Iveco Defence Vehicles a anuntat ca a castigat licitatia organizata de catre Ministerul Apararii pentru achizitia a unui numar de 173 camioane militare 6×6.
Aceasta comanda vine dupa ce in 2015 Iveco DV a castigat o alta licitatie pentru livrarea a 29 de camioane 6×6 si 8×8 catre MApN, iar in 2016 armata a comandat de la Roman Brasov alte 23 de camioane militare 6×6.
In luna august 2017 MApN a lansat o licitatie pentru cumpararea a 173 de camioane 6×6, pentru un pret estimat la acel moment de 131 milioane RON fara TVA.
Compania Iveco urmand sa onoreze intreaga comanda (constand cel mai probabil in livrarea de camioane Iveco M250), pana la sfarsitul anului 2018.
sursa: armyrecognition.com
– David Victor –
Desi am mai auzit de italieni curtand MAPN-ul, ma asteptam sa castige totusi MAN-ul.
Tare curios cum se va descurca armata cu piesele de schimb, ca nici cand se produce aici ceva tot nu au ce le trebuie.
De platit, probabil ca intra in bugetul de la anul ca fondurile mi-e ca sunt terminate din bugetul de acum.
Pai de ce te asteptai sa castige MAN? Licitatia are drept castigator ofertantul celui mai mic pret. Evident ca MAN nu era acela decat daca faceau dumping…
“Tare curios cum se va descurca armata cu piesele de schimb, ca nici cand se produce aici ceva tot nu au ce le trebuie.” – ai folosit timpul nepotrivit. Corect e “se producea” ca de produs nu se mai produce. Cine mai face motoarele alea? ce mai au piese prin magazie si dupa aia ce mai gasesc pe piata ca si ele au fost licentiate.
Roman Brasov nu ar fi avut nici o sansa in licitatie pentru ca nu are capacitate de productie. Ei inca nu au inteles in ce lume traiesc.
Pe langa asta oricum folosesc motoare si cutii straine deci piesele tot din import vin.
Roman-ului nu i s-a dat nici o sansa! Conducatorii nostri in loc sa favorizeze productia locala aleg sa cumpere la cheie din afara ! Asta e tradare! Si spaga!
Eu as fi ales Roman chiar daca nu au motoare euro6 si sunt mai slab performante! Care ma rog, pana la urma sunt camioane de transport, ce poate sa fie atat, ca la astea din afara ai diferite luminite in bord si alte cacaturi, daca te uiti pe fisa tehinica de la Roman si Iveco sunt la fel!
Acum cei drept la Brasov ar fi fost imposibil sa faca 173 de bucati in 11 luni! Dar aici mapn trebuia sa acorde contract direct fara licitatii, e al nostru si trebuie sa traiasca!
Eu as fi ales platforma LAROM, neblindat, cu motor MAN euro5 de 400 de cai. Are sistem de umflare roti din mers, diferential blocabil, si posibilitate de transmisie allison. Ce are in plus acest Iveco, in afara de pretul mai mare si nici un avantaj pt economia romaneasca!
Suntem prea saraci sa cumparam tot din afara, macar atat sa putem sa ne asiguram si noi ! Eu nu zic sa ne apucam sa facem avioane sau rachete acum, ca dureaza, dar nici camioane?, da-o draq de treaba !
http://www.roman.ro/fisa_produs.php?prodfile=40&lang=ro
Dupa ce a aparut stirea asta, pe net si fb toti patriotii care si-au cumparat VW la mana a doua sunt suparati foc, ca de ce sa ia Maserati(Iveco M250 este pana la urma un produs de referinta), si nu se cumpara Logan(ca sa fiu indulgent cu nivelul pe care l-ar avea Roman).
Avem camioane vechi de 30 de ani pentru care nu se mai gasesc piese, Roman este o fabrica care nu este prea clar cate camioane poate sa mai fabrice, pentru cat timp si in ce conditii, armata le-a acordat deja un contract din care au trait un an, dar daca nu pot sa onoreze in timp util o comanda de care este nevoie ca de aer, ce sa faci, sa mergi la razboi cu tractiune hipo?
S-ar putea clarifica daca se vrea, daca si statul i-ar ajuta putin si ar fi mai indulgenti cand intocmesc acele caiete de sarcina, dar interesele sunt altele!
Chiar ajutati financiar, asa cum ajuta investitorii straini (ex: Airbus), ar putea ajuta si pe cei de la Roman.
In tara asta e prea multa coruptie si incopetenta la un loc!
In legatura cu: “Dupa ce a aparut stirea asta, pe net si fb toti patriotii care si-au cumparat VW la mana a doua sunt suparati foc, ca de ce sa ia Maserati(Iveco M250 este pana la urma un produs de referinta), si nu se cumpara Logan(ca sa fiu indulgent cu nivelul pe care l-ar avea Roman).”
— Aici esti praf…mai bine taceai! Pt. tine asa iti spun ca nu conduc deloc, deci nu am masina!
In legatura cu mersul la Razboi eu cred ca mare parte dintre voi care comentati pe aici aveti doar razboaie in cap, cred ca la fiecare colt vedeti cate un rus cum va impusca ! Sa fim seriosi, nu v-a fi nici un razboi curand!
Toata manevra asta se face la nivel inalt sa mai vanda ceva armament, si e foarte benefica pt economie , daca se fac cum trebuie!
“S-ar putea clarifica daca se vrea, daca si statul i-ar ajuta putin si ar fi mai indulgenti cand intocmesc acele caiete de sarcina, dar interesele sunt altele!” – chiar daca ii ajuta statul ei nu au dat dovada ca sunt pusi pe treaba. Inca nu au inteles cum merge economia reala si inca mai asteapta comenzi de la stat.
“Chiar ajutati financiar, asa cum ajuta investitorii straini (ex: Airbus), ar putea ajuta si pe cei de la Roman.” – chiar as fi interesat cum statul a ajutat Airbus financiar.
http://www.bursa.ro/avocatul-piperea-statul-roman-nu-ar-trebui-sa-mai-faca-afaceri-cu-airbus-intrucat-compania-este-c…&s=companii_afaceri&articol=337500.html
Cu aproximativ 5mil de euro, Ajutor de stat
Ajutorul financiar de stat consta defapt in scutirea de la impozitul pe teren/profit. Si asta se face deobicei in cazul firmelor noi infiintate care promit marea cu sarea, precum si in cazut parcurilor tehnologice.
Daca chiar suntem mai catolici decat papa si ne uitam la toti, si Roman Brasov a primit ajutor de la stat sub forma neinitierii procedurii de executare silita. La cate datorii au trebuia facuta de mult timp…
Intr-adevar Victor, ai dreptate. Patriotii cu VW la mana a doua plang de mila fabricilor romanesti. Asa cum plangeau aia cu Jeep cand s-a inchis Aro…
Asa zisa fabrica a asamblat anul trecut vre-o 20 de camioane. Deci cum te poti baza pe asa ceva intr-un contract cu armata si te trezesti dupa 5 ani ca in locul fabricii e un cartier rezidential si piese de schimb nu se mai gasesc? Ce faci? cumperi cu camioanele si documentatia tehnica completa si cand se strica ceva faci licitatie care strungarie iti face piesa la pretul cel mai mic?
Oricum – Roman are in derulare un contract cu Taiwan. Deci e ocupat pana peste cap.
Oricum – dupa parerea mea, atata vreme cat ei vor cumpara majoritatea echipamentele care in general aduc valoarea adaugata unui camion – motor, transmisie, ambreiaj, diferentiale, “fabrica” nu va reusi sa iasa din rahat. Doar din asamblare, cablare, vopsire sau strans suruburi nu ai cum sa faci bani, sa-ti imbunatatesti gama de produse prin dezvoltare proprie si sa ai un marketing performant.
“Roman-ului nu i s-a dat nici o sansa!” – cum nu? ce nu i s-a permis sa participe la licitatie? Daca Roman Brasov nu e in stare sa faca 15 camioane pe luna atunci sa zica ca-i atelier mecanic si gata. Iar voi astia de stiati ca-i uzina terminati cu tampeniile – era acum 50 de ani.
Romanul nu merita decat sa sa se inchida ca orice firma privata care are datorii si nu stie cum sa iasa din rahat. In insolventa oricum e.
Pai cum e posibil ca ajutat de stat (indirect) a castigat contractul cu americanii pentru camioane si cisterne in Irak si la cativa ani dupa intra in faliment?
“Eu as fi ales platforma LAROM, neblindat, cu motor MAN euro5 de 400 de cai. Are sistem de umflare roti din mers, diferential blocabil, si posibilitate de transmisie allison. ” – Pai uita-te si tu ce zici acolo: motor MAN – adica import, sistem de umflare a rotii din mers – asta tot de import, diferential blocabil – de asemenea de import, transmisie – de import. Pai ce face Roman in Romania din camionul asta? cam nimica….
“Ce are in plus acest Iveco, in afara de pretul mai mare si nici un avantaj pt economia romaneasca!” – Pai de unde sti ca pretul e mai mare? ca doar nu au publicat ofertele licitantilor…. Iar ca avantaj pentru economia romaneasca – pai plateste TVA firma respectiva….
Ce avantaj are Roman pt economia romaneasca? E in datorie pana in gat, nu a platit de ani obligatiile sociale ale angajatilor si rostogoleste datoriile mai departe…
Plateste TVA cand cumperi de la dealer autorizat, cand cumperi de la producator direct cum e cazul aici, platesti si tva tot afara si nu se mai intoarce nimic!
Acum te intreb, Tu ce preferi ? Un camion produs chiar si partial in tara sau un camion la cheie din import? Eu il prefer pe ala asamblat in tara! Din mai multe motive, eu produs partial Romanesc si as fi mandru (din ce scrii tu aici nu vad asta la tine) , locuri de munca, bani care reintra in economia noastra!
Problema pieselor de schimb nu a existat niciodata, motoarele Saviem nu se mai fabrica de ani de zile, si tot gasesti piese, cine zice ca nu se gasesc, nu a cautat! Plus ca astea noi au motoare MAN, si se vor gasii piese.
Pai nu stiu daca cumpara sau nu de la un dealar din Romania. In general cumpara de la dealeri romani (vezi cisternele) pentru ca hartogaria de la licitatie e destula.
In fine – poate a cumparat direct de la Iveco – apoi sa fie fericit Iveco zic!
Eu prefer sa nu am in ograda o companie care are peste 90 mil datorie, 300 de angajati si capacitate (daca chiar are) limitata de productie. Nu mai bine un mall cu 300 de angajati carora patronii le platesc asigurarile sociale? si firme care varsa la bugetul statului taxe si impozite?
Piese de schimb – or exista ele – nu stiu daca pentru toate tipurile de camioane pe care le are MApN se gasesc piese, si daca se gasesc la ce preturi. De obicei piesele se gasesc prin canibalizarea altora, efectivul real de camioane fiid de 1/3 din ceea ce exista in acte. Nu zic ca la altii situatia e mult mai buna: nemtii avand ei insisi probleme majore, la francezi tocmai se fac taieri, englezii cred ca taie si tancurile – deci e o problema regionala.
Ideea cu piesele e ca acestea ar putea fi indisponibile atunci cand te doare mai tare: adica peste vre-o 5-10 ani cand probablil Roman nu mai exista si nu o sa mai ai unde sa te duci sa faci o eventuala RK….
Pai scrie clar in articol licitatia a fost castigata de Iveco Defence Vehicles!
Plus ca eu nu am auzit pana acum de dealer de tehnica militara :)))
Tu zici ca preferi Mall-uri in loc de fabrici, si ce vinzi in mall-urile alea ? produse din china banuiesc. Biserici mai lipsea sa pui acolo! ca si alea sunt profitable, nu am auzit de biserica in insolventa !
Cum dezvolti tu o economie din comert? Asta vrei tu sa ai Romania, vanzatoare, si oameni care spala pe jos, Bravo, Ingineri nu vrei? Dai draq sa plece din tara !
Piese de Schimb – Pai acum sunt firme specializate, care produc doar piese de schimb, deci nu vei ramane fara piese de schimb, plus ca un contract doar de la Mapn de peste 2000 de bucati ar tine fabrica ocupata 10 ani, nu mai vbm de MAI si ei au nevoie de camioane, Primariile care au putea sa cumpere si ele autobuze urbane! Asa ca solutii sunt ! Doar sa se vrea ! Toate tarile dezvoltate, sau dezoltat pe productie, Atentie sa faca produs finit! nu sa exporte materie prima si cumpere produse finite cum facem noi acum!
Acum legat de tine – Eu sper ca tu nu ai drept de vot, ca la cum bati campii e grav daca tu ajungi sa votezi!
Asa o fi – o fi castigat firma din direct din Italia ca nu scrie daca e Iveco Defence Vehicles SRL sau Iveco Defence Vehicles Spa…
Dealeri de tehnica militara sunt destui, incepand de la cei ce vand echipament de protectie individual, electronice si opto/electronice. In general ei participa acolo unde marii producatori nu vad un motiv prea mare sa se implice.
“Tu zici ca preferi Mall-uri in loc de fabrici, si ce vinzi in mall-urile alea ? produse din china banuiesc. Biserici mai lipsea sa pui acolo! ” – de asa zis nationalism d-asta ieftin sunt peste tot in site-urile de profil. Mai bine ai pune mana si ai citi inca o data ce-am scris ca e plina tara de analfabeti functionali.
“Acum legat de tine – Eu sper ca tu nu ai drept de vot, ca la cum bati campii e grav daca tu ajungi sa votezi!” – esti chiar naiv. Ai macar idee care sunt persoanele fara drept de vot?
cum in ziua de astazi globalizarea a facut ca sa existe putine oferte in domeniul militar-3-4 tipuri de fregate/corvete, vreo 3-4 tipuri de submarine, cam 3-4 tipuri de avioane, tancuri ceva mai putine, transportoare ceva mai multe modele si undeva la 10 modele de camioane. noi. ca second…..intrebarea este, intr-un razboi, doamne fereste de asa ceva, cine iese castigator – cel care are mai multe, cel care a combinat marcile, ca experienta de lupta cam au toate armatele (afganistane, bosnii, irakuri, africi si altele avem, din plin si cam toti au trecut prin zonele respective) sau cel care are noroc?
Pare-se ca Iveco va livra camioanele pentru armata, dupa n ani de contestatii
https://www.profit.ro/stiri/iveco-si-automecanica-medias-semneaza-cu-armata-pentru-aproape-3-5-miliarde-lei-19198740