Cu planuri de export în minte, nemţii de la Rheinmetall Defence vor prezenta în cadrul Eurosatory 2012 un nou Boxer, ARTEC GmbG BOXER cu turelă LANCE, dotată cu tun de 30 mm, mitralieră coaxială şi lansatoare de grenade pentru mascare prin fum.
BOXER a fost livrat în câteva configuraţii către armatele olandeză şi germană.
Unele Piranha IIIC din dotarea Infanteria de Marina, a Marinei Spaniei, sunt echipate cu sisteme LANCE.
Sistemul de armament turelat LANCE este disponibil şi în varianta telecomandată, numită LANCE RC.
Interesting. This has to be for the export market. It looks top heavy but with the Boxer topping the scales at 30 plus tons I seriously doubt it. via Defesa Global.
Germanii vor mai prezenta un BOXER post de comandă mobil, vehiculul blindat uşor 4×4 AMPV (Armoured Multi Purpose Vehicle), noul vehicul uşor Amorok M, seriile TH, HX şi SX, ale camioanelor tactice de la Rheinmetall MAN Military Vehicles GmbH (RMMV), sistemul de observaţie SLR, sistemul anti-aerian Rheinmetall Air Defence AG Skyshield MOOTW/C-RAM, sistemul de marcare cu laser FOI 2000 destinat observatorilor de artilerie aflaţi în apropierea inamicului şi a controlorilor aerieni avansaţi, etc.
În cadrul evenimentului ce va avea loc la Paris, General Dynamics European Land Systems-Mowag GmbH va prezenta blindatul Piranha 5 echipat cu turela LANCE.
Sursa: SNAFU-Solomon
– Resboiu –
Sincer, mie-mi place mai mult sistemul ala de 40 mm cu Case-Telescoped Ammunition.
Boxer-ul va deveni incet, incet un fel de tanc mediu pe roti, protectia balistica in zona frontla prezenta la Boxer nu cred ca este intalnita pa prea multe APC-uri actuale.
Intrebare cine poate sa imi spuna ce avantaje are aceasta turela LANCE in comparatie cu o turela de la Elbit? Sa spunem tot cu tun de 30 mm Rafael Samson 30 mm?
iti asigura protectie daca intervii in cazul in care s-a defectat ceva la tun sau vrei sa incarci munitia.dar nici armamentul,munitia, sistemele de optoelectronice nu sunt expuse ca la Rafael.sunt grele si pt a nu afecta mobilitatea transportorului ar trebui sa fie si cat mai mici in inaltime asa ca nu stiu cat poate sa ridice tunul ala.Rafael in schimb isi poate modifica inaltimea
Daca tot e avanpremiera Eurosatory postez si eu info despre o bijuterie de masina 🙂
http://www.armyrecognition.com/french_army_france_wheeled_armoured_vehicle_uk/crab_panhard_combat_reconnaissance_armored_buggy_survivability_high-mobility_vehicle_technical_data_.html
Suntem pe aceeasi lungime de unda, MCM! 🙂 Photoshopam o imagine cu CRAB, ca pe toate cele existente au pus text.
asta e un exemplu clar …de ce fac nemtii ,cand ii lasi singuri si de capul lor
un tbt de 30 tone,cu veceu’ portabil si demontabil ca un lego
cand sunt fortati fac si lucruri bune si logice
lasa bre, au scos si italienii un transportor (de care sa fiu si eu mandru daca ar fi in armata romana) si gata, sunt buricul pamantului 🙂 dar blindajul cu care apare prin poza? e nemtesc.dar transmisia? e nemteasca. la fel si cea de pe Ariette.sa mai zicem ca abia acum se vor apuca sa puna pe Ariette motor de 1600 CP ? pai bre, toata lumea merge cu 1500 CP de ani buni si tinta deja e 1.800-2.000.sa spunem ca la motorul actual nu prea poti sa-l incarci cu blindaj ca nu mai performeaza? si ca sa ai ceva performante trebuie sa mergi la turatii mari?deci consum ridicat si durata de viata redusa?
nemtii au cerut modularitate in constructie si asta au obtinut.peste 30 tone.la faza cu toiletul ma amuz si eu.vazusem o poza si era scris “camp toilette”(sau ceva asemanator)…inseamna ca au in plus si ceva(pliabil 🙂 ) pt momentele cand sunt afara? 🙂
nu critic realizarile lor si nu ma indoiesc de capacitatea lor industriala,mai ales de a “face ceea ce scriu pe hartie”
sunt foarte rigurosi si seriosi
dar ,cum spun eu…”sunt cap patrat”
cui ii trebuie un trnsportor de 30 tone?…lor,…nimanui altuia
ptr protectie(ca sa fie ieftin de incasat lovituri ,explozii)ai mrap-ul,ptr alceva faci tbt-ul(ca doar se critica mult f 35-ul care se vrea de toate ,numai avion de desantare ..nu s-au gandit sa-l faca)
ei i-au pus si toilet
pare ca lectia invatata in ww 2 cu elefantul si tigrul le-a durat destul de putin,cam pana la leopard 2
boxer-ul asta e extrem de complicat si greu ptr un tbt ,care se vrea un transport protejat ptr trupe,ieftin de intretinut….cel putin mai ieftin si mobil decat un mli
dar ei deja au depasit 40 tone cu puma
un leo 2 are deja 72 tone…cam de doua ori cat greutatea maxima admisa pe un tir
in sine ,raman niste masini extraordinare,foarte tehnologice
La faza cu “toilet” e ceva logic, mai protejat si echipajul, daca in timpul luptei tragatorului ii vine ,macar sa aiba unde:))),si sa vb mai serios germanii nu mai vor sa se repete istoria din rusia din timpul iernii , in care soldatii aveau diaree si se duceau de zecile de ori pe zi( dupa care mureau de degeraturi) , iar pe timp de iarna nu e prea convenabil, apropo de rusii , ce noroc au de iarna , i-a salvat de 2 ori de la distrugere:))
Scuzati modul de exprimare cam haotic si greselile gramaticale, am scis comentariul cam grabit si am cam gresit , fara voie.
Evolutia conflictului duce spre o noua bifurcatie in dezvoltarea tancului.
Pe de o parte va fi noul tanc mediu (a.k.a. batranul tanc greu) de 70+ tone, cu 3-4 mitraliere (dintre care un intr-o turela automata, iar alta intr-una servoasistata), ‘caramizi’ + ‘zabrele’, planseu in W (sau care naiba e ultimul profil anti-mina), detector-calculator de impuscaturi, instalatie de bruiaj anti-declansare, sistem de protectie activa (soft+hard-kill); toate astea peste blindajul compozit de o grosime considerabila.
De cealata parte va fi distrugatorul senilat (v. CV90-120) la circa 42(+/- 2) tone, cel mai probabil derivat dintr-un trunchi comun de vehicule medii, ce contine cam aceleasi chestii ca mai sus (cu o mitraliera mai putin, din cauza lipsei spatiului) insa fara blindaj (maxim, protectie contra 40mm, posibil 90 mm arc frontal).
“All this has happened before, and it will happen again.”
Vezi Wehrmacht cu ale sale Tiger II alaturi de JgdPz.38(t).
Prostii. Ce te face sa crezi asta?
parerea mea e ca vehiculele cu senile tind spre un numitor comun
mli-urile vor “lua in greutate si putere”,tinzand catre 40 tone si 800-1000cp
deja ,artileria autopropulsata grea e pe sasiu de mli
mbt-urile cu 70 tone au cam atins limita de sus(protectia in arcul frontal la un abrams sau leo 2,merkava rezista la orice tip de proiectil….au fost merkava care “au luat”in arcul frontal rachete antitanc,din astea noi ..si au rezistat,la fel abrams care au luat proiectile de 125)
proiectilele kinetice ,prin energia lor provocau daune in interiorul turelei sau cutiei blindate ,chiar de nu strapungeau blindajul…dar odata cu aparitia blindajelor deformabile si formelor anguloase li se reduce mult efectul
in schimb rachetele antitanc,diversele proiectile de arilerie au inregistrat un avans considerabil,la fel aviatia
un tanc atacat” de sus”,e vulnerabil,s-ar putea imbunatati(sunt module suplimentare la leopardo 2 e in zona echipajului in partea frontala si la strv 122),dar nu mult …ptr ca duce masa totala la cote ce-l vor face inutilizabil pe orice tip de sosea ,limitandu-i mobilitatea strict la campul de lupta
in schimb mli-urile astea tip tanc ,se vor beneficia de avantajele noilor blindaje,sporirea puterii de foc ,au si flexibilitatea de fi utile antitanc,antielicopter,au si infanterie
eu ,cred ca …in viitor nr mbt-urilor va scade constant ,lasand loc mli-urilor
vezi tu…exista o multime de proiecte de mli-uri ,cu tun de 105,120,cu rachete antitanc,cu protectie suplimentara in partea de sus…mai in toate configuratiile
mai toti producatorii experimenteaza solutii ptr a nu “pierde trenul”,sau modificarea coordonatelor conflictelor militare sa nu-i prinda pe picior gresit
in schimb in ramura mbt-urilor clasice ,toti se limiteaza la upgradari,nu prea exista idee in ce directie vor merge
oricum ,in momentul actual si pana in 2020…cu greu se va gasi vreo platforma terestra sa faca fata unei situatii dinamice ,cu formatii mari in viteza ,unui mbt
stabilizarea,stabilitatea platfformei,capacitatea de a scoate din lupta orice sistem terestru dintr-o singura lovitura…inca ii dau avantaj
“noul vehicul uşor Amorok M” – are vreo legatura cu VW Amarok cumva?