Hotarata treaba! Azi nu-mi iese caterinca.
Deci, purced direct cu stirea: Singapore Airshow, ieri 15 februarie, AD 2012. Ca sa-si asigure o felie de tort (mai mica sau mai mare…ramane de vazut) si sa mai recupereze din decalajul iscat de aparitia generatiei 4.5 sau 4++, a carei flamura e tinuta sus de Rafale, Typhoon sau Gripen, si de preconizata introducere in serviciu a generatiei 5 de dincolo de gard, reprezentata de PAK-FA, Lockheed Martin a dezvaluit cea mai noua genereatie a F-16: V.
V-ul include imbunatatiri la nivelul avionicii si sistemelor de misiune: radarul va fi de tip AESA, arhitectura sistemelor de misiune si calculatorul multifunctional sunt noi, iar pilotul se va lafai intr-un cockpit redecorat si reamenajat. Capabilitatile au fost identificate si dezvoltate la cererea clientului principal USAF si a altor clienti de export. Radarul AESA ofera o crestere simtitoare a capabilitatilor noii versiuni. De asemenea LM a dezvoltat o solutie pentru reechiparea variantelor deja in uz cu pachetul de avionica al variantei V, in cazul in care potentialul client nu doreste (sau nu-si permite) achizitia de celule noi.
Conform lui George Standridge, vicepresedinte pe partea de dezvoltare si extindere a pravaliei la Lockheed Martin Aeronautics, “We believe this F-16V will satisfy our customers’ emerging requirements and prepare them to better interoperate with the 5th generation fighters, the F-35 and F-22,”
Programul Fighting Falcon a evoluat in versiuni succesive de la F-16A/B pana la F-16 Bk60, ajungand acum la versiunea V.
Sursa:
DT
Un fel de Block60+. E cumva vreo varianta care sa-i sara din $chema pe cei din Emirate ?
Viper Rules!
Asa da! Vezi asta este un raspuns bun al L.M> la Gripen NG!
cu aceasta varianta s-au scos pana in 2015 ptr ca au de modernizat cele ale coreei de sud. avioanele lor din usaf.plus cele din irak.oare cum sta romanica acuma cu cele 48 pe care se tot chinuie sireaca sa le ia?ar fi bine sa se bage si roaf la block60 plus ca vine cu aesa,motor mai puternic,cft,si alte sisteme mai modernizate.
Deocamdata e prea devreme sa ne azvarlim cu parerea; daca rafinamentele si imbunatatirile se rezuma doar la avionca…nu prea e sfaraiala. Daca au lucrat si la aerodinamica si motor…atunci e alta mancare de…Viper 😀
Parerea mea e ca V-ul e o incercare a celor dela LM de a se asigura ca au de munca in cazul in care F-35 “gets axed”.
Un fel de MIG 21 dar Bis? Dar de data asta in varianta F 16?
Mda…oarecum ( desi Bis-ul era tunat mai mult la motor si cantitatea de combustibil, mai putin la “avionica”)
http://www.f-16.net/news_article4521.html din ce scrie la astia se pare ca radarul AESA de pe F 16 V nu va fi foarte avansat,intre Raven si asta pariez pe cel de pe Gripen NG,si pe radarul de pe Typhoon fiindca par mai gandite din punct de vedere constructiv.
Desi USA are cea mai mare experienta in domeniu europenii par ca incet dar sigur o sa le-o ia inainte. Pe ce ma bazez? Pe faptul ca radarele europene au inceput sa aiba un con de supraveghere marit prin baleierea mecanica ceea ce le face mult mai eficiente.
La USAF cel mai impresionant si singurul este radarul AESA de pe F 22 care are si capacitate de razboi electronic respectiv bruierea altor radare dar ma indoiesc ca variantele europene nu o sa aiba aceasta capacitate.
Pana si rusii i-au ajuns din urma pe amerloci cu radarul Zhuk .
F16 V e un fel de cantec de lebada .
Nu m-ar mira ca armata americana sa comande in viitorul apropiat cateva zeci de Gripen .
Pai tocmai aici este schema, daca ai upgrade la F 16 avion la care costurile de intretinere sunt mici, al doilea sau al treilea din NATO la costuri un pic mai mari ca si la Gripen nu ai nevoie de varianta suedeza fiindca tu le produci pe ale tale in tara ta si ai controlul total al tehnologiilor pe care le pui pe el.
F 16 V va supravietui si F 18 E/F va suprtavietui si el alaturi de F 15 E/F si Silent Eagale tocmai din imposibilitatea generatiei a 5-a de a fi produsa si exploatata la un pret acceptabil si sustenabil chiar si pentru USA
Cea mai simpla si concreta abordare a problemei cu “V”-ul e de gasit aici
Pachet de avionica gandit acum 8 ani, fara avantajul motorului GE-132. Clar o sa-si merite bani… 😉
Pai cred ca F 16 C/D nu este submotorizat, pachetul de avionica trebuie sa insiste mult la el ca sa il aduca aproapte de Gripen E/F sau Typhoon sau de ce nu peste aceste avioane.
Ca tot vorbiti de radare pe aici
http://www.defence.pk/forums/pakistan-defence-industry/38430-tracking-range-global-fighters-radars.html
i-au ajuns din urma,ai rabdare sa dea si americanii urmatorul pas …dupa aia vedem..
Asta din poza e unul din cele donate Poloniei,parca..
Dap, e S/N 4040, in State, inainte de livrarea catre beneficiar… (Mi-a fost lene sa cat alta poza, si am reciclat una)
Nu e donatie, Polonia a dat bani grei pe ele.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
F16 a aparut ca raspuns la mig-ul 21 (prin anii 70) dupa el au aparut mig 29 si suhoi 27 (deci pana ce ca si astea sunt mai noi).
F16V asta e ca o dacie 1300 cu senzori de parcare si alarma cu senzor de perimetru.Aaa sa nu uit servodirectie.
F16 atingea in varianta A (prima cu avionica cea mai veche si mai usoara) max 25 grade unghi de atac AoA (dc stiti ce e ala). Daca atarni armament max 15 grade aoa.
Rafale max 32 grade AoA, iar cu 9,5 tone armament acrosat max 4,6G!!!!
Gripen 28 grade AoA
Mirage 2000 max 30 grade, a aparut in ac perioada cu F16, cautati pe youtube confruntarea dintre greci cu mirage 2000 si turci cu F16 block 50-60. Turcul era doar vanatul.
Cu cat AoA e mai mare virajul e mai strans, deci ajungi si stai in spatele inamicului
Sa nu uit: mig 29 -29 grade AoA (varianta care nu a fost vanduta Romaniei)si pt ft scurt timp 120 grade (cobra), ale noastre ajungeau la 26.Am un interviu al pilotilor americani cand au vizitat Ro si au zburat cu mig-ul 29. Au spus:” Aveti avioane excelente, pacat ca nu aveti pilotii care sa le poata exploata la maxim”.Ceea ce spune tot….
Eurofighter – nu am reusit sa obtin AoA, dar se zvoneste ca ajunge pe la 38-39 grade ca si suhoi 27.
Despre f16 cautati pe net ce a spus recent un sef de la Locked Martin.