și CEO al Embraer Defense & Security. “Embraer salută Nigeria ca ultimul membru al acestei adevărate coaliții internaționale, care contribuie la aducerea păcii în lume”.
A-29 desfășoară zilnic misiuni de luptă în teatrele de operațiuni din întreaga lume. Are peste 46.000 de ore de luptă și mai mult de 360.000 de ore de zbor. Împreuna cu Nigeria, modelul A-29 a fost ales de 14 forțe aeriene din întreaga lume.
Aeronava va fi produsă în Jacksonville, Florida, și modificată în Centennial, Colorado. Se preconizează că aeronava va fi livrată Nigeriei în conformitate cu termenele contractuale, ca parte a unui pachet de formare și suport mai cuprinzător.
Cristian Oancea
Fain Super Tucani un pic anacronic la prima vedere pentru CAS in schimb pentru COIN și nevoile statelor africane și sud-americane pare perfect adaptat.
Stau și mă întreb ce i-ar lipsi unui Typhoon din WW2 adus la zi să îl concureze sau unui ME 109 sau chiar Spitfire.
Am văzut Super Tucano în acțiune trăgând cu tunul de bord după un avion al traficantilor, ce am observat a fost relativă dificultate în a folosi tunul de bord sau pilotul vroia neapărat să nu producă victime în rândul alora
De ce nici-o boaba de patriotism ?!
IAR 80 cu Litening ori Sniper, c-avem o croznie din fiecare, apoi gasim noi niste sarma si patent sa legam vreo doua Meteor de el…
Fiindca exista niste limitari in platforma IAR80 &IAR 81 pe care avioanele mentionate din WW2 nu le aveau.
Typhoon spre exemplu a fost un avion de atac la sol foarte bun si iubit de piloti.