Project 677 Lada

Project 677 Lada

Igor Vilnit, şeful Rubin Central Design Bureau for Marine Engineering, a anunţat că în 2016 Rusia va continua dezvoltarea şi testarea operaţională a submarinului Saint Petersburg, Project 677 – Lada.

“The boat has fulfilled a range of taksk, confirming its specifications. In terms of capabilities this is the best boat in our non-nuclear fleet.

Given that today this is our sole such boat, I presume it will be decided to continue the developmental operation in 2016 for accumulating the experience for the crews running the series-produced boats.”

Igor Vilnit a mai spus şi că:

“Construction of the second and third Project 677 submarines at the Admiralty Dockyards Joint-Stock Company / incorporated by the United Shipbuilding Corporation, USC/ in Petersburg proceeds as per approved schedule while the fourth boat is at the stage of contract preparation.”

Construcţia submarinului cu propulsie non-nucleară Saint Petersburg a început în anul 1997. În 2010 nava a fost predată Marinei Militare.

Deşi se preconiza ca submarinul să intre în serviciul operativ în 2014, s-a decis ca dezvoltarea operaţională să fie prelungită până în 2015.

Clasa Project 677 reprezintă generaţia a patra de submarine non-nucleare.

Submarinele Lada sunt proiectate pentru acţiuni independente împotriva forţelor de suprafaţă şi a submarinelor în zonele de coastă.

Lada are un deplasament de 2650 tone şi lungimea de 68 metri, putând atinge o viteză maximă de 21 noduri în imersiune.

Clasa Lada dispune de şase tuburi lanstorpilă de 533 mm şi un echipaj de 37 membri.

Sursa: Navy Recognition

Deci… ruşii merg înainte cu Project 677. Cu siguranţă mai automatizată decât submarinele Kilo, este cu siguranţă echipată cu senzori şi în general electronică modernă.

Li se vor alătura oare celor şase Kilo/Varşavianka de la Marea Neagră şi ceva submarine Lada cu propulsie AIP?

Ce alte surprize ar mai putea cuprinde viitoarele submarine Lada?

 

Iulian Iamandi