FREMM-ER

La cea de-a douăzeci şi treia ediţie a expoziţiei EURONAVAL ce va avea loc între 22 şi 26 Octombrie 2012, DCNS va prezenta câteva noi proiecte de submarine şi nave de suprafaţă.

Printre acestea se numără noua fregată FREMM-ER (Extended Range) dedicată misiunilor de apărare anti-aeriană, şi o un proiect nou pentru nava clasa de nave logistice BRAVE ce a fost prezentată prima dată acum doi ani, la Euronaval 2010.

FREMM-ER a fost proiectată concentrat pe Air Defense (AD) dar şi cu posibilităţi de Anti Ballistic Missile Defense (ABMD). Cala şi platforma generală a navei este aproape identică cu clasa FREMM destinată Marinei Franţei, dar cele două turnuri (radarul Herakles şi sistemul de luptă electronică) de pe fregatele franţuzeşti (cum ar fi fregata Aquitaine) sunt înlocuite de un singur radar produs de către Thales – SF 500 (Sea Fire 500). Noul radar de la Thales este similar în concep cu AN/SPY-1A AEGIS de la Lockheed Martin, cu cele patru matrice prezente pe cele patru laturi ale castelului principal.

Atât DCNS, cât şi Thales au refuzat să dea detalii legate de noul sistem radar, explicând că acestea vor fi făcute publice la Euronaval.

Legat de nava în sine, DCNS a comunicat că FREMM-ER va fi capabilă să execute aceleaşi misiuni ca şi curentele FREMM, având capabilităţi multi-misiune, numai că pe ER pot fi instalate capabilităţi particulare cum ar fi:

– capabilităţi de luptă antisubmarin sporite cu un sistem VDS (Variable Depth Sonar)

– capabilităţi sporite de atac asupra ţintelor de pe uscat, prin echiparea cu MDCN (Scalp Naval de la MBDA)

– FREMM-ER

CIC-ul (Combat Information Center) de pe FREMM-ER are aceleaşi caracteristici cu CIC-ul de pe FREMM:

– staţii de lucru de mari dimensiuni

– console multifuncţionale

– configuraţie modulară.

Sistemul modular SETIS CMS (Combat Management System) dezvoltat de către DCNS şi CIC-ul pot implementa inovaţii noi şi viitoare, de cum acestea vor deveni stabile.

În FREMM-ER, echipajul poate folosi realitatea augmentată în lupta împotriva ameninţărilor asimetrice.

BRAVE

La Euronaval 2012, DCNS va prezenta şi o varianta îmunătăţită a proiectului clasei BRAVE.

Acum, prova este inversată în formă pentru a ţine mai bine marea şi dispune de numai o singură punte heliport, faţă de două câte avea modelul precedent. Puntea heliport poate fi folosită de elicoptere grele (35 tone), iar în hangar există spaţiu suficient pentru două elicoptere.

Dezvoltată în asociere cu STX-France (bazată pe aceleaşi principii care au adus succesul clasei BPC Mistral), proiectul este un răspuns la necesitatea Marinei Franceze de a înlocui clasa Durance. BRAVE va fi disponibilă şi pentru clienţi internaţionali.

 

Brave, proiectul precedent

Din descrierea modelului precedent, despre BRAVE am găsit detalii interesante.

Nava este organizată în trei zone principale: partea frontală dedicată “to Life and Board”, CIC şi puntea de comandă, partea centrală unde sunt tancurile pentru lichide şi toate macaralele pentru aprovizionare pe mare (Replenishment at Sea), iar partea din spate găzduieşte funcţiile de suport (ateliere, depozite, vehicule, etc) şi poate fi amenajată prin module suplimentare.

Zona centrală poate fi mărită (jumboized) prin adăugarea uneia sau chiar a două secţiuni pentru a creşte, de exemplu, capacitatea de stocare a combustibilului.

Clasa BRAVE poate îndeplini şi misiuni secundare:

– transport de încărcături grele

– transport de vehicule

– transport de containere

– spital modular

– antrenament pentru ofiţerii de marina

– capacitate de comandă şi control

– capabilităţi de operare a elicopterelor şi UAV-urilor.

Sursa: Navy Recognition

 

– Resboiu –

 

Navighează în portal:

 

Resboiu Master; Armata Română; Forţe SpecialeSpace; Revista Resboiu; Forumul Resboiu;