In mijlocul tensiunilor cu China cea vecina si prietena, Japonia va desfasura ceremonia de prezentare a celei mai mari nave militare de la al doilea razboi mondial incoace.
Mai mare dragul! Intarata-i… sau sa nu ii intarate?
Nava va fi prezentata in Yokohama, in toata splendoarea celor 248 de metri lungime. Este vorba de un portelicopter, care va deveni nucleul flotei japoneze… inca o nava care cumva a ocolit consitutia pacifista a Japoniei contemporane.
Inca nu se stie cand va intra in serviciu, dar capabilitatea de a opera opt elicoptere ambarcate pare oricum insuficienta.
Poate ca in urma cu ceva ani ar fi emotionat pe chinezi. Nu cine stie ce, lipsa unui portavion adevarat – a cel putin unuia – reducand posibilitatile tactice. In prezent insa, portavion au chinezii. Momentan unul…
In concluzie, cu o floare nu se face primavara. Fie ea si de dimensiunile florii soarelui. 🙂
Sursa: The New Zealand Herald
– Iulian Iamandi –
Miroase a avioane cu decolare verticala.In teorie, distrugatoarele astea purtatoare de elicoptere pot face asta, cu ceva pregatiri. Interesul niponilor pentru F-35 este de actualitate, asta daca programul respectiv nu da chix, asa cum sustin detractorii lui din totdeauna.
Durerile in cot ale vecinilor Chinei au inceput sa se stranga. Asiaticii si nu numai au spart pusculitele si au data iama (pardon Iulica) in inzestrarea militara. Nimic nou sub soarele rasare.
😀 Buna aia cu iama!
Bah cu tot respectul la 248 de metri lungime poate intre la categoria portavion fara prea mari probleme.
Capaciatea de a opera 8 elicoptere simultan sau doar 8 elicoptere?
Ce spunteti daca cele 8 elicoptere se transforma in F 35 B japonizat?
Oare China se poate lauda cu o flota capabila in totalitatea ei sa puna probleme flotei japoneze?
Nivelul de modernitate atins de niponi este foarte bun, foarte multe nave sunt capabile de blue water operations si totate au capabilitate de lupta antinava si aer-aer.
Eu zic ca ne indreptam incet spre Imperiul Japonez 2.0…dar vom vedea….
Numai un pic ca sa ne gandim ce inseamna Japonia cu 48 de avioane invizible F 35 A cu toate limitarile lor la nivel de strike si la care sa mai adaugam o “aripa” navala de 16 – 24 de bucati de F 35 B. Secondate de F 15 J care intra in proces de modernizare si F 2 Mitsubishi a carei construcitie va putea fi reluata.
Da, inseamna foarte putin. China are cateva mii de avioane.
Din care cate sute sunt capabile de operatiuni departe de casa?
Doar J 10 si J 11 si Su 27/30 sunt avioane comparabile cu cele japoneze, restul pot duce actiuni doar in apropierea teritoriului propriu.
Sa nu uitam ca in umbra Chinei sta India deci nu se pot duce cu toate pe Japonia iar faptul ca pot sa lovesca teoretic nedescoperiti tinte din China si flota chineza fac din F 35 A/B avionul perfect pentru Japonia cel putin pana la intrarea propriului avion stealth.
In afara SUA si Rusia nu este tara care sa tina piept Chinei. Capacitatea industriala chineza este infioratoare. Daca trec la productie militarizata cateva zeci de fabrici de 15-20.000 de muncitori care sa produca doar drone de lupta (gen Predator sau Heron) se lasa cu noi migratii.
PS Nu vi se pare ciudata reclama continua la Word of Tanks, Planes, etc care practic transforma un gamer obisnuit intr-un posibil viitor operator de drone. Free training..
Bla, bla, in mare parte ai lucrat cu chinezii si cu fabricile lor vreodata?
Stii cat de greu este ca sa ajungi ca sa scoti un produs cu trasabilitate normala pentru Europa?
Capacitatea industriala enorma:20 mln.autoturisme in 2013.Cred ca mai au probleme cu maturizarea produselor.
@ Albert pot sa iti spun ca nu au trasabilitate buna la produsele lor, mai pot ca s aiti spun ca nu sunt obisnuiti cu standarde inalte de calitate a produselor desi se investeste masiv in China.
Rata orara este mai buna in Romania decat in Shanghai si totusi produsele lor nu sunt la acelasi nivel cu cele din Romania (firmele multinationale, ca sa nu se inteleaga gresit).
De pilda iti pot spune ca o masina fabricata pentru China inglobeaza tehnologii de acum 10-15 ani pe cand cele japoneze sau europene sunt SF pentru acea piata.
Loganul mult hulit in China ar concura serios producatorii locali inclusiv la capitolul inovatie.
Calitatea produsul este cea mai importanta cat timp gandesti in paradigma vestica. In momentul in care echipamentele si soldatii sunt “consumabile” chestia cu calitatea si trasabilitatea poate fi scurtcircuitata. Traim vremuri in schimbare si cred ca paradigma ar trebui sa fie “never say never”. O tara insulara ca Japonia si dependenta de resurse importate si de infrastructura cladita cu greu poate fi ingenunchiata si cu rachete rustice la fel de “destepte” ca un V-1 sau V-2 trimise in aria generala a zonelor economice importante. Oricum, bun bancul japonezilor cu “distrugatorul”. Ma mir ca nu le e rusine. pe bune. Oricum nici americanii cu distrugatorul lor “invizibil” mare cat un cuirasat nu-s mai breji.
ce triler de la wargaming de antreneaza sa devii pilot de drone ?
In Asia “se ascut sabiile”.Poze ale navei japoneze:
http://www.freewebs.com/jeffhead/worldwideaircraftcarriers/22ddh.htm
Cum arata tehnica blindata pe roti la japonezi.Inspira modernitate si forta.
http://dragoner-jp.blogspot.ro/2013_10_01_archive.html