Pictures taken with the FSO of the Rafale during ATLC 2009. Adica dai un ban da' stai in fata. Nu dai... nu ai.

Pe la L.I.M.A., adica Langkawi International Maritime and Aerospace Exhibition, Victor Komardin, adjunct in cadrul Rosoboronexport, a tras de-o concluzie: cei doi competitori ramasi in finala competitiei MMRCA, si-au taiat singuri craca de sub trenurile de aterizare, stabilind preturi foarte mari pentru paserile lor.

Declaratia lui Komardin vine in urma politicienilor indieni care au declarat acum ceva timp in urma ca MMRCA inseamna un cost de 10 miliarde de dolari, insa anchete desfasurate recent de catre presa indiana au scos la suprafata faptul ca Eurofighter si Dassault solicita circa 20 de miliarde de dolari pentru comanda de 126 avioane. Detaliile acestea, tot Victor Komardin le-a dat. Adicatelea, nenea K. asta, da puternic la temelia concurentei:

“Against the backdrop of the [financial] crisis [sweeping the world], it is hard to see how any government would allow such a waste of money, particularly when there are social problems” […] “And there is no imminent threat to India’s [sovereignty]. My prediction is that this tender will be canceled.”

De ce arunca Victor Komardin cu ciocolata in fabricantii de Typhoon si Rafale? Pentru ca e suparat ca MiG-35 a fost scos din competitie inainte de a se decida “the short list” si, pentru ca daca India relanseaza competitia… Rusia se va bucura de oportunitatea de a intra din nou in cursa.

Eh, si SUA…

Sursa: AviationWeek