Defense Security Cooperation Agency (DSCA) a notificat Congresul SUA zilele trecute despre o viitoare vânzare de arme către Mexic prin intermediul Foreign Military Sales (FMS), arme destinate fregatei cap de serie pentru Marina Mexicului, construită de către Damen în Olanda. Fregata aparține este tip SIGMA 10514.
Vânzarea este autorizată de către US Department of State și cuprinde următorul inventar: șase rachete anti-navă tip Boeing RGM-84L Harpoon Block II, 23 rachete ghidate navă-aer cu rază scurtă tip Raytheon RIM-116 RAM Block II, două tuburil lanstorpilă calibrul 324 milimetri tip Mk 32 SVTT și șase torpile calibrul 234 mm tip Raytheon Mk 54 Mod 0, 1440 proiectile de artilerie calibrul 57 mm tip High-Explosive VA22 cu focos programabil și 960 proiectile de exercițiu calibrul 57 mm tip VA23, 1000 de proiectile calibrul 25 mm din care 250 tip Semi-Armor-Piercing AA98 și 750 de exercițiu cu trasor tip A976, diverse echipamente, suport tehnic și instruire.
Costul total estimat este de 98,4 milioane de dolari.
Marina Mexicului a semnat contractul de construire a primei fregate tip Damen SIGMA 10514 cu grupul Damen Shipyard Group în luna Aprilie a anului 2017.
Costul contractului nu a fost dezvăluit, însă presa mexicană a anunțat că ar fi vorba de 355 milioane de dolari.
Fregata, clasificată oficial ca Patrulla Oceanica de Largo Alcance (POLA), a fost lansată la șantierul naval Damen Schelde Naval Shipbuilding (DSNS) din Vlissingen, Olanda, pe 17 August anul trecut.
Deadlineul livrării navei este pe la începutul anului 2020.
Construcția fregatei a însemnat asamblarea a șase secțiuni, două fabricate de DSNS și alte patru de către șantierul naval mexican Astillero de Marina No. 20 (ASTIMAR-20) din Salina Cruz, statul Oaxaca.
Pentru Marina Mexicului, construcția fregatei SIGMA 10514 reprezintă un eveniment istoric, fiind prima comandă de navă mare de luptă din ultimii peste 80 de ani, toate navele importante de luptă fiind primite prin asistență din partea US Navy.
Fregata SIGMA 10514 destinată Mexicului este similară cu cele două fregate din același proiect construite cu asistență Damen în Indonezia.
Navele mexicane au un deplasament de 2575 tone, lungimea de 107,14 metri, lățimea de 14,08 metri și pescajul de 3,75 metri.
Propulsia navelor este de tip CODOE și include două motoare diesel de 9240 Kw, șase generatoare diesel de 735 Kw și două motoare electrice.
Viteza maximă a navelor va fi de 28 de noduri, cea economică de 18 noduri și cea în regim de zgomot redus va fi de 14 noduri.
Raza de navigație va fi de 5000 de mile în regim economic, iar autonomia de 20 de zile. Rezerva totală de combustibil este de 300 de tone. Echipajul fiecărei nave va fi compus din 122 oameni.
Armamentul navei mexicane va fi compus din rachete anti-navă Harpoon Block II (cel mai probabil patru lansatoare), un lansator Mk 49 cu 21 încărcături reprezentate de rachete navă-aer cu rază scurtă tip Raytheon RAM Block II, un tun universal BAE Systems Bofors Mk 3, două tunuri telecomandate de 25 de milimetri, câteva mitraliere grele telecomandate de 12,7 milimetri și două complexe triple cu lansatoare de torpile anti-submarin tip Mk 32.
Hangarul va permite echipare navei cu un elicopter din clasa șase tone.
Nava va fi echipată cu un radar tip Thales Smart Mk 2.
Achiziția sistemului Harpoon Block II este o realizare mare pentru Marina Mexicană, ținând cont de capabilitățile acestuia. Până în prezent, mexicanii au dispus doar de rachete QC Gabriel Mk 2, israeliene, parte a armamentului navelor purtătoare de rachete Saar 4.5 / Huracan cumpărate în 2004, din care una a fost deja scoasă din serviciul Marinei Mexicului.
În total, Marina Mexicului dorește să achiziționeze șase nave din clasa POLA. Cinci dintre acestea vor intra în serviciu până în anul 2024.
Construcția celorlalte cinci nave se va desfășura în Mexic, la ASTIMAR-20.
Până în prezent, nu a fost semnat nici un contract pentru cele cinci nave care vor fi construite de către mexicani.
Iulian Iamandi
Navele mexicane par un pic mai lungi decat cele indoneziene.
De remarcat ca santierul ala naval din Mexic e capabil sa produca sectiuni si ulterior tot corpul navei, asta aviz celor care o tin una si buna ca un santier naval care produce nave civile nu stie cu ce se mananca astea militare.
De mentionat si faptul ca puntea heliport nu poate sustine elicoptere medii. Deci favoritul e Wildcat…
Cat despre ce armament au cumparat si cat a costat….
Sa fi fost putin sau mult – nu stiu, dar pentru marina noastra nu vad motiv sa schimbam calibrul tunurilor, OTO find mai mult decat binevenit, la tunuri de calibru mediu probabil ar trebui sa decidem daca 25, 30 (evident NATO) sau 35 mm sunt bune. Mitralierele bineinteles 0.5″. In rest Harponu-i bun, RAM-ul de asemenea, torpile alea au acelas diametru ca la T22R si Pumele navale deci nici o problema. La rachete antiaeriene s-ar lasa de dorit o acoperire mai mare a flotei, dar poate acelea vor fi rezervate pentru T22R. Oricum, chiar daca ramanem doar cu RAM-ul, ea va fi cea mai capabila racheta din dotarea marinei, deci progres.
Nu este un pic cam mica autonomia pentru o fregata?20 de zile mi se pare putin.Macar 30-40 de zile de autonomie pe mare.
Pai nu e destul? Cu o viteza economica autonomia asta iti ajunge sa faci un voiaj lezer din Romania pana in Anglia prin toata Mediterana.
Cam cata apa si mancare crezi ca poti cara pentru aia 122 de marinari de la bord?
Nu este vorba doar de a te deplasa din punctul A in punctul B ci de a desfasura mai multe zile, misiuni de lupta pe mare.
In autonomia navei intra si carburantul, pe langa hrana.La submarinele atomice de ce se poate transporta hrana pentru 3 luni de zile?