Ministrul portughez al Apărării, Aguiar-Branco, a recunoscut Marţi că “există avioane de vânzare” şi că, pe lângă România, şi Bulgaria este de asemenea interesată în achiziţia de avioane portugheze.
“We, in fact, we are dealing with the sale of about ten F16 – can go between nine and 12F16 – this sale is subject to any negotiation. Can be with or Romania can be with Bulgaria, is a process in progress, “
A spus Aguiar-Branco la ceremonia de inaugurare a Comandamentului Maritim de Poliţie Locală din Ponta Delgada, Azore.
Conform ministrului Apărării, decizia “este rezultatul unei raţionalizări logice imediate“. Şi tot Aguiar-Branco mai spune că:
“not compromise the achievement of the missions by the Air Force and may even come to facilitate and create conditions for the retrofitting of the Force itself Air is stronger than it is right now. ”
“It is an operation done in tune with his own Chief of Staff of the Air Force, so this is a convergent evaluation and a situation in which they can benefit either to the country or to the Air Force in the near future,”
Întrebat de către jurnalişti despre motivele pentru care se renunţă la zece din totalul de 39 avioane F-16 ale Forţelor Aeriene Portugheze, Aguiar-Branco a răspuns:
“If there are conditions to do this kind of operation, it is because the cost-effective it is more advantageous than the situation we had. ” “We must always make an assessment of cost and benefit and opportunity at this time suggests that this assessment is more positive we can make the sale of such equipment. So she goes ahead, with the necessary guarantees of whom were to buy, “
Sursa: Publico.pt
– Iulian Iamandi –
Deci sa lamurit.
Este licitatie intre noi si bulgari pentru alea 8-12 carute.
Nici treaba asta nu mai este sigura deloc.
Pai e perfecta starea asta ne-o iau bulgarii inainte si pa avioane vechituri F 16.
Solutia urmatoare va fi avioane noi si cumpararea lor cu offset sau leasing cu offset.
Ideea este ca daca nu se ia o hotarare ferma anul asta, intr-un fel sau altul, atunci situatia devine..critica.
F-16 MLU ex-portugheze de bine de rau sunt un pas inainte, bune-rele asa cum sunt castigi timp, te cacai cu alea 12-24 MiG-21 de ar vrea sa le resapeze pana spre 2020 si asta e, speri ca or veni vremuri de mai bine, ca peste cativa ani s-ar mai putea lua o duzina de F-16(poate noi), peste 10-15 ani cateva duzini de F-35.
Asa daca le iau bulgarii, cel mai probabil o sa ne uitam dupa ceva din AMARC, dar stai ca incepem alt balet cu americanii, trece 2013, vin alegerile din 2014, daca se intampla ce e mai rau ca unii sa le traga clapa alorlalti si sa vina cu doftoru la prezidentiale, ala in mod clar o sa fie un an pierdut, nu o sa se ia nici un avion, vine 2015 nu sti ce o sa urmeze, vin alegerile, evident totul se amana dupa alegeri, in 2017 aia care au castigat pana se misca pana se invart dupa ce isi impart si o hotarare se ia(daca se ia), in 2018, perioada in care situatia o sa fie de “n” ori mai grava decat acum, avand la orizont un deceniu in care cel mai probabil o sa renunti la niste categorii de forte, fie cu totul fie mult diminuate.
Noi si bugarii, cei mai amarati din UE, “licitam” pentru niste “rapciugi” …
Nici nu stiu daca e de ras sau de plans.
De unde rezulta ca, pe langa cele noua bucati aflate in conservare, portughejii sunt dispusi sa mai “traga pe iarba” inca 3, in functie de cel care castiga licitatia. Noi vrem 12 (asta inseamna inca 3 bucati pe care trebuie sa si le scoata din inventar – deci o reducere a capabilitatilor Fortelor Aeriene Portugheze), bulgarii vor 8 (numa’ bine pentru portughezi care vor scapa de avioanele puse la pastrare si scoase “la produs” inca de acu’ cativa ani).
Treaba e ca ai nostrii abia acum se gandesc cum sa faca rost de bani, in timp ce bulgarii au deja o finantare de 700 milioane de Leva (cam 350 milioane de euri) pusa bine pentru achizitia de avioane (si la astia e cam aceeasi branza ca si la noi: si ei sunt dispusi sa le cedeze americanilor o baza aeriana, pe care americanii s-o modernizeze, ei urmand doar sa-si puna “noile” F-16 la mana a treia acolo)…
Lor le oferisera hamericanii prin hillary clinton si varianta aialalta
ca modernizeaza bulgarii baza, si hamericanii le dau in schimb din desert 9 sau 10 f16
Aham!
Sa inteleg ca noua ne-au oferit deja Scutul si d’aia nu mai sunt in masura sa ne dea avioane?..
In cazul in care (bulgurii) cumpara avioanele de la portughezi sint sanse ca ROAF sa cumpere alte avioane in afara de F-16? Saab JAS 39 Gripen, de exemplu. Sau capitolul e inchis si se iau doar F-16.
doar F-16, de preferat vechi, ca-s mai ieftine. buba e ca (chiar daca gasim bani) nu prea mai avem de la cine sa luam F-16.
Deci se deschide o fereastra pentru Gripen peste 2 ani maxim si asta cred ca va fi de bine pentru noi numai ca atunci SAAB o sa impuna conditiile. Sau cine stie ne pricopsim cu Mirage 2000 – 9 de la UAE printr-o apropiere de Franta -asta cu Mirage-ul 2000 as vedea-o ca cea mai buna solutie second daca pretul va fi bun.
F-16 second hand trecute prin RK si modernizate ar fi superioare Mirage 2000-9 prin compatibilitatea mai mare cu armamentul NATO si comonalitatea pieselor de schimb in regim de urgenta.
Da sigur ca da cum sa nu si un Mirage 2000 -9 cu radar AESA de la Rafale ar fi superior F 16-lui si mai punem si SPECTRA ca sa fie totul clar, nu te mai gandi la comonalitatea pieselor de schimb in regim de urgenta, cu 24 de avioane o sa tii cerul patriei maxim 5 zile in care avioanele acestea vor fi pe rand doborate la datorie, si nu cred ca iti va da cineva piesele de schimb in caz de conflict, decat daca are foarte multe pe stoc.
degeaba ne contrazicem noi pe platforma,cred ca diferentele nu sunt esentiale
era normal ca inlocuind un monomotor sa alegem un monomotor
bimotoarele sunt tot timpul mai scumpe de operat ,chiar daca mai sigure
ai 2 motoare ,2 sisteme de control a motoarelor ,totul se duplica ,asa ca de ex un ef 2000 nu va fi mai ieftin de operat decat un f 35 de ex niciodata,..ca nici f 35 nu va face ce face ef 2000 de acord,dar intram in alte chestii
eu ,incercand sa inteleg decizia si de ce o tin mortis cu f 16 ,nu ajung la alta explicatie decat una
stim ca ue vrea ca statele europene sa faca pasi indirectia ,crearii “armatei ue”,sporirea capacitatilor actuale,prin includerea de mai multe corpuri in viitoarea structura si implicit doreste o comonalitate la nivelul tehnicii in interiorul ue,dar comun si in interiorul nato pe cat posibil
deci logic ei ar vrea sa luam un avion european si aici ei sustin ef 2000
problema e ca ue nu are un monomotor care sa se potriveasca noua
problema la gripen ,vezi tu,nu e platforma ,ci faptul ca nici ue nu il sustine (nefiind in “nucleul dur”al ue,nefiind in nato),nici sua ,ptr ca nu are ptr cine
gripen au ales statele care vor sa “afiseze” o anumita neutralitate,chiar daca sunt in interiorul nato
acum ,vine chestia cu scutul,..eu stiu ca nu americanii au propus sa se amplaseze la noi,ci noi ne-am oferit sa gazduim o parte componenta
stiind ca amercanii prevad o retragere paulatina din europa,ptr a se concentra pe aria asia-pacific,dar nu retragere totala de efective ,ci reducerea bazelor americane,trag concluzia ca ei au spus da noi amplasam parte a scutului in romania,dar ptr protectie,chestii adiacente(stim ca niciodata un sistem strategic fix nu se amplaseaza fara a i se asigura protectia pe “ramurile” inferioare si impotriva acelor amenintari unde nu e efectiv
deci ei `probabil au spus dislocam,ptr protectie ,o aripa cu f 16 in romania sau doua ,noi cu oamenii ,avioanele ,voi cu pregatirea bazelor ,infrastructurii necesare operarii lor
stim de asemenea ca nici o arma ,avioanele,tancurile,rachetele aa nu are nici o valoare daca opereaza de una singura,operarea impreuna e importanta si cheia succesului operatiunilor militare
acum decizia alr nostri ,cred ca vine la pachet,ei zic ,daca tot avem avioane f 16 aici,facem pregatirea impreuna,profitam de operarea ,mentenanta comuna…pe care oricum ar trebui sa o pregatim ptr ei
europenii ,probabil au zis,atata timp cat aparatele vor fi luate din interiorul ue,ptr ca banii cheltuiti ,fara off set,s-ar cheltui in interiorul ue ,nu e nici o problema
nu cred ca ar fi o problema ,daca ar fi avioane noi,sa fie f 16..,eu cred ca ue nu ar spune nimic,deoarece off-setul ar face ca banii sa fie cheltuiti in interiorul,romaniei,deci ue
faptul ca e un subiect sensibil,ptr opinia publica,care genereaza comentarii gen apartenenta …,faptul ca suntem un popor “militarizat” in gandire,resboinic,mandri.,face ca fiecare guvern sa-si arunce unui altuia cartoful cald ,sperand ca se va rezolva
timpul ,in schimb trece ,situatia se deterioreaza,solutie exista ,precum ai loc de cadere ,ai loc de urcare,problema ar fi costurile ulterioare si problemele intampinate ptr a construi ceva distrus aproape de 60-80 la suta,in loc de 30-40 la suta
apropo ,nu vreau sa-mi raspunda cineva ca scutul e un rahat ,ca se arunca cu bombe peste el,scutul putea opera la fel,avand ptr protectia lui gripen,cat si f 16 sau mirage 2000,la fel cu o duzina de gripen fara prezenta scutului ,nu suntem mai protejati,nici mai capabil,omogenitatea interarme find mult mai importanta
Niko pai si eu am spus acelasi lucru nu conteaza prea mult platforma dar trebuie ca sa fie noua si daca este posibil sa fie si cea mai ieftina de intretinut sau macar la un cost acceptabil ar fi si mai bine.
Personal cred ca este/ar fi un castig antrenamentul cu USAF in tara noastra in conditiile noastre climatice si atmosferice.
Nu conteaza ca e Gripen, F 16 sau Mirege 2000 atata timp cat menti pilotii antrenati si gata de misiune, s-ar putea ca pentru USAF faptul ca au ocazia sa se antreneze contra Gripen sau Mirage 2000 sa fie chair un plus, un mare plus deoarece sunt avioane care au alt profil de zbor decat F 16 si F18-le american.
Am fi mai castigati si noi si ei si refuzand contractul de avioane second-hand am putea castiga stima si respectul USA ca natiune.
Poate daca muta Roaf la SRI 🙂 fac niste powerpointuri frumoase ca pot avea containere radioelectronice care sa le faca ochii si urechile mai mari si mai ascutzite, si acolo din bugetul spionilor poate se gaseste destul sa aloce bani pentru rate, kerosen si piese de schimb
asa dintr-un miliard la aparare, cand ai sutele alea de generali in rezerva, oho, pentru “activi” abia or sa ajunga banii de bocanci, ce sa mai speri la avioane noi 🙁