Leonardo Helicopters este în căutare de parteneri suplimentari pentru programul de dezvoltare a viitorului elicopter de atac, AW249.
În luna Ianuarie a anului acesta, Italia a alocat companiei Leonardo 487 milioane de euro (515 milioane de dolari) pentru a dezvolta succesorul flotei de elicoptere AW129.
Însă, la Dubai Air Show, Lorenzo Mariani, directorul comercial al grupului Leonardo, a declarat că elicopterul nu este doar pentru Italia.
“It is a basis for collaboration – we believe that other nations can join this project,” says Mariani, confirming the AW249 designation.
“In agreement with our customer [Italy] we have adopted quite a bullish attitude: we have the contract, we have the design, we have the idea and we have started the development – we are open for other nations to join that.”
Declarația lui Mariani include posibilitatea ca Leonardo să facă din nou parteneriat cu turcii de la Turkish Aerospace Industries, care deja au anunțat că intenționează să dezvolte un succesor pentru T129 ATAK, elicopter derivat din Mangusta.
Într-o prezentare a armatei italiene la o conferință recent desfășurată în Polonia, indică o masă totală la decolare a noului elicopter situată la 7 – 8 tone, semnificativ mai ridicată decât 5 tone în cazul elicopterului AW129.
Creșterea greutății maxime la decolare este dată parțial de dublarea cantității de armament acroșat, care crescut de la 800 la aproape 2000 de kilograme.
De asemenea, vor crește altitudinea și autonomia la AW249 comparativ cu ale elicopterului Mangusta.
Mai mult, Leonardo și-a propus să studieze aspecte legate de scăderea semnăturilor radar și în infraroșu.
Contractul pentru dezvoltare se va întinde până în 2025, timp în care Leonardo va construi cinci elicoptere – ultimul urmând să fie unul de serie.
Italia are în plan o comandă de 48 elicoptere, Mangusta urmând să fie retras începând cu anul 2025.
Sursa: Flightglobal
Iulian Iamandi
Si iata o oportunitate de cooperare. Bineinteles, iti trebuie o strategie pe o durata lunga, capacitate intelectuala si nu in ultimul rand niste bani,
Nu cred…noi suntem all in american – in plus nu avem timp pana in 2025 sa asteptam fructele, mi se pare mult mai interesanta o colaborare pe M 346 asamblat din kit-uri la Craiova IAR – sau Bacau (eu unul nu as pune ouale in acelasi cos) FA 50 azi pare o optiune mai scumpa dar mai realista a ceea ce se vrea de la fighter/ trainer aici directia Sud Koreana pare cea mai buna optiune mai ales ca vine cu girul L.M. – fabricantul F 16.
Ideea e ca trebuie sa faci niste parteneriate (in care evident sa pui niste bani) daca doresti sa ai ceva de munca pe viitor. Daca nu – hale de intors suruburi, uns si vopsit…
avionul coreean e scump pentru ce ofera, cel mai scump din clasa sa.
In competitia din America Lockheed tocmai le-a cerut coreenilor sa reduca pretul ca nu erau competitivi cu Boeing/Saab.
In primul rand ai gresit articolul prietene, aici este vorba despre elicoptere de atac, in speta cel italian.
E scump Golden Eagle, dar depinde ce-ti doresti sau ce-ti doresti sa faci cu el.
Daca te referi la T-50, e un trainer acceptabil ca pret. Daca vrei mai mult atunci alegi TA-50 care are capacitatea sa-ti antreneze pilotii si sa faca air combat unde este sigurul trainer pe aceasta felie, restul trainerelor sunt mai mult specializate pe atacul la sol, deci e un aparat destul de bun daca te gandesti ca aviatia ta nu va mai fi nevoita sa alerge dupa restul aviatiei adversarului, ramanand sa se concentreze pe vanatoarea aviatiei de vanatoare.
FA-50 este deja un aparat light multirol, nu mai are treaba cu trainerele, dar eu il consider un bun trainer daca vrei sa-ti dotezi aviatia de vanatoare cu aparate air superiority fighter gen F-15, Typhoon si pe langa asta sa-l tii pe rolul air combat mentionat la FA-50, politie aeriana sau linia 2-a.
Pentru bulgari care au un buget inexistent pentru programul multirol este un aparat ieftin de achizitionat si intretinut, in plus, vecinii bulgarilor le permit acest aparat spre deosebire de noi care eram obligati sa jucam in alta liga.