Miercuri, 29 iulie, a luat naștere oficial un gigant al industriei armamentului. Compania franceză Nexter Systems și cea germană Krauss-Maffei Wegmann (KMW) au fuzionat, creând astfel un ”Airbus” al industriei producătoare de blindate. Noua entitate se va numi KANT, după acronimele celor doua companii.
KMW este producătoarea tancurilor germane Leopard, considerate de mulți specialiști drept cele mai performante din lume, în timp ce Nexter construiește tancul Leclerc. KANT este în acest moment a doua mare companie producătoare de armament pentru trupele terestre din Europa. Cifra de afaceri este de 1,8 miliarde de euro și pentru companie lucrează circa 7.000 de angajați. KANT depășește din punct de vedere al cifrei de afaceri gigantul german Rheinmettal, însă este cu mult în urma americanilor de la General Dymamics și a englezilor de la BAE Systems.
Proiectul fuziunii a fost lansat în 2014. Ea s-a realizat pe principiul parității: statul franncez (deținător integral al Nexter) are 50% din acțiuni, la fel ca și familia Bode-Wegman, deținătoarea KMW. Francezii au inclus o clauză prin care să-și poată proteja secretele privind sistemele și munițiile strategice.
Societatea formată s-a numit inițial Newco și are sediul la Amsterdam, fiind supusă jurisdicției olandeze. Cele două structuri operaționale, din Franța și Germania, vor avea sediul al Satory, respectiv la Munchen. Entitățile vor rămâne distincte și își vor păstra mărcile.
Rămâne acum ca noua companie să obțină lumină verde din partea consiliilor concurenței din Franța și Germania, precum și a Bruxelles-ului. Strategia companiei constă în eliminarea concurenței dintre Nexter și KMW și susținerea reciprocă în consolidarea poziției pe actualele piețe și cucerirea altora. Există însă o problemă în viziunea analiștilor: concepțiile diferite privind politica de export de armament din Franța și Germania. În timp ce Parisul încurajează această activitate, Berlinul este mult mai reticent. Tot ce se fabrică în uzinele germane cu tehnologie germană este supus unor controale dure și unui regim de autorizare pe măsură.
Compania KANT are la dispoziție 5 ani pentru a finaliza fuziunea. Este o perioadă considerată scurtă, pentru că în cazul unificării activităților Airbus au fost necesari 15 ani și 20 de ani pentru elicoptere.
Autor: Calin Marchievici
Sursa: Cotidianul
Era si timpul pentru asa ceva. Poate reusesc sa vina si cu un produs comun, in viitor, un fel de tanc de generatie noua care sa inlocuiasca actualele Leopard si Leclerc. Poate… 🙂
Eu vad impreunarea asta ca singurul furnizor de tancuri principale in intreg NATO.
Adica NATO – USA si Marea Britanie?
Sau crezi ca s-ar cam baga si englezii in impreunare?
Nu. Englezii au tras cortina peste testoseria lor. SUA nu mai are aer din causa programului JSF, drept pentru care proiectul unui nou MBT am indoieli ca va porni pana ies eu la pensie. Asa ca… francezii si germanii vor deveni furnizorii de MBT aproape standard pe NATO.
Nu subestima SUA.Cu toate problemele lor, americanii nu vor renunta la propria industrie de aparare.Ca viitorul tanc american va fi proiectat impreuna cu franco-germanii, la care este posibil sa se alature si britanicii, din pragmatism, este altceva.
Nu subestimez SUA. O estimez la masura corecta: JSF strange de gat toate programele prezente, drept pentru care viitorul MBT american are sa apara cel mai probabil dupa ce ies eu la pensie.
Acuma, deh, nu ma subestima tu pe mine. Am 37 de ani, nu 20. Pensia e aproape :))
coane aici zic de 2017
“remodelled abrams”
http://security.blogs.cnn.com/2012/10/09/army-to-congress-thanks-but-no-tanks/
Pai cred ca de asta au fuzionat sa scoata un produs nou. Era vorba lunile trecute ca nemtalaii vor sa faca “Leopard 3” cu frantujii.
Corect.Este mai simplu si ieftin pentru francezi si germani sa colaboreze si sa realizeze impreuna o noua generatie de tancuri.Singura problema ar putea fi la export unde germanii nu vor sa vanda la oricine tehnologia lor.
Lasa ca sunt destule de Leo2 si Leclerce ca sa le vanda mai departe pt tari asa zise “prietene dar nu prea”….
BINGO! Dar lasa loc si unei posibile variante de tanc nou, pentru tari aliate dar mai sarace, la varianta actuala Leopard si Leclerc, sa zicem produs in Europa de Est, in colaborare cu unii ca romanii. Un fel de TR 2000+ pentru saracii aliantei. Eu unul asa interpretez interesul KMW pentru UMB. Se elibereaza o nisa de piata, pe care nemtii sunt deschisi si interesati sa o speculeze!
Bre, pai daca face careva o varianta low cost de tanc cine mai cumpara viitorul Leo3/Leclerc2 sau cum s-o chema. Toata lumea a sa pastreze tancurile Leo2 si Leclerc pe care le imbunatatesc, iar low-costul asta doar umple golurile sau devine tanc de baza pt tari care inca mai folosesc T72,55 sau chiar 34….
Nu stiu….intreaba tu cine mai cumpara Dacia cand exista Renault?
Intrebarea trebuia sa o pui invers. Cine mai cumpara Renault cand exista Dacia.
La tancuri zic ca e un pic de diferenta – statele si nu cetatenii/companiile private cumpara. Si in situatia actuale in care tari renunta complet la arma tancuri pt ca e costisitoare, aviatia a devenit lux, tu cam ce crezi ca ar cumpara? Un tanc nou exorbitant sau unul nou, mai ieftin, cu capacitate multumitoare? Tu chiar crezi ca-si taie craca de sub picioare?
Nu cred ca va iesi vreun tanc “filozof”,incercari de standartizare la nivel european s-au mai incercat,dar viziunile sunt diferite,au rezultat AMX-30 si Leo-1.
pai nu e obligatoriu sa iasa un tanc standard
au mai facut cu eurocanardurile asa, au cercetat au socotit impreuna apoi la un moment dat au facut split si au iesit rafala si taifunul
sau ce am zis dincolo, psa (peugeot citroen) cu ford ca sa dezvolte un diesel generatie noua in comun
La cate modele or sa fabrice, cred ca e foarte greu sa suporti cheltuielile de dezvoltare, asa macar o parte din drum merg “la comun”
Referitor la common rail,stiu ca inginerii RDG sunt deschizatori de drum,cu IFA W50.
“Un char lourd franco-allemand vers 2025-2030 ? On verra car, à cet horizon, le Leclerc devrait encore bénéficier de sa rénovation à mi-vie qui sera intervenue d’ici là. Tout comme il faudra voir si les armées de terre des deux pays seront capable de se mettre d’accord sur un besoin commun. ”
http://www.lesechos.fr/23/01/2015/lesechos.fr/0204105437676_nexter-et-kmw-revent-d-un-char-lourd-franco-allemand.htm
Iar produsul se va numi Leopard 3 .
LOL farncezii au acces la tehnologia germana de tancuri . Ba chiar detin 50% din actiuni de parca tehnologia franceza ar fi egala cu cea germana .
Nu e egala in sensul ca au produse diferite,pt. doctrine diferite.In rest,francezii sunt lejer la acelasi nivel cu nemtii.
nemtii vin cu motorul ca cica e mai fiabil, francezii cu fcs-ul ca ar fii mai bun si tot asa…
Tancul asta,indiferent cum se va numi el,va fi modular.Asa incat fiecare isi va adapta o platforma comuna propriilor necesitati.Francezii au si vor avea nevoie de un vehicul pt. expeditii in Africa+un vehicul pt. operatii in mediu urban,dat fiind ce Bosnia le creste in ograda.Unde amenintarile probabile vor fi IED’-uri si proliferarea armelor AT relativ moderne rusesti,chineze si iraniene.Polacii si noi avem nevoie de un vehicul bine protejat,capabil sa fie peste T14 si as adauga eu Altay la putere de foc,mobilitate si posibilitati de mascare.Nemtii sunt rezerva armatei poloneze,deci ar avea nevoie de ceva intermediar.
E insa foarte posibil ca diferentele sa fie rezolvate in termen de cateva ore,cat ar dura sa adaugi sau sa scoti placi de blindaj,ceva senzori sau chiar armamentul principal.
Ce se mai aude de interesul KMW pentru proiectul ala nou de tanc romanesc sau TR85M2? Parca ne vizitase-ra recent la un simpozion pe aceasta tema. Stiti voi, faimosii 200, parca, de furnizori autohtoni pentru un viitor tanc romanesc e.t.c ???????????? Mai stie careva ceva, sau s-a lasat cortina precum la interesul Columbiei pentru TR85M2? 🙂
Pai da un telefon la KMW sau UMB – vezi ce zic…
Care interes? Pai armata a lansat vre-o cerere de tanc noi? Ce sa faca cu asa zisul proiect de tanc nou?
Daca tot mai avem o fabrica de tancuri, poate se vor baga in seama si romanii pe langa acest gigant franco-german. O colaborare, o maslina, ceva. Ar fi pacat sa stam deoparte.
Daca hale in care acum 25 de ani se produceau tancuri nu inseamna ca ai fabrica de tancuri. Doar hale…
Ar avea si armata Romaniei nevoe de tehnica de lupta franceza precum tancuri AMX-56 Lelcerc, avioane Rafale-BCM si Mirage-2000 sau Mirage F-1 M-53, elicoptere EC-725 Caracal. un proiect interesant ar fi o cooperare IAR-Ghimbav Brasov cu Airbus Helicopters pt. reluarea productiei elicopterului Aerospatiale SA-321 Super Frelon modernizat, varianta chineza modernizata a acestuia AC-313 fiind un bun exemplu. pt. ca este necesar un elicopter greu de transport care sa fie concurentul lui AW-101 Merlin.