De la RIA Novosti, din nou, încă o veste interesantă:
Negocierile dintre Rusia şi China pentru Suhoi Su-35 au fost oprite de către partea rusă.
Şeful Rosoboronexport, Viktor Komardin, a declarat:
“We have promoted the Su-35 in the Chinese market. But China wants to buy only a limited number (aircraft) as we want (sell) a large consignment to make (the deal) economically viable. “
Komardin nu a specificat care au fost cantităţile implicate.
Nu ştiu dacă Rusia a evitat o ţeapă. Poate că vroiau totuşi să şi-o asume contra ceva profit sănătos…
Poate e si asta o strategie de negociere, ca sa mai salte pretul care se prabusise periculos .
Rusia nu-si poate permite sa piarda un client asa important, dar nici nu-si permite sa riste aparitia unei noi clone chinezesti, mai ales ca e destul de greu de dezvoltat un avion, iar pana la PAk Fa mai e .
Din cate am citi sa vorbit pentru prima data de vanzarea a 250 Su-35BM,dupa care de vanzarea a 48,au mai lasat si rusnacii la numarul de aparate fabricate.
Si in cazul contractului pentru Su-30 initial stabilisera sa se livreze 350 de bucati dar au ramas la 127.
Chinezii probabil ca se gandesc ca in cativa ani or sa aiba acces la avioane comparabile sau chiar superioare Su-35,aici ma refer la proiectul J-17 care au fi un fel „Silent Flanker” cu posibilitati sthealth,radar AESA si motor WS-10B cu tractiune vectorizata.
Eu ma cam indoiesc de capacitatile chinezilor sa faca ceva superior lui Su 35,si dupa cum ei singuri recunosc, principala problema a lor este motoarele, pina una alta mai sint ajutati de ucraineni..Interesant faptul ca pentru indieni rusii au facut un avion pe care ei insusi nu-si permiteau atunci ( ma refer la MKI )acum au inceput sa cumpere cite 20, 30 bucati Su 30 MK pentru a antrena pilotii care vor pilota Su 35. ( asta nu are varianta dubla ) Iar din ce am citit eu pe la ei, Su 35 care va fi vindut Chinei va fi inferior celui din VVS al Rusiei.
unele componente de pe Su 35 rusesc sint folosite la PAK FA si dupa lege nu pot fi vindute peste hotare..
Rusia va vinde T50 peste hotare. Singura noima pentru care a aparut e piata lui F22. Rusii se doteaza cu SU 35 de fapt. Pe urma T 50 va avea si India, aste e deja un export.
de acord, dar la momentul de fata, inca sint detalii ce tin de secret de stat.,
da.. si India a investit 25 % din proiect, si ala indian va fi diferit de T – 50, inclusiv avionica..
Dupa mine … oricat de mult te mananca palma dupa bani, unele lucruri nu se vand, altfel ti-ai vandut piesa de rezistenta.
Si eu cred ca daca ar fi sa vanda Su-35 va fi un Su-34,5
S-AU MAI BARAIT EI PE CAT SI CUM SI PANA LA URMA S-AU PUPAT PE PORTOFELE.
RUSII TRAG DE TIMP CA SA MAI TERMINE DIN JUCARII SI SA MAI MAREASCA NUMARUL CELOR SCOASE PE BURTA FABRICILOR , IAR CHINEZII INCEARCA MAREA CU DEGETUL CA INTOTDEAUNA.- O TINE , N-O TINE…CA DE PIERDUT NU AU CE PIERDE.
chinezii voiau sa cumpere putine pentru a le copia, sa-si remedieze propriile probleme la avioanele de productie proprie. chinezoii si furtul de tehnolgie sunt ca romanii si codrul: frati! la fel au facut si cu trenul de mare viteza. i-au lasat pe nemti sa faca o linie, apoi le-au dat spargerea in dispecerat si in birouri, apoi si-au facut tren de productie proprie si acum le fura piete nemtilor cu propriul tren, ca sa zicem asa. am lucrat vreo trei ani la siemens in germania si stiu ce vb.
La ceva de genul ăsta mă gândesc și eu. Chinezul e expert la „clonat” tehnologie, ca să nu-i zic furat. Însă chinezii au o bubă mare când vine vorba de avioane de mare performanță: nu prea le ies motoarele.
Oricum probabil că nici rușii nu or să fie suficient de fraieri ca să le vândă niște avioane care conțin toate tehnologiile lor noi. Și-au mai luat țeapa asta cu generația mai veche de Flankere și a ieșit din acest joc copia chinezească Shenyang J-11.