Fregata italiana

Fregata italiana

Italia intentioneaza sa achizitioneze pana la opt fregate multifunctionale in urmatoriul deceniu, planul cel mare fiind achizitia a pana la doisprezece astfel de nave.

Noile fregate le vor inlocui pe cele care sunt in operationale in prezent.

Conceptul de baza este o nava dotata cu un tun de 127 mm in prova si unul de 76 mm deasupra hangarului din pupa, hangar capabil sa adaposteasca doua elicoptere NH90. Pe langa acestea, viitoarea fregata va fi inarmata cu lansatoare verticale pentru rachete nava-aer Aster 30, iar elicopterele se doreste sa fie echipate cu rachete de croaziera Scalp Naval.

Pretul pentru o asemenea fregata este estimat la 350 milioane de euro.

Italia a confirmat comanda pentru fregatele sapte si opt din cele zece FREMM planificate.

Sursa: Poder Naval

In mod normal as fi sarit peste stirea asta, scurta si legata de viitor… printr-un concept la nivel teoretic minim. Dar, mi-a starnit interesul armamentul artileristic principal in contra curentului american dat de LCS-urile inarmate cu tun de 57 mm. Inteleg gandirea suedeza, cu instalrea pe corvetele Visby a unui asemenea tun: turela de dimensiuni reduse si design stealth, care se adauga la profilul stealth al navei in sine, plus ca tactic vorbind la zona geografica a unor tari precum Suedia, Norvegia, Danemarca, dar si a unora care au numeroase insule, da, este suficient un cincizeci si sapte de milimetri.

In cazul marinelor de mare larga, consumarea rachetelor nava-nava ar putea duce la confruntari navale clasice cu artileria, pe langa posibilitatea de a sprijini operatiile de pe uscat sau catre uscat.

Ziceam de mult ca pentru Romania ar fi fost bune corvetele Lupo construite pentru Irak si incluse in Marina Italiei. Acestea dispun de un tun principal de 127 milimetri. Rusii au 130-uri pe navele mari, iar rusii sunt oameni practici. S-ar fi putut multumi cu calibru mediu si cadenta mai mare, dar n-au facut-o…

 

– Iulian Iamandi –