Un inalt oficial guvernamental a anuntal la inceputul lunii, la HAL bangalore, ca pana la sfarsitul acestui an va avea loc zborul inaugural al LCA Tejas ( Navy ), varianta ambarcata.
“LCA (Navy) will be flown in the month of December.I think by the end of this month, it should fly” a declarat V. K. Saraswat, consilier stiintific in Ministerul Apararii din India si director general al Defence Research and Development Organisation ( DRDO ).
Momentan prototilul NP1, este supus unui program de reglaje si rafinamente pentru a elimina problemele constatate in timpul EGR (Engine Ground Run) din septembrie, urmand sa inceapa faza de taste de integrare si rulaje la sol inainte de primul zbor, care ar trebui sa aiba loc pana la sfarsitul lunii.
Mai urmau bla-bla-uri: ca face, ca drege, ca poate duce cutare si cutare… Da’ nu facem reclama! 😀
Sursa:
bharat-rakshak
Copii,
Nu va suparati,
Blogul actual arata bine, ca o revista cu poze colorate. Numai ca se citeste tare greu. I-ar prii mai bine un fond deschis cu scrisul de culoare inchisa. Si fara jocuri de contrast de la u comentariu la replici…
Imi dau si eu cu parerea…
😆
Nici o suparare.
Fundalul deschis arde la ochi, pentru ca e mai luminos. Dupa vreo 15 ani de prajit ochii la monitor foarte multe ore pe zi, am setat totul (ferestre, procesor de texte, etc.) pe fundale gri si scris negru, sau aproape-alb. Ce este greu, la inceput, acomodarea cu aspectul nou, dupa care se poate remarca faptul ca ochii nu mai ard/ustura.
Despre Resboiu cel Nou pot spune, in mare, ca mai am de munca la el. Acum doar seamana cu ce vreau sa fie la final.
Ma bucur ca va place si multumesc pentru comparatia cu o revista. Revista va fi uratica foc, la numarul pilot. Poate in week-endul asta am sa fac un print screen, ceva, pentru o avanpremiera. Asta daca nu o sa lucrez la forum. Sau am sa setez mailurile oficiale. Sau … 🙁
Am și eu o curiozitate: în ce program lucrați revista?
suna bine proiectul..dar cand ma gandesc ca indienii sunt creierul proiectului ma iau durerile de cap…dar oricum sa speram ca va fi un competitor bun pt Tyfoon…Rafale..etc…
Puțin probabil, Tejas-ul e avion monomotor „de buget”. Nu e în aceeași clasă cu Rafale sau Typhoon decât poate pe hârtie. Poate în cel mai bun caz să fie un concurent pentru Gripen (mai ales că ambele au la bază același motor).
La categoria lui, va fi peste FC-1/JC-17 si sub Gripen.
Si la categoria pret si mentenanta, unde se situeaza ?
De unde vrei sa stim unde se situeaza pretul si mentenanta unui aproape-prototip? Incearca la Mama Omida! 😀
Daca scoti 3 parale o sa iti spun eu….!ca dau in carti bine!
Eu tot ii acuz pe francezi de prostie….ca daca si-ar fi mentinut Mirage-ul 2000 la zi si cu linia de productie deschisa ar fi fost un succes major pe piata in continuare si un concurent foarte puternic pentru F 16 si Gripen
Ar fi avut de pierdut. Franta este unde dintrele marile puteri ale hartii si trebuie sa isi intretina pozitia asta. Nu zic nu, Mirage 2000 este un avion bun (si chiar frumos) si ai dreptate, tinut la zi ar fi fost suficient pentru francezi si ceva export prin Libia, dar Franta ar fi pierdut ritmul. N-ar mai fi fost cot la cot cu celelalte mari puteri.
Poate, ca stop gap, daca ari fi introdus Mirage 4000 si ar fi vandut MIrage-urile 2000 catre irakieni prin ’80, s-ar fi scos mai bine, amanand cu ceva ani Rafale… scotandu-l mai tarziu, insa mai copt.
Sau nu ar fi fost asa?
Intre timp, ar fi participat in Libia cu SuE-uri, Mirage 4000 si Mirage 2000. Cum ar fi fost in 2011 Mirage 2000? Probabil ca exista acum si o varianta de lovire cu arme nucleare tactice transformata pentru penetrare si atac cu arme de precizie cu incarcatura de lupta clasica. Deci, un fel de F-15E.
Haideti sa ne jucam azi, ceva mai tarziu cu o serie de what-if-uri ceva mai mici decat v-am obisnuit in cei doi ani. Printre ele, o sa lansez si unul pe tema asta: impactul unui Rafale intarziat, sau chiar lipsa. 🙂 Pe la ora zece, cred.