Forțele Aeriene Indiene (IAF) au nevoie de minimum 42 de escadrile de avioane de vânătoare, fiecare escadrilă având 16-18 avioane, însă indienii dispun decât de 30 de escadrile.

MiG-29UPG

MiG-29UPG

Mai rău: avioanele mai multor escadrile vor fi scoase din serviciul activ în lunile următoare. Totuși, este de așteptat ca India să primească primele sale avioane de luptă omnirol Rafale (achiziționate din programul MMRCA) – în Septembrie 2019.

Din cauza lipsei de avioane de luptă, conform rapoartelor celor de la The Hindustan Times, Forțele Aeriene Indiene (IAF) îi determină pe cei din guvern să achiziționeze de urgență încă 21 de MiG-uri 29.

IAF are deja în dotare trei escadrile de MiG-29UPG. Toate cele trei escadrile sunt poziționate de-a lungul granițelor de nord-vest, adică lângă Pakistan.

Marina indiană utilizează de asemenea varianta navală a avionului și anume MiG-29K. Acestea se află pe portavionul indian INS Vikramaditya.

În februarie 2019, o echipă de oficiali ai Forțelor Aeriene Indiene au sosit în Rusia pentru a examina flota de avioane MiG-29.

India a fost primul client internațional al avionului MiG-29, Forțele Aeriene Indiene (IAF) cumpărând mai mult de 50 de MiG-29 în anul 1980, în timp ce aeronava era încă în faza de dezvoltare.

De la aducerea sa în India în anul 1985, aeronava a suferit o serie de modificări printre care adăugarea de avionică nouă, sisteme interne, motoare turbofan și radare.

Modernizările avioanelor MIG-29 ale Indiei sunt desemnate standard MiG-29UPG. Această versiune este similară variantei SMT, dar diferă prin faptul că are o suită de avionică fabricată în străinătate.

Modernizarea la standardul MIG-29UPG include cele mai recente sisteme avionice, radar Zhuk-ME, motoare, sisteme de control al focului, dotări care îmbunătățesc capabilitățile multirol ale aeronavei.

În anul 2012, versiunea indiană UPG a fost cea mai avansată variantă de MiG-29.

Cristian Oancea