Alte două Viespi au fost văzute în Brazilia. Este vorba de o celulă de CF-18 Hornet membre ale formaţiei de display Canadian Demo, care vor participa la baza aeriană Santa Cruz pentru Air Force Acadaemy din Pirassunuga la festivităţile ce aniversează 60 de ani de existenţă a Escadrilei de acrobaţie “Esquadrilha da Fumaca“.
Sursa: cea din poza, adica Poder Aereo.
Mi-am sucit capul intr-o parte pentru ca sa vad ce jumbuslucuri face Super Hornet-ul pe cer…cand am vazut prima data Hornet-ul mi-a placut foarte mult, parea un avion foarte frumos si asa a si ramas….are ceva din farmecul lui MIG 29 cand il vezi, frumos si mortal ca si toata generatia a 4-a. Ce spuneti de combinatia intre Super Hornet si Gripen NG ar fi doar o dublare de roluri sau ar merita?
Interesanta propunere.
Apropos, care este mai avansat? NG sau Super Hornet?
NG este mai avansat dcat super Hornet dar nu cu mult, practic daca ai avea comenzi serioase ai putea sa ai cam acelasi echipament pe ambele aparate cu diferente legate de radar si alte sisteme.
Grien NG vine cu un radar AESA mai nou dar asta nu inseamna ca nu pot sa ai comonalitate la nivel de sisteme de afisare, casca cu vizor integrat, armament integrat si asa mai departe, inclusiv data-link.
– O flota cu Gripen NG si Super Hornet ar avantaja Brazilia din mai multe motive:
Comonalitatea motorului GE F414 rezula o intretinere mai usoara a celor doua avioane.
– Furnizori dubli pe modelul indian dar cu foare multe piese comune intre aparate, comonalitate a armametului aer-aer si aer sol.
– Super Hornet pentru aviatia de pe portavion si Gripen NG pentru inlocuirea vechilor F 5 si a altor modele invechite din dotarea Braziliei.
– Se pun bine cu USA de care sa fim seriosi trebuie ca sa tina cont in zona Americilor dar castiga si un avion usor de intretinut pentru misiunile de politie aeriana si pentru a asigura pilotilor cat mai multe ore de zbor.
– Mirage 2000 C/D vor zbura in continuare urmand ca treptat F 5 Tiger II sa fie retrase pe masura ce le expira rsursa de zbor, tot armamentul putand fi integrat pe Gripen NG si pe Super Hornet.
– Super Hornet poate face mai bine misiunile de air-ground deoarece cara mai mult si e mai putin sensibil la focul inamic (2 motoare) desi Brazilia are si AMX-uri care duc misiunea de CAS foarte bine.
– Aer-aer as paria pe Gripen NG deoarece este capabil de supercroaziera si nu in ultimul rand manevrabilitate mai buna.
Sunt posibile si surprize si s-ar putea ca francezii sa castige .