După fregata Raden Eddy Martadinata, intrată în serviciul Marinei Indoneziei în aprilie 2016, aceasta a recepționat, pe 30 octombrie 2017, cea de-a doua fregată de tipul SIGMA 10514, numită I Gusti Ngurah Rai.
Proiectate de grupul olandez Damen și realizate prin transfer de tehnologie la șantierul naval PT PAL din Surabaya, aceste nave de 105 metri lungime și 14 metri lățime au o greutate în sarcină de 2365 tone.
Fregatele pot găzdui 100 de marinari, sunt dotate cu două motoare diesel de 10.000 KW și două motoare electrice de 1300 KW și pot atinge 28 de noduri viteză și parcurge 5000 de mile cu 14 noduri, având o autonomie de 20 de zile pe mare.
Navele SIGMA 19514 sunt dotate cu un tun de 76 de mm OTO-Melara, un tun de 35 mm Oerlikon Millennium, 12 rachete sol-aer VL Mica și 8 rachete antinavă Exocet MM 40 produse de grupul european MBDA, precum și torpile MU 90.
În plus, navele sunt dotate cu un hangar pentru elicopter și o platformă pentru un vehicul de 10 tone. În 2014, Indonezia a comandat Airbus helicopters 11 aparate AS565 Mbe Panther, unele dintre ele fiind echipate cu sonar HELRAS și un lansator de torpile pentru lupta anti-submarin.
Sursa: MBDA
Sa vedem daca ne-or ramane bani dupa Patriote si Piranhii si elicopetere. Mai nou si avioane si MLRSuri. S-a cam dus naibii planul ala strategic de inzestrare…
Ceea ce listezi este “planul ala strategic de inzestrare”! Deci cum sa “dus naibii”?
Sa fie la ei acolo si la marocani.
Fregata usoara poate, sa nu o mai alintam ca e fregata cand fregatele au si 7k to, iar armamentul ala… e cam de corveta, nu stiu de ce l-ai prezentat ca nu da de bine sa-i spui fregata si sa prezinti armament de o sub clasa.
Si ca tot vorbim de jegosii astia de afumati (probabil de aici si cu olandezul zburator, o fi fumat prea mult), azi luara santierul naval Mangalia.
Urmeaza SN Constanta si bomboana de pe coliva Portul Constanta din cauza caruia vocifereaza de cand am intrat in m UE.