Reuters, care citează Der Spiegel… care citează un purtător de cuvânt…, care îşi citează ministrul… Aşa, în serie şi nu în paralel, precum la trasul de ridichea uriaşă, toată lumea anunţă că li-i greu la nemţi:
“It is correct that the cost of the Eurofighters is rising.”
Desigur, nein detalii.
Diferenţa, chimic matematic vorbind, e de mulţi rogodei. Luftwaffe, glorioasa perdantă a două hore la modul internaţional, va pierde şi bani şi paseri. Mai aproape de exact, Luftwaffe va număra spre finalul acestui an plăţi in valoare de 14.5 miliarde de euro contra a 108 avioane Typhoon aproape multirol, loz planificat iniţial pentru 108 bucăţi din ce în ce mai multirol.
Iar viitorul nu sună roz deloc: în doua mii şi optişpe, nemţii vor da 16.8 miliarde de euro pe 143 Typhoon.
Dacă n-am avut eu probleme de înţelegere.
Proaspătul şef al Eurofighter a declarat la Le Bourget că face planuri pentru ieftinirea paserii prin creşterea competitivităţii pieţei.
Ce bine le-ar fi prins niscai F-16 portugheze, nemţilor, aşa… până să apară pe piaţă F-35 la mâna a treia. 🙂
– Iulian Iamandi –
Se cheama protejarea capabilitatilor industriale pe timp de reduceri bugetare. Mai putin inseamna mai scump.
Cred ca ochii logicii mele se uita unul la celalalt. Sau unii la ceilalti.
Se cheama cresterea costurilor. Nemtii estimau vreo 15 mld. de euro pentru 180 de avioane. Dar au platit pana acu’ vreo 14,5 mld. pe 108 avioane si ca sa ajunga la 140 de multiroale se vor duce spre 17 mld. de euro.
Si uite asa are sens reportajul N-TV pe care l-am vazut acum aproape 2 ani in Germania unde se studia cat de ieftin ar fi un Gripen cu motor EJ200.
S-ar putea ca in viitor sa avem surpriza ca sa nu fie fabricate pentru Germania cele 180 de bucati programate….desi sincer cred ca e puti probabil.
Tare is curios daca nu cumva nu regreta vanzarea celor 22 de MIG 29 G catre Polonia la 1 euro.
Stau si ma intreb daca MIG 29 cu o parte din avionica de Typhoon si un derivat al lui Captor nu ar fi fost mai eficient din punctul de vedere al costruior de exploatare si productie.
Cine mai baga acuma bani in avioane e fraier. Toti fac declaratii dar in secret cred ca se orienteaza catre drone, daca nu ala e viitorul eu nu mai com. niciodata pe site.
Am spus 🙂