India ar putea întârzia competiţia pentru achiziţia a 197 elicoptere uşoare multirol, competiţie în urma căruia se va un contract în valoare de două miliarde de dolari. Indienii au invocat “motive tehnice”, conform site-ului Defense News care citează o sursă din cadrul Forţelor Aeriene Indiene, care a afirmat că experţii indieni nu acceptă aspecte legate de puterea motoarelor de pe elicopterele Ka-226T ţi AS550 Fennec.
Nu s-a comunicat vreo măsură de rezolvare a problemelor legate de aceste nemulţumiri, apărute în urma testelor în zbor efectuate în 2012 în urma cărora au fost raportate neajunsurile.
Competiţia pentru furnizarea a 197 elicoptere a fost anunţată în 2009 şi se intenţionează ca tipul de elicopter învingător să înlocuiască bătrânele Chetak (SA-316B Alouette-3) şi Cheetah (SA-315B Lama).
Imediat, au trimis oferte mai multe companii: Rosoboronexport, Bell Hellicopter, AgustaWestland, Eurocopter, Sikorsky şi Boeing.
În 2010 competiţia a fost anulată, pentru a fi restartată în 2011.
Anul trecut, în Noiembrie, competiţia a fost la un pas de a fi anulată din nou, în baza unui scandal de corupţie. În particular, compania AgustaWestland era suspectată de mituirea unui general indian pentru ca elicopterul prezentat să aibă… succesuri.
N-a fost să fie şi AgustaWestland a picat testul.
Sursa: Lenta
– Iulian Iamandi –
Au produsul propriu:http://livefist.blogspot.ro/2013/02/up-close-with-indian-armys-first-rudra.html
Albert, am scris si noi despre Rudra. (Bine ca nu ne recomanzi poze de pe Lifefist… ca omul sare in aer daca se preiau poze de pe blogul lui).
https://www.resboiu.ro/2013/01/28/india-se-intareste-cu-elicoptere-rudra-alh-wsi-mk-iv/
Dar Rudra e pentru alte misiuni, comparativ cu Ka-226T si Fennec.
putin offtopic: mie elicopterul din imagine imi aduce aminte de acel Carryall, care cara spice hardvesterul din jocurile Dune.