Ministerul Apararii a publicat pe portalul de licitatii online, e-licitatie.ro, mai multe anunturi de intentie si atribuire.
Primul anunt vizeaza organizarea unei licitatii pentru efectuarea unor lucrari de reparatie capitala si modernizare a corvetelor din clasa Tetal care echipeaza Fortele Navale.
Valoarea contractului este de 40 milioane RON fara TVA, 3 nave urmand sa beneficieze de aceste lucrari si durata acordului cadru este de 48 de luni.
Alte doua licitatii sunt organizate pentru achizitionarea a 4 masini neblindate 4×4 pentru cercetare CBRN, in valoare de 3, 68 milioane RON, care ar urma sa fie livrate in termen de 48 de luni de la semnarea contractului, respectiv o licitatie pentru achizitionarea de masti contra gazelor si costume de protectie CBRN, valoarea acestui contract este estimat la 10, 4 milioane RON fara TVA cu o durata de livrare de 48 de luni.
De asemenea vor fi achizitionate de la Stackrom Tehnologii (reprezentat Vaisala in Romania), 3 sisteme de observatie meteorologice fixe si 7 sisteme de observatie meteorologice mobile, pentru un pret de 2, 4 milioane de RON fara TVA, locatiile in care aceste sisteme vor fi livrate sunt Balotesti, Fetesti, Campia Turzii si Boboc.
– David Victor –
Ha? Modernizare a Tetalelor? Acuma vaz…
Ce modernizari fac ei, frate, de 40 de milioane de lei la 3 corvete, ca de banii astia abia ce iti ajung de o revizie calumea, in caz ca pui la cale si ceva interventii la structura navelor deja batrane si cu multe carente?
E clar….cu cele 4 corvete din familia TETAL vom ramane multi ani de aici inainte, adio SIGMA sau orice altceva, multi ani!
Hai sa fim seriosi, nu prea vad ce am avea noi cu adevarat serios in marina romana, cam toate ar trebui retrase de urgenta…mananca banii degeaba!
Lasă Cezare,că ne ia Dragnea,Zumwalt.
Licitatia pentru vehiculele de cercatere CBRN cred ca are legatura cu licitatia de anul trecut care cred ca a fost anulata intre timp.
https://www.resboiu.ro/licitatii-pentru-vehicule-de-cercetare-cbrn-si-castiveste-antiglont/
Va rog frumos sa postati numarul anuntului de pe e-licitatii.
Multumesc anticipat!
10 mil lei pt masti de gaze. Pot cumpara cam 7100 din cele mai moderne cam 350$ bucata sau 200 000 din alea de la surplusul cehilor cam 14$ bucata.
Da dar or sa cumpere de fapt cateva sute de masti maxim. Doar se stie cum merge treaba.
Acum inteleg ce ziceau ei prin corvete moderne noi alea alea. Tetal modernizate taica…:))
Armata romana cel putin in ce priveste dotarea si co ducerea nu este deja decat ceva sub forma unei glume ridicole.
Bravo xelir ce indura inca umilintele bugetarilor si ale asistatilir si pensionarilor ca in fond ei au pus acesti politicieni unde sunt.
De asta eu sfatuiesc sa toti sa emigreze definitiv cat inca mai pot si daca au cum sa ia o cetatenie cu , care sa nu le fie rusine…!
In ret numa de bine. Licitatii mici de cateva bucati la preturi pe masura. Deja reteta e veche si fumata. Noul jaf din banul publuc:”inzestrarea armatei” cu complicitatea evidenta a celor din condicerea armatei cel mai probabil. Or sa urmeze inca vreo doi amirali pentru modrrnizarile la corvete si un general peste cele 4 crbn-uri…
Probabil asta-i programul ” Corveta Multirol ” pentru astia . Si cu asta ne-am lins pe bot de nave noi . De modernizarea fregatelor nu se mai aude nimic asa ca totul este pus in standby sau anulat definitiv . In mult trambitatul anunt facut de ministrul apararii cum ca parlamentul a aprobat cele 9 programe strategice nu se regaseau si corvetele asa ca …puneti cruce si Amin
AMIN!
Termenul de “modernizare” este foarte vag.
Motoarele mai sunt bune inca 20 de ani, insa corvetele sunt destul de zgomotoase. Lipsa detaliilor nu duce decat la speculatii.
Imi este teama de faptul ca lucrarile se vor rezuma doar la schimbarea tablelor ruginite si la un nou strat de vopsea, lasand in functiune electronica made in URSS.
@Petrudez
Daca tie iti este rusine cu cetatenia romana, emigreaza in Congo!
Comemorarea a o suta de ani de la luptele din triunghiul de foc Marasti-Marasesti-Oituz, locul unde mii de romani au murit pentru tara lor se apropie cu repeziciune! faptul ca dupa un secol unui imbecil ii este rusine cu cetatenia romana este un lucru care tine doar de derizoriu.
Mugur, aici gasesti caietul de sarcini: http://www.ziuaconstanta.ro/stiri/actualitate/fortele-navale-repara-doua-corvete-contractul-ajunge-la-peste-40-de-milioane-de-lei-documente-630988.html?documente=1#scroll
Se evidentiaza instalarea integrated bridge system.
Multumesc frumos pentru link!
@Mugur
Daca apuci sa lecturezi caietul de sarcini as aprecia mult daca ne-ai impartasi opinia ta vis-a-vis de reparatii/modernizare. 🙂
Am vazut ca fac rk la motoarele principale, crezi ca e vreo sansa sa se imbunatateasca ceva pe acolo? Eventual vreo solutie sa mai scapam de fumul in exces sau vreo diminuare a zgomotului?
P.S. Ma gandesc ca dragoarele vor beneficia de un “tratament” asemanator.
Am parcurs rapid cele peste doua sute de pagini ale documentului.
Observ ca se renunta la vechile DG fabricate de catre Uzinele 23 August sub licenta Maybach. Aceste generatoare au pus probleme inca de la inceput din cauza faptului ca erau prea pretentioase in fabricatie. In acel moment industria romaneasca nu se ridica la nivelul de performanta necesar unei executii de calitate, conditie absolut necesara in cazul lor. Cu aceasta ocazie, se va reduce nivelul de zgomot.
Despre fum, lucrurile nu par a se schimba. Legatura directa prin inversor a axelor port-elice la motoare duce la folosirea unor turatii anapoda ale acestora din urma, implicit la aparitia fumului gros. Ar fi necesara inlocuirea elicelor cu pas fix (cu cinci pale) cu elice cu pas variabil (au numai patru pale); eu nu am vazut decat operatiuni de intretinere a acestora.
In fotografie se observa o perche de “pinteni” la pupa elicelor exterioare; in fapt, sunt comenzile hidraulice ale elicelor cu pas variabil, comenzi care actioneaza prin butucul eilcei. In mod normal, comenzile respective ar fi trebuit sa fie dispuse in interiorul axelor port-elice, dar acest lucru era foarte complicat si costisitor.
O alta solutie ar fi instalarea de regulatoare de turatie, dar nici aceasta varianta nu exista in caietul de sarcini.
Asa cum ma temeam, nimic despre armament sau despre electronica de lupta.
foto de pe facebook (nu sunt fan, dar cateodata este util)
http://i61.photobucket.com/albums/h42/BREBINA/264_zpsymrbltyb.jpg
Multumesc, Mugur!
In conditiile in care se discuta (fara un rezultat concret, inca) despre noile corvete nu cred ca mai este fezabila inlocuirea/modernizarea armamentului/electronicii de lupta, stiut fiind ca acolo preturile sunt mult mai mari decat ce fac ei acum la nave.
Am cunostinte mecanice limitate, insa referitor la instalarea regulatoarelor de turatie, daca te uiti in caietul de sarcini la pag. 180, scrie acolo ceva de reparatia regulatorului de turatie tip PGA Woodward, deci posibil sa le aiba deja. (asta daca nu cumva au alt rol)
Alegerea combinatiei de 2 elice cu pas fix si 2 elice cu pas variabil banuiesc ca a fost determinata de lipsurile industriei noastre de atunci.
Multumesc si pentru poza si indicatiile cuprinse in ea, marturisesc ca am ramas surprins cand am vazut trapa pentru sonarul tractat, habar n-aveam ca avem asa ceva. Productie autohtona pre-revolutie?
Primele nave sub pavilion romanesc care au avut sonar remorcat au fost cele trei corvete din clasa POTI. 260-265, 111 au fost prevazute cu sonare remorcate de fabricatie sovietica.
In cazul 260-263, sonarul este ridicat peste bord cu ajutorul unei macarale hidraulice.
Sonar remorcat la bordul unei corvete din clasa POTI:
http://files.balancer.ru/forums/attaches/2015/01/20-3715627-kran-balka-mg-7.jpg
http://i61.photobucket.com/albums/h42/BREBINA/Copy%20of%2016%20august%202013%2035_zpslkyxsrva.jpg
@MUGUR Imbecil esti tu . Atat ai stiut. Patriotism de asta orb si fanatic nu am nevoie si nu apreciez. Ah si inca ceva inainte sa imi dai tu lectii despre luptele si veteranii nostri mi-a dat strabunicul care a si fost pe acolo.
Si da la halul in care am ajuns ca tara si ca popor nu prea vad ce motiv de mandrie as avea. Exceptand acel patriotism fara sens izvorat din nationalism. Ploporul in sine este lipsit de demnitate si de respect in general. Asa ca tara cum vrei sa fie? Far asta deja e alta discutie. Un popor ce alge cu buna stiinta penali si corupti e un popor falimentar dpdv moral si al demnitatii.
Intentia rapper-ul francez Black M de a concerta la Verdun cu ocazia centenarului a fost blocata de catre organizatorii evenimentului din cauza faptului ca in repertoriul acestuia erau versuri injurioase la adresa Frantei. Au fost si imbecili care au contestat decizia sustinand ca libertatea de expresie este nelimitata si, in definitiv, nu conteaza cateva injuraturi.
Deci chestiuni cu “mi-e rusine cu cetatenia” nu merg nici in alte parti.
Exista romani pentru care Romania nu a facut nimic: Petre Tutea, Nicolae Steinhard, Eminescu, dar care nu s-au dezis nicio clipa de poporul roman. Este adevarat, sunt si romani foarte critici vis-à-vis de Romania: Emil Cioran, Brancusi, Eugen Ionesco, dar tu nu esti unul dintre ei. Faptul ca pentru tine Romania se rezuma la politicienii vremelnici de astazi, nu denota altceva decat o slaba cunoastere a istoriei. Esecul campaniei din august-decembrie 1916, arata dimensiunea reala a clasei politice romanesti de atunci.
Lectiile de demnitate si morala pe care le dai tu frizeaza penibilul.
Strabunicul tau ti-a dat lectii despre luptele din primul razboi mondial; nu cred ca a verificat daca ai inteles ceva. Trebuia sa-i spui de atunci ca iti este rusine ca esti roman.
@Mugur: plimba ursu si inceteaza sa atrivui diverse mie. Presupui multe si cum fac majoritatea celor ca tine presupui prost.
Sa-mi spui cand emigrezi in tari cu care nu-ti este rusine ca sa te duc cu flori la gara.
Domnilor, reduceți turația. Calm.
O rugăminte pentru un proiect personal: știe cineva ce mine navale aveam în anul 1911?
Mulțumesc.
Nu sunt foarte sigur,dar colectia “Modelism”din anii ’90 at putea contine un raspuns.Ne lipseste un istoriograf precum C. Craciunoiu.
Eu nu stiu, dar iti recomand o carte unde s-ar putea sa gasesti raspunsul: “Marina română în primul război mondial” de Raymond Stănescu, Cristian Crăciunoiu, Editura Modelism, 2000.
Poate ca stii deja, eu o sa zic oricum 🙂 , in perioada aia (sfarsit de secol XIX) minelor li se mai spunea si torpile, torpila asa cum o stim noi astazi fiind “torpila automobila”.
Succes!
Multumesc. Stiu de carte dar nu o am. Am sa intreb prin cunoscuti.
In primul razboi mondial marina romana a folosit mine Hertz si Sautter-Harlé (ancorate) cat si mine de curent tip Radulescu. In mod sigur au fost utilizate si alte tipuri de provenienta ruseasca si occidentala. Documente nu prea sunt, dar primele doua pot fi identificate usor in fotografii.
Iti recomand “Torpedoes and torpedo warfare (containing a complete and concise account of the progress of submarine warfare also a detailed description of all matters appertaining thereto, including the latest improvements.)” publicata in 1899 de catre C.W. Sleeman late lieut. R.N. and late commander Imperial Ottoman Navy, reeditata de The Naval&Military Press in association with the Royal Artillery Museum. Volumul are peste 300 de pagini si contine atat caracteristici tehnice cat si modul de folosire tactica a minelor si torpilelor.