Comandantul Forțelor Aeriene ale Republicii Islamice Iran, generalul de brigadă Vahedi, a informat că Statul Major al Forțelor Armate se opune achiziției de avioane Suhoi Su-35SE Flanker-E.
Motivul răzgândirii este acela că Moscova refuză să transferul de tehnologii pentru fabricarea de componente în Iran și de furnizare de know how pentru mentenanța domestică a avioanelor pentru următorii 30 de ani.
Rusia dorește să le vândă iranienilor avioane care au fost fabricate pentru Forțele Aeriene ale Egiptului fără mentenanță așa cum trebuie, fără armament și fără piese de schimb…
Și, cică Rusia a răspuns negativ la solicitarea Iranului pentru simulatoare de Su-35SE și o comandă de doisprezece avioane biloc multirol Suhoi Su-30SME2.
Greu la război, să îl duci și să mai și exporți…
Iulian Iamandi
Neah, nu cred. Chiar si asa, cine le vinde alora avioane? Doar chinezi, dar ma indoiesc. Daca nu vor sa ramana cu F5 si derivatele, vor primi de la rusi ….
probabil le au oferit ceainizii J-16 cu all inclusive. si asa se zice ca ar avea radar si electronica mai performante decat ivanul.basca avionul chiar l au gandit ca un multirol.persii se pare ca vor sa devina independenti si din punctul asta de vedere.daca mai iau si neste J-20 sau j-35 au pus o perciunatii in orientul mijlociu. galbejitii deja se apropie de al 300 lea J-20 produs.isi permit,ptr suma corespunzatoare sa dea una-doua escadrile la export.
Deci iranienii vor ceva pe care sa se poata baza, alta mentalitate fata de vecinii arabi din Golful Persic – iar in conditiile astea incearca cat mai mult sa forteze niste conditii contractuale care sa ii avantajeze, este normal sa iti doresti sa ai lucrul tau.
Probabil ca oamenii dupa un embargo asa de lung stiu cat de greu s-a intretinut atat MIG 29 sovietice cat si F 14 Tomcat-urile USA.
Am citit nu de mult timp ca la Tomcat au fost nevoiti sa obtine piese noi masurand cu masina optica si 3D piese uzate dupa care sa faca reverse engineering ca sa poata sa fabrice acele piese si mai mult de atat au tot redus G load max pentru Tomcat si acum sunt pe la 6.5 G in conditii de utilizare normala.
nici nou motanul nu era vreun model de manevrabilitate (in afara off course de momentele cand era tom cruise la mansa!!!).avea 7,5G novex,iar in ultimii ani de viata o limitasera si americanii la 6,5g.