Ministerul Apărării Naționale salută semnarea Memorandumului de înțelegere și a Acordului de colaborare între Ministerul Economiei și Romarm, prin Uzina Mecanică București, și compania americană General Dynamics, care deține uzina producătorului elvețian de transportoare blindate Mowag.
Alături de premierul Mihai Tudose, vicepremierul Ion Marcel Ciolacu și ministrul economiei, Gheorghe Șimon, ministrul apărării naționale, Mihai Fifor, a participat la ceremonia de semnare a celor două documente, prin care cele două părți se angajează să colaboreze, în concordanță cu obiectivele asumate privind înzestrarea Armatei României, în perspectiva producerii și livrării de vehicule blindate Piranha 5 către Ministerul Apărării Naționale.
Ministerul Apărării Naționale urmărește consecvent, în proiectarea programelor strategice de înzestrare a Armatei, implicarea industriei naţionale de apărare în producerea de tehnică militară modernă, în interesul securităţii naţionale și al dezvoltării economiei românești.
Revigorarea capacităților naționale din domeniul industriei de apărare va asigura securitatea producerii de echipamente sau componente de înaltă tehnologie pentru Armata României, mentenanţa şi modernizarea tehnicii militare pe întreg ciclul de viață, dar şi o dezvoltare pe termen lung a industriei de profil.
Secția Presă
La cat mai multe !!!
Si unde mai punem ca si Cummins vine in Romania…
Poate ne pricopsim cu niste motoare QSX de la ei pentru Piraniilea alea 5….
Apropo – Saur 1 tot Cummins avea ….
Intrebare: oare cine IPO pe Piranha5? Statul elvetian sau GD?
Se discuta o data ca Elvetia ca stat neutru ar putea bloca vanzarea de piese in cazul in care statul client s-ar afla in razboi … si asta in forurile lor de conducere a statului.
Daca IPO-ul e detinut de americani, piesele se pot procura relativ usor.
*oare cine detine IPO pe Piranha5
Pai si cate din piesele alea crezi ca sunt produse “in house” si cate sunt produse de subcontractori? Stii cum este cu OEM-ul in automotive? Cam asa este si in domeniul militar, la vehicule blindate si chiar tancuri.
de la domnu ambasador klemm citire-s-a lasat naibii nationalismul economic(productie locala, colaborare, offset, integrare produs) si alte colaborari(Moreni+Rheinmetall/TBT 8×8) si cumparam un produs total inutil armatei romane(vezi Piranha in afganistan+neamfibiu, intr-o tara stabatuta de mii de cursuri apa+stanag 3-4-echivalent cu b33 zimbru+pret mare+dependenta de industrii straine) si uite asa ajungem la cap primul razboi mondial si cel de-al doilea cu lipsa dotare si dependenta de industrii straine(germane, cehe, italiene, franceze, etc) si care au dus la pierderi imense de vieti omenesti. probabil ca si acum va fi la fel – cosciuge americano-elvetiene-si scumpe pentru trupuri romanesti. bravo
Please, tell us more, Igor.
@silance
1. Nu confunda Piranha IIIC cu noul Piranha 5 care este net superior.
2. Asocierea Moreni-Rheinmetall merge mai departe. La inceputul anului 2019 trebuie sa apara primul prototip AGILIS.
Un produs total inutil armatei romane?
Armata Romaniei se bazeaza in Afganistan pe vehicule specializate pentru rezistenta la dispozitivele explozive improvizate – MRAP – precum si pe vehicule usoare cu mobilitate mare. In Afganistan, alte tari folosesc si transportoare blindate pentru trupe, pe roti, precum si pe senile.
Comparam Piranha cu Zimbru? Eu am refuzat sa urc in compartimentul destinat grupei de infanterie, in Zimbru. Nici in TAB-71 n-am vrut sa incerc. Mi-a fost de ajuns o privire si atat. Am dat o tura pe marginea platoului intr-un TAB-77 si nu a fost o senzatie comoda. In schimb, in Piranha, ca si in alte platforme moderne, urc cu mare drag si relaxare. Inclusiv urc si cobor comod.
Legat de aspectul amfibiu… nu-i cam rara si descoperita fortarea unui curs de apa? Poate ca nu vor fi toate precum cea pe care am urmarit-o la Bordusani, dar cu siguranta nu va fi timp pentru pregatire ca la Bordusani, cu repetitii si alte aspecte, mai ales ca nu vor fi la pace.
Din cate am reusit sa inteleg – chiar e greu de inteles ce se vrea, ce se urmareste, ce are sanse mai mari sa se intample, d-aia si evitam sa ne pronuntam prea mult, prea des, etc – vom beneficia de doua tipuri de transportoare blindate: amfibiu si neamfibiu.
Vom trai si vom vedea.
Problema se pune altfel, anume daca neamfibiu era prioritar transportorului amfibiu? Ce e de retinut, poate mai important, e ca prin aceasta decizie, AGILIS nu a murit, ba chiar ii lasa la dispozitie timpul necesar sa fie proiectat si testat, fara dedline-uri absurde!
din cate inteleg eu diferenta dintre piranha 3 si piranha 5 este nivelul stanag nu cred ca amfibiu sau nu este o optiune a producatorului ci mai mult a clientului ,avand in vedere ca avem rauri ca Olt ,Mures,Siret,Prut si fluviul Dunarea care ne desparte de Dobrogea armata romana isi poate permite luxul sa nu achizitioneze amfibii