Un J-22 Orao (varianta sârbeasca a IAR-93) s-a prabusit astazi la amiaza in Districtul Moravica din centrul Serbiei, a anuntat Departamentul pentru Situatii de Urgenta.
Maiorul Ivan Pantič s-a salvat prin catapultare si este in afara oricarui pericol, acesta avand doar rani minore. Cauzele accidentului sunt inca necunoscute. Acesta este al saselea avion care se prabuseste in Serbia in ultimii cinci ani.
Serbia are in dotare in total 33 de J-22 Orao in diverse configuratii: 16 J-22 (simpla comanda, vanatoare-bombardament), 7 NJ-22 (dubla comanda, vanatoare-bombardament), 8 IJ-22 (simpla comanda, recunoastere) si 2 avioane INJ-22 (dubla comanda, recunoastere)
Sursa: B92
– Bogdan Movileanu –
Probabil este vorba de situatia precara a flotei asa cum s-a intamplat si la noi prin anii 90 cu MIG-urile…..
Orao-urile lor tocmai ce au fost modernizate…oarecum. Iar orele de zbor cresc de la an la an.
Si-as mai adauga ca ale lor au fost mai bune ca ale noastre inca de la iesirea din fabrica, ei neavand un presedinte care sa tina mortis ca absolut tot sa fie de productie interna.
In ce a constat modernizarea avionului J-22 Orao? Pot fi date detalii? Au fost diferente majore intre cele doua avioane, cel produs in Romania si cel produs in fosta Iogoslavie?
Or fi fost niturile mai stranse si tablele mai drepte. Nu va faceti griji, radar sau FLIR nu a pus nimeni pe el. Si in general, daca e tehnologie mai noua de anii ’60, nu a visat Orao/Vulturul la ea.
Garniturile mai etanse, instalatia hidraulica mai buna si restul chestiilor fara importanta care fac diferenta intre un avion bun si unul mai putin bun.