Ministerul Apararii prin Compania Nationala Romtehnica, a publicat pe portalul de achizitii, e-licitatie.ro, doua anunturi de participare care au in vedere modernizarea Vedetelor Fluviale si achizitia de ambarcatiuni RHIB.
In primul anunt, anunt de participare numarul 169144/13.08.2016, sunt solicitate oferte pentru modernizarea sistemului de propulsie al Vedetelor Blindate, cantitatea de servicii/produse care ar putea sa fie livrata este de 1 – 5 bucati, pentru un pret estimat de 13,7 milioane RON fara TVA, livrarea urmand sa aiba loc pe parcursul a 27 de luni, locul de livrare este Braila, achizitia este clasificata CPV (vocabularul comun privind achizitiile ), cu codul 51145000-0 – Servicii de instalare de motoare de nave (Rev.2),
Prin al doilea anunt, anunt de participare numarul 169142/13.08.2016, este avuta in vedere achizitia unui numar de 1 – 12 barci gonflabile cu coca rigida tip RHIB pentru 14 persoane, pentru un pret estimat estimat de 20,3 milioane RON fara TVA, pe parcursul a 40 de luni, locul de livrare este Constanta.
– David Victor –
cumparam uniforme,ochelari balistici,rhib-uri,modernizam vedete blindate de dunare(astea parca erau monitoare fluviale intr-o vreme,au intrat la apa?).si la sfarsitul anului cand vom intreba: sisteme a-a performante,apc-uri moderne,fregate si corvete maritime capabile de lupta(nu copai dotate cu tunuri de 76) ce raspuns vor da? nu au fost bani ca am avut cateva sute de milioane $ buget ptr. inzestrare anul asta si am cumparat tampenii.de ziua marinei au prezentat ultimele achizitii:noile remorchere.remorchere ne trebuiau ca nave militare avem o gramada si nu aveam cu ce sa le manevram in port.a dat armata 7 mil. $ ca sa economiseasca sub 100000 $ cat costa pe an remorcarea cu firme private.amortizarea investitiei in …70 de ani.halal armata!!!
n-au intrat la apa.avem si monitoare[care au peste 500 de tone si sunt in nr de 3buc],si avem si vedete blindate[care sunt in nr. de 5buc .si,au peste 300 de tone]
Initial SI clasa brutar 2 a fost incadrata la monitoare.clasa kogalniceanu este derivata din brutar 2.
Vedetele blindate au fost concepute si clasate de la inceput ca vedete blindate. Ele si monitoarele au facut parte dintr-un program amplu de dotare a flotei fluviale inceput inainte de 1989 si continuat dupa. VBL-urile nu au fost niciodata monitoare declasate.
Si inca ceva monitoarele nu sunt derivate din Brutar 2 ci impartasesc aceeasi solutie constructiva.
si asta ce inseamna?ca pe baza unei nave de 51 m lungime si 8 latime au facut una de 53 lungime cu 9 latime.si in loc de tunuri de 30 mm la pupa au mai pus o turela de 100 mm.mare inginerie.ce sa vorbim o clasa total noua.faza e ca dau banii pe tampenii.modernizezi esalonul 2 naval cand ai un esalon 1(fregate,corvete,submarin) beton. cumperi remorchere atunci cand ai ce sa manevrezi ca flota militara combatanta.in momentul de fata raza de actiune a flotei romane este 16 km(bataia tunurilor de 76 mm).sau 40 in cazul corvetelor purtatoare de rachete si a batranului marasesti.jalnic.
Uitat-te la siluete, pescaj si suprastructura. Din ratiuni logistice si nu numai au fost adoptate solutii constructive similare chiar daca dimensiunile nu coincid. Este chiar asa de greu de priceput? Iar remorcherele se cumpara ca sa manevreze navele in interiorul portului ca sunt comabatante sau nu.Si
in afara de suprastructura butucanoasa a monitoarelor kogalniceanu si turela de 100 din pupa corpul este identic si la fel.raman la parerea mea:prioritara este o flota maritima puternica si apoi modernizezi flota fluviala.dar noi ca de obicei o luam invers.
Pai corpul identic inseamna ca au plecat de la aceeasi idee pentru 2 clase de nave apropiate ca aspect si scop al folosirii. Si pana la urma nu inteleg ce vrei, critici doar pentru ca vrei sa critici prntru ca vad ca nimic nu-ti place. Nu-i bine ca se remotorizeaza vedetele pentru ca trebuie bani la flota maritima, cand se dau bani acolo iar nu-i bine ca se modernizeaza fregatele. Ce naiba mai vrei tu stii?
as vrea sa lucreze cu cap nu pompieristic:hai sa dam cateva milioane la rhib,hai si la fluviale,mai luam niste remorchere si de ce ramane carpim fregatele.asa te alegi cu nimic.logic faci fregatele beton(daca tot ne-am pricopsit cu ele)ptr. ca sunt multifunctionale.apoi faci “specialitatile”.niste fregate cu un sistem a-a cu raza lunga (nu petarde cu raza scurta pe care cred ca le vor pune ei) iti apara a-a toata dobrogea(porturi,instalatii strategice,unitati militare si aerodromuri).decat sa asiguri linia dunarii cu niste monitoare demodate si lente(asta inseamna ca ai pierdut toata dobrogea) mai bine bagi bani in baterii de coasta cu rachete antinava performante(nu pocnitorile styx pe care le avem acum).bani sunt,viziune ioc.
Cu flota fluviala controlezi Delta si te asiguri ca nu iti taie nimeni legatura intre Dobrogea si restul tarii si este cel putin la fel de importanta ca si cea maritima. Te-ai gandit ca fara motoarele acelea VBL-urile ar putea ajunge in situatia Delfinului?
Si la afirmatia cu monitoarele lente si demodate sa stii ca mascate corespunzator sunt al naibii de greu de detactat maia les din aer dar si de la sol de la distanta.Suprastructura iti pare tie butucanoasa dar pentru o nava de tipul asta este totusi joasa. Pescajul mic le lermite atat vedetelor cat si monitoarelor sa se strecoare pe tot felul de canale si sa plaseze pe te miri unde echipe de infanteristi. Flota de Dunare are rolul ei iar cea maritima pe al ei.Delta si Dunarea pot fi amenintae si din alte directii nu doar dinspre Crimeea.
Ramai la parerea ta. Se oare ca ai idei putine si fixe.
Suprastructura butucanoasa… Si ce vroiai, sa fie balet? S a optat pentru practic, nu pentru eleganta si rafinament.
Ce sa mai vorbim de armament care difera doar cantitativ
Clasele BRUTAR 1 si II au fost clasificate ca monitoare de catre publicatiile de specialitate din occident; in nomenclatorul romanesc au ramas vedete.
Fiecare divizion de nave avea repartizat un SRS ca nava auxiliara. Achizitionarea de remorchere proprii face parte din aceasta traditie. Diferenta principala este ca SRS se construiau la Mangalia, deci banii erau recirculati in economie.
Buna ziua.las si eu un comentariu aici:
-pana la urma destabilizarea geopolitica a zonei marii negre va veni de la turci si nicidecum de la rusi.
-achizitia remorcherelor este total inutila , ba chiar paguboasa pentru armata.dar astfel de achizitii , alaturi de baze militare dezafectate, intretin aparatul birocratic sis stemul de functii din aramata romana.avem inca trei nave? avem? vor fi si oameni cu grade si functii si tot ce trebuie.in rest nimic.nu cred ca vom avea vreodata bani pentru dotarea armatei, as prefera o armata mai mica si mai bine dotata.deocmdata armata romana este dotata cu cele mai performante pensii militare.
Alexandru,
Marina fara remorchere? Din ce lume vii? Ca pe lumea asta nu e delic asa.
Nici in Rusia nu e asa. Daca se intelege ce vreau sa zic.
Buna Iulian,nu exista marina fara remorchere.ai dreptate.dar ele se pot inchiria.nu cred ca era o prioritate pentru armata romana cumpararea de remorchere.e strict opinie personala.preferam o alta achizitie.
Eh, cate as prefera si eu…
Dar remorcherele alea sunt bine venite. La dimensiuni mici au 2*600 cp, fata de 3*150 cp cat wu SRS-urile.
Remorcherele achizitionate sunt proiectate in 2010, pe cand SRS-urile sunt facute cu tehnologii ale anilor 50-60.
adica rusia o fi vreo ciuca batailor?noi in 20 de ani nu am fost in stare sa schimbam bateriile de la un kilo.ei in cativa ani au construit sase noi-noute.din cate am inteles contractul de remorcaj cu operatori privati costa pana in 100000 $ pe an.am dat 7 mil. ca sa economisim 100000?ca sa fim in randul lumii?si cu flota DE LUPTA cand o sa fim in randul lumii?
Modernizarea fregatelor va dura aproximativ 3 ani. Am vazut recent un interviu cu ministrul apararii pe canalul de youtube al Fortelor Navale. A spus ca spre sfarsitul anului fregatele vor intra in santier si vor fi gata in 2020! Avem de asteptat ceva.
Remercherele chiar erau necesare. Si banii pe ele nu au fost aruncati aiurea; totusi au fost construite la Galati in santierul Damen.
Sa speram ca in 2017 sa primim vesti in legatura cu achizitia de corvete.
intra in santierul cui?ca sunt zvonuri cum ca singurii ramasi in competitie sunt turcii(asa se lauda pe site-ul lor).si la cat de maro e situatia in turcia nu prea cred sa continuam cu ei,decat daca suntem tembeli.oricum mare lucru nu vor face de 188 mil. $.canadienii dau ptr. modernizarea unei nave 260 mil.$!de 90 mil.$ nu cred ca reusesc sa ia macar un cms decent.
Ne bazam pe operatorii privati si la razboi?
conform legii 132/1997 in caz de razboi se face rechizitionare.poti sa iei orice de la orice operator privat sau de la populatie(camioane,nave de transport,tot ce ai nevoie).daca vor iti pot lua si masina personala din fata blocului,sau barca cu motor daca ai.
Poate ca era mai rezonabila cumpararea numaia doua remorchere, Vanjosul va fi repartizat la Mangalia in timp ce Voinicul si Vartosul vor fi alocate bazei din Constanta.
Nu are niciun sens sa sustinem doua porturi militare maritime pt cateva nave obosite, pastram fregatele modernizate, dragoarele+puitorul de mine si cateva nave auxiliare pe care le comasam intr-o singura baza navala, mai salvam ceva marafeti pe care sa ii redirectionam in alte directii.
In cazul remorcherelor salvam 2 milioane de euro, cu care puteam cumpara nush ce dracovenii, dotezi un batalion cu Carl Gustaf M4 sau cumperi 10-20 masini de comando sau mai iei camioane, veste antiglont samd.
si daca pastrezi doar cateva nave in constanta cohortele de amirali,contra-amirali,comandori si mama lor ce or mai fi ce sa mai faca prin comandamente?din cauza lor tinem 5 batalioane de tancuri dotate cu jafuri din 1900 toamna,sau zeci de mig-21(scriptic,ca operationale sunt cateva),sau batalioane de artilerie anti-tanc tractata(rasul curcilor).ca sutele si miile de colonei si generali din armia romana sa nu ramana fara obiectul muncii.
Habar nu ai tu cat de bine stam si cat de operationale sunt avioanele MiG-21.
Nu faci altceva decat sa aberezi.
Victor, tu nu ai vazut portul militar Constanta.
Un singur remorcher n ar face fata.
Mutarea tuturor navelor militare la Constanta ar crea aglomerare, plus ca toate ouale ar fi in acelasi coş.
Noi in 20 de ani nu am avut de unde lua baterii, in primul rand. Cat despre rusi, ei sunt proiectantii si constructorii submarinelor respective.
Lipsa ta constanta de realism, opiniile constant contra tarii mele si ignorarea evidenta a realului pentru formarea de opinii intr o anumita directie, ma fac sa ma intreb ce urmaresti tu, Dragos, de fapt..
Esti de-al lor, nu?
Aici Iuliane imi permit sa te contrazic. Baterii aveam de unde lua – prin `9x venise Varta cu o oferta de NiCd si NiMH. Pretul estimat la vremea aia era de ~ 2mil$.
Vecinii nostrii mai de la sud produc si ei acumulatori industriali (daca nu chiar Varta) intr-un oras care are un nume foarte asemanator cu fosta capitala a Munteniei….
[…] Doua licitatii pentru modernizarea Vedetelor Fluviale si achizitia de ambarcatiuni RHIB pentru trupele Fortelor Navale au fost publicate de catre Romtehnica pe portalul de achizitii publice. Licitatia pentru mdoernizarea motoarelor de pe cele 5 vedete fluviale blindate are o valoare estimata la circa 13,7 milioane de lei, iar licitatia pentru 12 noi ambarcatiuni gonflabile cu coca rigida de tip RHIB pentru 14 persoane are o valoare estimata de circa 20,3 milioane lei. Ministerul Apararii prin Compania Nationala Romtehnica, a publicat pe portalul de achizitii, e-licitatie.ro, doua anunturi de participare care au in vedere modernizarea Vedetelor Fluviale si achizitia de ambarcatiuni RHIB, noteaza portalul resboiu.ro […]
Este necesar un proces de reflectie serios in ceea ce priveste flotila de Dunare. Doctrina, misiuni si nave.
Cred ca ar trebui renuntat la monitoarele mari si optat pentu nave mai mici. De ex: O nava echipata 1-2 turele Nemo, 2xBM 21, lansator Tetral si echipata cu rachete antitanc in lansatoare verticale: Hellfire, Sea Spear sau Griffin. Misiunea principala sa fie sprijinul direc si indirect al fortelor care actioneaza pe Dunare…
Si eu as zice de niste monitoare mai mici. Dar echiparea un pic mai diferita. Daca tot vrei tun – eu zic sa mergem pe OTO sau orice compatibil (76.2×636), 2x OWS-25R (ca tot au ramas in plus) cu SpikeLR, niste SAM-uri/MANPAD-uri la fel cu ce se va achizitiona (eventual) la FT, 1xLAROM si 2x mortiere 120 cu incarcare automata.
Nu te lupti cu alte nave. Sunt nave purtatoare de artilerie pentru sprijin mijloci sau nemijlocit. Daca vede un tanc sau o nava trage cu rachete.
OTO nu e doar tun antinava. E bun la de toate…
Nave noi sunt intotdeauna bine-venite. Dar nu cred ca trebuie sa renuntam la monitoarele mari. Sunt foarte bune. Au putere de foc destul de mare, sunt blindate, si nu mi se par depasite. Unele au intrat in serviciu in anii 90 deci nu sunt chiar atat de vechi. Bine eu sunt si subiectiv, imi plac foarte mult vedetele Flotei Fluviale. Cine mai are monitoare ca ale noastre? Nimeni 🙂
au rusii clasa ak-223 shmel.sunt pe jumatate fata de ale noastre(27*4,5 m) si au un tun de 76 mm,unul dublu de 25 si lansator grad.plus a-a de 14,5 mm.unii le zic gunboat.
Clasa shmell , proiect 1024, apartine inceputului anilor ’70. Multe au fost deja casate.
@ Iulian Iamandi; SRS are doua motoare sovietice 3D12 de 150 cp fiecare; construirea lor a inceput la Mangalia in 1968
Multumesc.
Motoarele sunt 3D6 de 150 cp fiecare. 3D12 are 300cp
@Deniel: asa este, scuze pentru neatentie.
SRS au fost printre primele constructii ale santierului Mangalia militar.
[…] Doua licitatii pentru modernizarea Vedetelor Fluviale si achizitia de ambarcatiuni RHIB pentru trupele Fortelor Navale au fost publicate de catre Romtehnica pe portalul de achizitii publice. Licitatia pentru modernizarea motoarelor de pe cele 5 vedete fluviale blindate are o valoare estimata la circa 13,7 milioane de lei, iar licitatia pentru 12 noi ambarcatiuni gonflabile cu coca rigida de tip RHIB pentru 14 persoane are o valoare estimata de circa 20,3 milioane lei. Ministerul Apararii prin Compania Nationala Romtehnica, a publicat pe portalul de achizitii, e-licitatie.ro, doua anunturi de participare care au in vedere modernizarea Vedetelor Fluviale si achizitia de ambarcatiuni RHIB, noteaza portalul resboiu.ro. […]