Eurocopter şi ministerul german al Apărării au semnat un contract pentru 15 elicoptere uşoare EC645 T2 LUH care vor fi livrate către comandamentul forţelor speciale germane KSK (Kommando Spezialkräfte).
Contractul în valoare de 194 milioane de euro include nu doar elicopterele, dar şi pachete de echipament care vor permite KSK să desfăşoare activităţi specifice misiunilor speciale.
Livrarea celor 15 elicoptere va începe la finalul anului 2015 şi va fi completată pe la jumătatea lui 2017.
“By selecting the EC645 T2, the Bundeswehr is setting an international benchmark,”
A explicat Wolfgang Schoder, CEO al Eurocopter Germany, în timpul ceremoniei de semnare a contractului, adăugând:
“They are putting their faith in proven technologies from missions around the world. Among others, the U.S. Army successfully operates a fleet of more than 270 EC145s, the aircraft on which the EC645 T2 is based. This helicopter is an economical, low-risk and quickly available solution to carry out missions for special forces that has already won out several times against international competition.”
Contractul pentru elicopterele LUH va spori capabilităţile KSK, permiţând executarea de misiuni pe timp de zi, dar şi noaptea, între care şi inserţia şi extracţia operatorilor, suport cu foc şi recunoaştere.
Elicopterele EC645 T2 LUH dispun de un cockpit digital modern, cu vedere nocturnă completă şi un pilot automat în patru axe.
Echipamentele de comunicaţii includ radio tactice care permit interoperatibilitatea cu forţele NATO.
Operatorii din forţele speciale se pot îmbarca cu usurinţă în acest tip de elicopter, graţie cabinei spaţioase care dispune de două uşi glisante de mari dimensiuni şi uşi duble în partea din spate.
Greutatea maximă la decolare a EC645 T2 este de 3.7 tone.
Elicopterele vor fi dotatea cu mitraliere şi senzori electro optici. De asemenea, aparatele vor dispune de un sistem de auto-protecţie şi protecţie balistică, aspect care majorează nivelul de siguranţă şi supravieţuire atât pentru echipaj cât şi pentru elicopter.
EC645 T2 este propulsat cu două Turbomeca Arriel 2E şi este echipat cu FADEC (Full Authority Digital Engine Control) pe două canale.
Aceste elicoptere pot fi transportate strategic în cala avioanelor Airbus A400M şi la destinaţie vor deveni operaţionale în scurt timp de la descărcare.
Şi SUA a ales LUH-ul, în cadrul unui contract pentru 322 exemplare dintre care până în prezent au fost livrate peste 270 sub numele de UH-72 Lakota, elicoptere operaţionale încă din anul 2006.
Sursa: Eurocopter
Două-trei vorbe în plus:
Foarte probabil că nu va trece mult timp până ce mai multe ţări vor comanda EC645 T2, elicopterele uşoare pentru misiuni de luptă fiind cam bătrîioare prin toate ţările.
Ştiu că nu ne este roz, dar… ce bine ne-ar prinde EC-uri la Boboc şi chiar mai multe, care să îndeplinească misiuni militare.
– Iulian Iamandi –
Sincer cred ca 12 elicoptere din asta EC 645 T2 ni s-ar potrivi de minune mai ales ca sunt de acelasi “neam” cu cele de la SMURD.
Protectia balistica dar si faptul ca am vazut EC 635 dotat cu Helfire si PRND de 70 mm poate indica o solutie de EC 645 SOCAT ca solutie de stop gap pentru ROAF.
Imi imaginez aici o configuratie cu PRND de 70 mm pe o parte si 2 x Spike de cealalta parte sau 2x spike pe pilon.
Doua pod-uri:
-1)un tun de 20mm sau 12,7mm pe o parte;
-2a) 1 Spike + 4 STAR/GATR;
sau
-2b) 1 Spike + 4PRDN + 3sau2 STAR 80L/GATR 😀 …vezi lansatorul de 12 neghidate(3+4+3+2) din imaginea asta
http://www.eurocopter.com/site/en/ref/Missions_898.html
sau asta
http://4.bp.blogspot.com/-NT9SfjOMt_Q/TwSP5mnvzPI/AAAAAAAAAlI/6vCsidfe7SU/s800/EC%2B635%2BLight%2BUtility%2BHelicopter.jpg
…care ar fi modificat astfel:
-sus, 3sau2 STAR 80L/GATR;
-sub ele, 4 PRND;
-sub PRND-uri, 1 Spike.
@ Romania Tricolor – eu as merge pe mult mai clasicul 7xPRND 70 mm sau 68mm (daca vrem ca sa ii bucuram si pe frantzuzi) si 2 x Spike pe celalalt pilon.
Mai mult nu cred ca o sa ne permitem sa achizitionam desi si un mini tun de bord se poate integra.
si ce bine ar veni
dar nu ptr a inlocui puma ci alouette
eu cred ca la asta cu elicopterele ar trebui o restructurare,regandire a nr si tipului de elicoptere in roaf
la nr de forte speciale pe care le avem acum,cred ca ar veni bine o regandire ,poate cumpararea kiturilor alea gunship ptr c 27
sa spunem cateva eurocoptere din astea mici,dotate cu de toate,separate pe kituri
sa spunem remotorizarea ,revitalizarea puma sau nu facem nimic cu puma si luam putintele,cate unul,cate unul (ca pe spartane) nh 90 ca sunt scumpute ,dar o “minunatie” de elicopter
si poate scadem nr de tancuri ,sa spunem la cifra aia de 150(am eu un fix cu asta-leo 2 neaparat)si luam si noi niste elicoptere de atac ca toata lumea(ca vor sa mai scape astia de tigre relativ noi-la spanioli deja sunt pregatite ptr spike,cred ca au unele si motoarele alea mai puternice ptr clima calda,oricum nu stiu daca ar vinde din alea,sau nu sunt sigur ca le-au pus deja ,stiam ca le aveau in plan)
si facem o familie de eurocoptere de la a la z ,poate cu vreo asamblare partiala ,intretinere pe la noi sau variante
si sa spunem ca am avea o familie moderna de elicoptere ,de la transport,suport ,vehicule moderne ptr sof dotate cu arme antitanc si mai de toate moderne,spartanurile si mai toate alea
eu visez,dar ar fi o forta mult mai potrivita decat 600 tancuri
suplimentarea nr de shadow,poate cumpararea a cateva predator sau similar sa traga cu spike si lgb-uri
btw..nu inteleg de ce Romania se incapataneaza sa tina elicopterele antitanc la RoAF cand in toate tarile “normale” ele se afla in dotarea armatei terestre…
Poate daca ar cumpara cateva 4-6 EC-135 la comun cu MAI pentru pregatirea pilotilor de elicopter ai MApN si MAI.
Podu’ ala din poza e un FN Herstal cu o mitraliera de 12.7 si 3 rachete Hydra 70. Pe partea cealalta ar merge 4 Spike? Sau un Gatking si un PRND block?
natz, natz, pe o parte merg doar 2 racete Spike, nu este totusi elicopter de atac.
Gatling, pardon
Eurocopter este deja prezent, fabrică este, joint venture este, doar comenzi nu este… și ce bine ar fi să fie ceva.
Poate înlocui Alouette și, parțial, Puma (în anumite sarcini mai puțin dure). Pumele vor fi baza însă pentru ceva ani și asta nu e neaparat rău – platforma este chiar reușită – RK și modernizările se fac (pot face) local și integrând industria rămasă.
Toate ramurile MAI ar beneficia, înafară de SMURD, pompieri sau armată.
Sarcina utilă e potrivită, nu știu cât de complexă e mentanența, dar presupun că nu e o problemă pentru noi.
Legat de subordonarea/aparteneța elicopterelor aviației, părerea mea e că nu e eronat. Exemplele la care se gândește lumea, adică aparteneța de forțele terestre, implică și o altfel de utilizare, capacități ale platformelor și tactici diferite față de ce utilizăm noi. Ar mai fi și numărul, redus la noi și scopul lor.
În fine, ar fi tare utilă schimbarea mentalității și procedurilor, odată cu flexibilitatea oferită de o forță de elicoptere mai mare decât este acum – în ideea unei achiziții.
Nenorocul Romaniei este ca nu a primit licenta SA 341 Gazelle.Iugoslavia da-SOKO Gazelle-elicopter de atac.