Pe la opt, opt fără ceva, am parcat mașinile în apropiere de Romaero. De BIAS. De avioane și de Mirage 2000. Nu l-am întrebat pe Andrei ce își dorea să vadă, dar de Marius știam sigur că vrea Gripen (deși a văzut destule în Suedia, tot nu s-a săturat) și MiG-29. Eu, vroiam Mirage 2000 și eram ofticat că nu avea să zboare.

Mirage 2000

Mirage 2000

Desigur, toți trei, dar și ceilalți membri ai echipei care urmau să participe la BIAS 2017… doream cel mai tare să-i vedem pe comandorii Gheorghe “Gică” Stancu și Dan “Motanu” Moise, arătând că pot face incredibilul cu avioanele MiG-21 LanceR.

Mirage 2000

Mirage 2000

Stați așa!

Normal, desigur și foarte sigur, doream să vedem și efurile. F-urile românești. Avioanele F-16 românești.

În formație, în ruperi, orice, numai să le vedem multe și mult, dar mai ales să vedem cum le zboară ai noștri.

Am auzit zilele astea că a zburat și Bălănică. Felicitări!

Mirage 2000

Mirage 2000

Ziceam că pe la vreo opt am parcat mașinile în apropiere de Romaero.

Ne-am luat camerele video și camerele foto, monopod, “trei-pi-ed”, palarii, ochelari de soare, apele și năravurile.

Apoi am pornit către poartă.

Mirage 2000

Mirage 2000

Mirosea bine. A semințe prăjite/kerosen ars.

Ca pe pistă.

În dreapta am văzut expoziția statică și direct acolo ne-am dus. Ofiliseră un C-295 polonez lângă o mândrețe de Spartan românesc… Dar, despre asta în episodul următor.

La fel și despre cât e de urâțel Typhoon-ul la sol, mai ales dubla…

Mirage 2000

Mirage 2000

Eu am început să mă învârt. Nemulțumit, desigur, că nu aveam prea multe opțiuni și unghiuri. Pentru Mirage 2000, desigur.

Și F-15 e urâțel la sol, cuminte. Mie cel mai mult mi-a plăcut în Cincu, când F-15 emana putere învârtindu-se protector. E urâțel la sol. Am să vă arăt.

Nu se compara nici unul cu Mirage 2000.

Pentru el venisem de la opt, ca să îl prind liber și să nu mă mai satur să-l admir.

 

Iulian Iamandi