Am găsit ceva informaţii suplimentare despre zborul de lungă distanţă a prototipului de Suhoi T-50, de zilele trecute, efectuat după doi ani şi peste 200 de zboruri în cadrul programului de testare.
Cel de-al patrulea prototip PAK-FA a zburat între fabrica de la Komsomolks-on-Amur şi centrul militar de testări Zhukovsky, din apropierea Moscovei. În total, vreo 6300 kilometri zburaţi în etape.
Pilotul a fost Sergey Bogdan, iar cei de la Suhoi au declarat “the aircraft performed well during the flight”.
Înaintea acestui transfer, prototipul în cauză a mai efectuat doar un singur zbor – cel de debut – de patruzeci de minute, pe 12 Decembrie 2012.
Iaca şi un filmulete:
Sursa: The DEW Line
– Iulian Iamandi –
Ce bine arata Su T 50 PAK FA in pozele astea zici ca e o pasare de prada gata sa se repeada ca sa sfasie prada….daca si sistemle electronice de la bord vor fi mature si performante atunci va fi un avion al dracului de greu de doboarat. F 22 o sa aiba un concurent pe masura in urmatorii maxim 10 ani cred eu….
Despre manevrabilitate nu imi fac probleme rusii aici au excelat in ultimii 20-25 de ani…si la cate suprafete se misca la T 50 PAK FA sigur va fi la fel de manevrabil precumSu 35 BM
Va fi mai mortal ca si SU35 BM.Pacat ca nu vom avea acest avion.
Bah astia o fac intentionat cu ampenajele alea pseudocanard de le lasa in jos tocmai ca sa dea nastere la dicutii daca are radar blockere sau canale in S de admisie….ai dreacului ivanii!
pfffffff…fromoasa jucarica…vreau si io citeva…vro’sutacinzeci, asa, sa nu se plictiseasca…se baga careva la o colecta??? 🙂
al draq ivan
La min 0:15 ce mama naibi sunt acolo, vad niste cansrduri lasate in jos in fata, sau sunt aripile spate lasate, mie mi se par in fata admisiei.
nu sunt pseudo-canarduri (care sunt fixe, cum are B1b de exemplu), nici canarduri a la rafale sau gripen
Is niste chestii derivate din LERX (care sunt fixe, la mig29 su27 f5, f16, f18), rolul lor era sa “tina” fileurile de aer pe aripa la unghiuri mari de atac
acuma rusii au avut ideea sa faca extensia asta mobila la pak-fa – ceea ce nu imbunatateste doar “supermanevrabilitatea”, ci la modul in care au pus rusii nacelele la motoare, cu spatiu foarte mare intre ele, ajuta si fluxul de aer care intra in motoare la unghiuri mari de atac
extensii de astea lerx mobile si nu fixe – daca va pasioneaza, cautati pe goagal LEVCON, au vandut rusii designul si la tejas, si Hesa-Shafaq,
Proiect Integral asta de aici – a pus Albert un link la articolul de acum cateva zile cu avionul iranian, a fost cu “ideea” pe care au preluat-o la PAK-FA
http://www.mukhamedov-aircraft.com/pages/show/projects/mat
Ce acopera extensiile alea – cine stie, nu vor rusii sa vedem daca au deja la prototipul asta motorul nou sau e tot cel al su35, sau daca au montat deja radar blockerele in prizele de aer, o sa vedem candva 🙂
oricum, eu nu sunt fan rusia, dar solutiile ingineresti care le gasesc si de care mai aflam si noi, sunt absolut remarcabile, daca reusesc sa il si fabrice in serie fara mari compromisuri o sa fie intr-adevar un avion foarte reusit
Cu siguranta ca PAK-ul va fi un avion reusit.
Kala aici se vad mai bine Levcon-urile lui sukhoi
http://i.imgur.com/i0Qrl.jpg
Mersii baieti, e frumoasa poza si explicatia.
Intrebasem pentru ca la 1.2 si 3 nu am vazut Levcon-urile lasate, nici la miting nici in alt epoze.
Intradevar, foarte frumos gandita optiunea.
Imi place ca usor, usor uncepeti sa va convingeti ca PAK-Fa va fi mult mai bun deat F-22.
Se vede dupa el asta.
Kala mai au inca foarte mult de lucru la el
la su-27 au pierdut doua prototipuri din cauza la lerx fixe, acuma le fac mobile
la su35 cand au renuntat la frana aerodinamica si canarduri, tot asa au avut o gramada de probleme cu FBW
acuma deocamdata rusii isi incearca norocul cu atatea suprafete mobile la pak-fa, vortexurile alea de care scria pe wiki la levcon pe langa “supermanevrabilitate”, mai inseamna ceva, http://en.wikipedia.org/wiki/Bernoulli's_principle – cei care fac acuma presupuneri ca duce 7500kg s-ar putea sa aiba o surpriza, genereaza si alea portanta, daca isi pun fbw la ele – da asta e un risc foarte mare
Vezi ca americanii au de ani de zile acelasi design – n-au folosit canarduri, lerx doar fixe, acuma cu tractiunea vectoriala doar 2d
plus ca exact ca si la f35, cu niste specificatii mult prea optimiste, au si rusii cateva chestii de astea (interceptia “din viteza” a la mig21, la pak-fa de exe e sa traga la viteza supersonica ce are in bayurile de arme, fara sa franeze sa poata deschide bayurile)
plus motoarele, metalurgia de fapt ca designul la motoare era ok, daca ar fi tinut mai mult si nu ar fi fost limitate de calitatea materialelor – alea au fost dintotdeauna problema rusilor, la mig29, mig25 etc i-a omorat turbina de inalta presiune, ce avea P&W din 1960 ei au avut cu 25 de ani intarziere
plus toate chestiile de avionica, radarele alea noi si multe , cel mai mare aesa, radarul in benzi de alea pentru care f22 si f35 nu sunt optimizate (e plin netul de poze cu modele de “Raptorsky”, clone de f22 pe care le studiaza rusii si in suflerie, si cu imprastiere de unde radar, care e analiza cu element finit, am pus odata linkul cu ruznacul care a acut modelul matematic)
ma rog daca le ies toate chestiile astea – atunci au un design bun de avion
daca isi fac si tehnologiile de fabricatie sa il poata fabrica in numar suficient de mare ca sa intre in serviciu in numar seminificativ, la cat e de mare tarlaua ruseasca – atunci intr-adevar e cum zici tu
da deocamdata, au 4 prototipuri, din care unul nu zboara, cu motoare si avionica imprumutate de la su35
adica mai e foarte mult pana departe
si inca e risky biznis pak-fa, poate sa fie un avion grozav daca le iese